ZWANGER VAN EEN TWEELING!!!

Hoi Maan,
heel herkenbaar hoor!! In de periode dat we de gebruikelijke echo's kregen om de week, was ik ook elke keer flink zenuwachtig.... en inderdaad al helemaal bij de 20 weken-echo!  
die onrust blijft denk ik tot de bevalling als ze gezond en wel ter wereld zijn gekomen. het blijft toch spannend een (meerling)zwangerschap!

Fijn dat de ukkies weer mooi gegroeid waren!! Succes bij de volgende echo!

Groetjes,
Petra

Hoi meiden,

Wij zijn nu 11 weken onderweg van onze eeneiige tweeling. Het blijft wel vreselijk spannend hoor, om de week een echo en controle. Ben toch ook wel een beetje bang voor TTS, daar lees je zoveel op het internet over. Vaak staan helaas de negatieve verhalen op het internet, maar er zijn vast ook veel positieve! Ook wij hebben besloten om mee te doen aan de studie. Fijn om te lezen dat de injectie meevalt.... ik hou niet zo van spuiten (wie wel? ;-))  Hopen dat de kindertjes netjes tot 37 weken blijven zitten! Wat me opvalt is dat mijn buik al zo begint te groeien, hebben jullie dat ook? Succes allemaal!

Groetjes, Saskia  

Hoi Saskia,
Gefeliciteerd met je 2ling zwangerschap. Hier een positief verhaal over TTS!!!
Het eerste wat mijn gyn tegen me zei was om NIET op het net te gaan en info zoeken. er staan zo goed als alleen maar negatieve dingen online en de positieve dingen worden niet vermeld en de meeste info is ook nog eens onjuist..... Ik zou gewoon al je info verzamelen via je gyn.
Mijn verhaal is lang dus ik geef je de link naar mijn blog.... het was een spannende zwangerschap, maar het hoeft bij jou helemaal niet zo te lopen aangezien de kans tussen de 10 en 15% ligt. http://petra-wb.hyves.nl/blog/14495491/ Ons_zwangerschapsavontuur/xRRy/  (zit een spatie tussen / en ons_)
Geniet lekker van je zwangerschap en ga je pas zorgen maken over TTS als de gyn aangeeft dat het nodig is!!

Groetjes,
Petra

hoi petra,
bedankt voor je tip over de 3-ling wagen.We zullen er eens naar kijken.
Ik doe niet mee aan  het Amphia onderzoek trouwens.
Ben nu ong. 16 weken en begin een buikje te krijgen.De meeste mensen zien nog niks, maar ikzelf tuurlijk wel.
Nog een weekje en dan een echo, spannend hoor.Hoop zo dat alles goed gaat...
Groetjes aan iedereen

Hoi dames,
Hoe gaat het ermee? Aan het genieten van het getrappel de ukkies?

@Ryanne, spannend!!! Je zit rond de 37 weken als ik het goed heb.... alles nog rustig of ben je al aan het genieten van je kids? Succes met de laatste loodjes!!

Liefs,
Petra

Hallo hallo,

Ik had al eerder willen reageren... maar dat liep allemaal anders.

Ik ben met 35.4 weken opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergifitiging. Met 36.0 weken op 27 mei 2009  bevallen van onze 2 meisjes, Tess en Lynn!!!

Ik had tijdens de opname al 2 cm ontsluiting, dat scheelt alweer. In het ziekenhuis zeiden ze al meteen dat de beste remedie voor zwangerschapsvergiftiging bevallen is, maar er was geen plek op de couveuseafdeling... dus wachten. Zondags opgenomen, en woensdag was het zover!

's ochtends om kwart over 10 zijn mijn vliezen gebroken en om 17.16 uur zag Tess het wereldlicht. Om 17.28 uur kwam haar zusje Lynn  er achter aan!

Ik mocht die zaterdag erna naar huis. De meisjes moesten nog blijven. Hebben de 1e nacht in de couceuse gelegen, de 2e nacht in een ledikantje op de couveuse afdeling en zijn daarna naar de zuigelingenafdeling geplaatst.
Lynn heeft 1 dagje aan de hartmonitor gelegen, Tess een dag of 5. Zij was de 1e nacht even vergeten adem te halen en wilden haar extra in de gaten houden. Ook heeft Tess uit voorzorg een dagje onder de uv-lamp gelegen tegen het geel zien.

Het was daarna wachten totdat ze goed gingen drinken en vorige week zaterdag mochten de meisjes mee naar huis.

De eerste paar dagen waren ze een klein beetje ontregeld, maar nu komen ze zeer regelmatig om de 3 uur ongeveer. 's nachts zit er nog wel eens een keer 4 uur tussen.
Ik vind leuk, maar best vermoeiend... maar ik verwacht ook niet dat ik het komende half jaar niet meer moe zal zijn....

Degene die al een 2-ling hebben... hoe ging het bij jullie kinderen met drinken? Hoe lang duurde het voordat ze een beetje snel de fles leeg drinken? (we zijn nu samen ongeveer 3 kwartier a een uur bezig). En een beetje doorslapen? Vanaf wanneer???

Liefs
Ryanne

Hoi Ryanne,
van harte gefeliciteerd met Tess en Lynn!! Fijn dat alles toch goed gegaan is!! Pff, ik moest ook al op een andere dag bevallen omdat er geen plaats was....

tja, het drinken deden ze hier ook de eerste tijd heel lang over. meestal vielen ze halverwege in slaap. we hebben wat truukjes van de couv afdeling gekregen om ze te stimuleren te drinken. daarna was het opeens volledig anders. ze mogen 20 min over een fles doen, maar deden er amper 5 over..... zelfs als we de fles strak dicht draaiden etc. maar goed, beter dan het omgekeerde. dat was denk ik met  4  weken.

doorslapen..... dat is een grote wens van alle ouders, maar helaas blijkt meestal dat het niet zo makkelijk gaat. hier slapen ze eindelijk een beetje door sinds 1 jaar oud. dat is nu zo'n 4 weekjes. maar ook nu spoken ze nog regelmatig en duurt het 1 tot 3 uur voordat ze weer slapen. ze krijgen nog wel gewoon een fles 's nachts als ze er om vragen, maar meestal slapen ze daarna weer lekker door.
veel mensen zeggen dat je de hele jonge ukkies wakker moet maken voor een x aantal voedingen, maar ik ben er op een gegeven moment mee gestopt aangezien ze niet wakker te krijgen waren. dus inderdaad heerlijk als er eens 4 uur tussen zit.

ik weet niet hoe groot jou dames zijn, maar die van mij waren 2360 gr en 1990 bij de geboorte.van het cb moesten we elke 5 dagen de voeding met 10 of 5 ml verhogen... en wij ons maar afvragen waarom ze zo veel bleven spugen.... bij een controle bij de KA vertelde ik dit en hij rekende uit dat we ze 45 ml per voeding te veel gaven. sindsdien lap ik alle voedingsregels van het cb een beetje aan min laars. ik heb gewoon gekeken waar ze aan toe waren en wat ze aan konden en het gaan prima met ze.

geniet van je meisjes!!! als je meer wil weten... weet je me wel te vinden....

Liefs,
Petra

PS sinds maandag lopen de dames. Hahaha, staat zo schattig!!

Rianne, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertjes!!Geniet er lekker van.
Ik heb as dinsdag een echo (ben nu ruim 16 weken), dus duurt nog wel een tijdje hahah
groetjes, lara

Terug
Bovenaan