zwanger van getrouwde man

Moeilijk voor je...Ik denk dat je het wel zou moeten vertellen aan deze man. Het is ook zijn kind en hij heeft er volgens mij recht op om het te weten.
Ook al zijn de omstandigheden niet ideaal klinkt het mij in de oren dat die best te overzien zijn. Het kleine kindje groeit al hard in je, en ik denk dat je ook al niet meer zonder dit kindje kan als ik je zo hoor!
Houdt voor je dat dit kindje niet voor niets gekomen is en dat kinderen krijgen een groot wonder is!
 
Jeetje wat een verhaal...
Ja abortus zou ook niet in mijn woordenboekje voorkomen. Maar goed nu zijn mijn omstandigheden totaal anders: het kinderen krijgen gaat helemaal niet vanzelf en ben al bijna 14 maanden bezig en loop hiervoor al een half jaar in het ziekenhuis. ook woon ik al 5 jaar samen en willen we samen een kindje.

Toch zou ik je willen zeggen dat iedere zwangerschap een wonder is...

En wat hier boven al gezegt wordt door de andere meiden. Waar er 2 vrijen hebben er 2 schuld. En in jou geval, ben jij een vrij persoon en kun je doen en laten wat je wilt. Naruurlijk zal deze man er niet zo over gaan denken omdat hij wel een gezin heeft.
Als lijkt me dat niet 100 % ander heb je naar mijn mening gen minares.
Ik zou het de man wel vertellen maar niets verwachten. Je ontneemt je je kind later wel zijn vader...
Ik vindt dat het allemaal zijn pakkie aan is wat hij er van vind en doet.

Heel veer succes met je besluit.
 
wat erg hoor. maar ik ben het helemaal eens met de meiden boven. ik zou ook het kind houden. Je kan het hem vertellen en dan moet hij zelf maar beslissen wat hij ermee doet. Je kunt het best wel en je zult zien dat de hulp van je omgeving vanzelf komt en niet perse van je vader. Vertrouw op jezelf. Je situatie is nu zodanig dat je het kind een stabiel leven kunt bieden en vooral liefde. sterkte
 
ten eerste..........abortus is iets waar je niet te licht moet denken. Er zijn heel veel vrouwen die niet eens een kindje kunnen krijgen. Het is en blijf een wonder als je een kindje in je buik hebt .....

Ten tweede..... heb je het hem al verteld ???? Waarschijnlijk wil hij zijn hachje redden en zal hij idd aandringen op een abortus...........maar misschien steunt hij je wel. Hij zal zijn gezin niet verlaten maar misschien wil hij je wel helpen. (eidele hoop, weet het) maar gewoon proberen.

wat je ook doet....doe geen dingen waar je spijt van krijgt!!!!!!!!!!!
er zijn genoeg vrouwen die alleen zijn.....
 
Krijg eerst helder voor jezelf wat jij wil. Ga dan pas in gesprek met je lover.

Als hij abortus wil en jij niet, dan heeft hij toch echt pech gehad ( had hij eerder aan moeten denken en voor een rubbertje moeten zorgen :) )

Voor de rest is het belangrijk om je te realiseren dat er simpelweg geen ideale situatie bestaat om kinderen in te krijgen. Er is altijd wat! Als je maar wel liefde voor het kindje hebt.
 
In eerste instantie wil ik je heel veel sterkte wensen met je beslissing.

Voor wat betreft je keuze kan ik je alleen adviseren om zoveel mogelijk uit te gaan van de gevolgen voor je kindje.

In principe vind ik dat ieder kindje er recht op heeft om te weten wie zijn/haar biologische ouders zijn, dus ik zou t.z.t. je kind wel vertellen wie de vader is, ook als de vader besluit (voorlopig) geen rol te willen spelen in het leven van jullie kind, of als jij liever niet hebt dat hij er na de bevalling verder bij betrokken is.

De vader is medeverantwoordelijk voor de ontstane situatie, dus ik hoop voor jou dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt. Het lijkt me wel dat je hem moet inlichten over de zwangerschap en direct heel duidelijk moet maken wat jouw stantpunt is ten aanzien abortus. Als hij dit kind liever niet had gewild, had hij vooraf maatregelen kunnen nemen om een zwangerschap te voorkomen.

Nogmaals veel sterkte. Ik ben benieuwd wat je beslissing zal zijn...
 
Elke zwangerschap is een wonder, en het enige wat een kind nodig heeft is liefde. Je hebt in de westerse maatschappij meer te bieden dan elders op de wereld. Jullie hebben het samen gedaan, als hij ervoor wegloopt sta je er alleen voor, maar nogmaals, liefde heeft een kindje nodig, en die heeft elke moeder!
Het mooiste wat er is is moeder worden.
Dat het zwaar is zal niemand ontkennen denk ik, maar jij wordt moeder! Daar mag je trots op zijn.

Liefs van een mama van een 8weken geleden overleden meisje van 11 maanden ( ze was erg ziek, liefde was het enige wat we konden geven) en zwanger van de 2e nu 23 weken.
 
Allereerst heel veel sterkte met de keuze die je maakt...

Ik zal ook nooit abortus doen, dit door onze geschiedenis dat wij een zwangerschap hebben moeten afbreken bij 21 weken.

Maar ik kan me heel goed indenken en ook begrijpen dat er mensen zijn die wel abortus plegen en zal daar ook nooit een haatdragend gevoel in kunnen hebben.

Wel vind ik dat wat je ook beslist, je de vader wel moet inlichten, hoe zijn reactie ook zal zijn...
Ik vind niet dat wij vrouwen het recht hebben om de vader niet in te lichten, het is tenslotte ook zijn vlees en bloed.
Wil hij er niet voor zorgen dan is het aan jou natuurlijk...je kan altijd alementatie opeissen, dus dat een man zegt dat hij niet wil bijdragen in de kosten heeft hij wel pech en had hij idd de eventuele gevolgen beter moeten inschatten....

Wens je heel veel succes en sterkte en meid weet....in Nederland sta je gelukkig niet snel in de kou, zoals in vele andere landen wel...er zijn altijd oplossingen om goed voor je kindje te kunnen zorgen en de liefde die zal toch uit jou moeten komen...

Liefs Randy mv Ninthe* 18-11-06, Nova 21-5-08 en Lasse 11-6-10
 
Terug
Bovenaan