Hey meiden!!
Hier ben ik dan eindelijk weer!!! Het is al een hele tijd geleden dat ik geschreven heb en dan heeft het forum er ook nog eens een tijd uit gelegen. Ik heb helaas voor m'n vakantie geen tijd meer gehad om te reageren, sorry!!!
Nu ben ik ondertussen alweer 11 weken zwanger. Wat gaat dat snel he?! M'n buikje begint ook echt al te groeien! Krijg 's avonds m'n broeken amper nog dicht. Ben nog niets aangekomen in gewicht. Aankomende donderdag hebben we de volgende echo alweer! Dan kan hij ook preciezer de uitgerekende datum berekenen.
Verder was de skivakantie helemaal top! We hebben erg mooi weer gehad (wel koud!) en er lag veel sneeuw. Ik heb voorzichtig gedaan met skien, maar de vk had ook al gezegd dat het kindje nog zo klein is en ver weg gestopt is, dat als je valt, je je niet meteen zorgen hoeft te maken.
Misselijk ben ik ook niet echt meer. Heb vorige week op vakantie een ochtend gehad dat ik heel plotseling misselijk werd en alles eruit kwam, daarna was het meteen weer over. Ook ben ik niet echt meer moe dan anders. Tja, ik zorg dat ik 's avonds op tijd in bed lig en nachten maak van in ieder geval 8 uur. Maar ik mag dus niet klagen, voel me helemaal geweldig!!!
Verder heb ik m'n scriptie ingeleverd en heb ik 23 januari m'n eindgesprek. Dan ben ik lekker afgestudeerd!!! De scriptie is al goedgekeurd, dus nu alleen nog verdedigen en m'n cijfer. Ook werk ik nu 3 dagen in de week bij een orthopedagogenpraktijk hier in de buurt (15 minuten met de auto). Nu is dat nog op vrijwillige basis, dus onbetaald. De afspraak was dat we dat zo'n 3 maanden zouden aankijken, om te zien of het van beide kanten klikt. Het is een erg kleine praktijk en zij moet natuurlijk ook genoeg clienten aangemeld krijgen om nog een werknemer erbij aan te kunnen nemen. Maar het loopt gelukkig erg goed en ik heb haar gisteren verteld van m'n zwangerschap. Vond dat heel spannend, want wie weet zou dat haar keuze om me straks een contract aan te bieden wel negatief beinvloeden?! Maar ze reageerde super enthousiast en heeft al laten doorschemeren dat er een contract in zit en dat ze heel tevreden met me is. Denk dus dat ik vanaf maart daar wel ga verdienen. Ondertussen moet ik m'n bijbaan bij het callcentre er nog bij aanhouden, dus ook nog wat avonden en de zaterdag werken. Pff, tis wel even veel nu, maar goed. Ik ga ervoor!
@Ci lo, wat gaaf dat je een mooie pretecho gehad hebt! Jullie meisje groeit goed zo te lezen! En jeetje wat ben je al ver in je zwangerschap. Schrijven we alweer zo lang met elkaar?! Leuk joh! Het is nu echt aftellen geblazen. Hoe was het vandaag bij de vk? En 10 kilo is heel netjes toch? Wat lief dat je je bevallingsverhalen hier hebt neergezet! Jeetje, je eerste bevalling was echt zwaar! Kan me voorstellen dat je op zo'n moment om een knip vraagt! Hoe is je man ermee om gegaan? Heeft hij geen moeite om er weer bij te zijn? Wat een geluk dat hij met de 3e bevalling nog net op tijd was!
Misschien een domme vraag, maar als je vliezen breken, dan kan het dus nog een hele tijd duren voor je weeen krijgt? Moet je al wel je vk inlichten als je vliezen gebroken zijn? En ik las dat je met gebroken vliezen nog wel mag douchen maar niet meer in bad... Maar hoe doen ze dat dan met badbevallingen, dan zijn je vliezen toch ook gebroken? Of doen ze dan een speciaal antibacterieel goedje in bad?
Haha, ik kan nu al over zoveel dingen nadenken, niet normaal...
@San, meis he bah, toch weer die stomme rd's doorgekomen en ook nog wel te vroeg!!! Ik hoop toch zo voor je dat het nu gauw raak is. Gun het je zo! Hoe gaat het verder met je? En op het werk? Jeetje kan me voorstellen dat dat moeilijk voor je is als je hoort dat je broer weer vader wordt, terwijl jullie al zo'n tijd bezig zijn! Gelukkig kunnen jullie er samen over praten. En tuurlijk gun je het ze heel erg, maar nu wordt het tijd voor wat eigen geluk, toch?
@Esther, wat fijn dat je je eindopdracht gehaald hebt, gefeliciteerd! En wat super dat je de kleine al meer voelt. Wat lijkt me dat speciaal zeg! Hoe was het bij de vk en bij de longarts? Kun je wat meer info geven over dat boek? Wat ging er bij jou bijvoorbeeld niet goed dan wat je nu anders zou aanpakken?
@Jazzie, fijn dat het goed met je gaat! Ik dacht al, waar is ze gebleven?! Kom je nog een keer buurten bij de najaarsstoppers? Ik ben het helemaal met je eens wat betreft dit forum. Word er af en toe helemaal niet goed van!
Nou, vanaf nu ben ik er weer regelmatiger hoor! Sorry, maar was nou eenmaal 10 dagen op vakantie...
Liefs en dikke kus, ikke
NOD :
Sannekeuh: 36 jaar 21 januari 14e ronde 3e kindje
Zwanger:
Ci lo: 30 jaar, 1e ronde, 4e kindje, uitgerekend op 22 maart 2009
Jazzie: 25 jaar, 1e ronde, 2de kindje, uitegerekend op 27 mei 2009
Esther: 29 jaar, 1e ronde, 3e kindje, uitgerekend begin juni 2009
MissX: 24 jaar, 3e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 2 augustus 2009?
Echo's :
Ci lo: 30 jaar, 23 december, pretecho, 27 weken+ 2 dagen
13 januari, controle vk, ???
MissX: 25 jaar, 15 januari, 2e echo, 11 weken + 4 dagen
Jazzie: 25 jaar, 05 januari, 3e echo 20 wk echo. 19 wk + 5 dg
Esther: 29 jaar, ????
Moeders :
Jazzie: een zoontje van 21 mnd
Sannekeuh: een dochter van 16, een zoon van 10
Esther: een zoon van 6, een dochter van 4
Ci lo: een zoon van 6, een dochter van 3 en een dochter van 1