Hoi Ryanne,
van harte gefeliciteerd met Tess en Lynn!! Fijn dat alles toch goed gegaan is!! Pff, ik moest ook al op een andere dag bevallen omdat er geen plaats was....
tja, het drinken deden ze hier ook de eerste tijd heel lang over. meestal vielen ze halverwege in slaap. we hebben wat truukjes van de couv afdeling gekregen om ze te stimuleren te drinken. daarna was het opeens volledig anders. ze mogen 20 min over een fles doen, maar deden er amper 5 over..... zelfs als we de fles strak dicht draaiden etc. maar goed, beter dan het omgekeerde. dat was denk ik met 4 weken.
doorslapen..... dat is een grote wens van alle ouders, maar helaas blijkt meestal dat het niet zo makkelijk gaat. hier slapen ze eindelijk een beetje door sinds 1 jaar oud. dat is nu zo'n 4 weekjes. maar ook nu spoken ze nog regelmatig en duurt het 1 tot 3 uur voordat ze weer slapen. ze krijgen nog wel gewoon een fles 's nachts als ze er om vragen, maar meestal slapen ze daarna weer lekker door.
veel mensen zeggen dat je de hele jonge ukkies wakker moet maken voor een x aantal voedingen, maar ik ben er op een gegeven moment mee gestopt aangezien ze niet wakker te krijgen waren. dus inderdaad heerlijk als er eens 4 uur tussen zit.
ik weet niet hoe groot jou dames zijn, maar die van mij waren 2360 gr en 1990 bij de geboorte.van het cb moesten we elke 5 dagen de voeding met 10 of 5 ml verhogen... en wij ons maar afvragen waarom ze zo veel bleven spugen.... bij een controle bij de KA vertelde ik dit en hij rekende uit dat we ze 45 ml per voeding te veel gaven. sindsdien lap ik alle voedingsregels van het cb een beetje aan min laars. ik heb gewoon gekeken waar ze aan toe waren en wat ze aan konden en het gaan prima met ze.
geniet van je meisjes!!! als je meer wil weten... weet je me wel te vinden....
Liefs,
Petra
PS sinds maandag lopen de dames. Hahaha, staat zo schattig!!