zwanger willen worden maar nog geen baan...

Ik wilde even laten weten hoe het gaat!
Ik ben nog veel erg moe..en heb last van hormonen hihihi.. ben vreselijk emo!
Verder gaat het goed. het kindje groeit goed. 20 weken echo was goed. en we weten wat het is. (lekker geheimpje)
Mijn buikje groeit gestaag. er is nog steeds niet veel te zien. maar dat maakt niet uit. wordt alleen maar zwaarder dus is wel ok zo.

Verder ben ik blij te lezen dat het hier goed gaat.
Ik was het forum ff helemaal zat. heb toen een ander forum gevonden.. veel drukker en mega gezellig. goede moderators.
tja.. die gaan het weekend even uit de lucht om naar andere servers en zo te gaan.
maar ik was het gewoon zat hier. ik wordt uitgelogd. je kan niet reageren.
met als gevolg dat het stil wordt etc..
bij de andere kan je ook een persoonlijk bericht sturen.

ik denk wel aan jullie! zal zeker weer iets vaker komen kijken als het goed gaat met het forum.

Liefs jazzie

Ikke! super dat je echo goed was!

En San!.. meid.. ik had zo gehoopt dat het gauw zou aanslaan....
ik snap je gevoel helemaal! mag ook best! je gunt het je broer.. maar jezelf natuurlijk ook!

Liefs jazzie

hai san
ik heb me vanmorgen nog gewogen en zit op 10.5 kg
ik vind het nog meevallen ik ben wel dikker geworden maar qwa gewicht niet
de laatste tijd scheelt mij weer ja toch
morgen moet ik weer naar de vk en dan gaan ze me in de vinger prikken
om mijn hb gehalte te meten ik heb daar zo'n hekel aan bah naalden
nou er wordt hier echt weinig gekletst he
ik had op mijn eigen topic mijn bevallingsverhalen neer getypt die kan ik hier wel naar toe kopieren dan is er wat te lezen
liefs ci lo...

hai meiden
ik heb even mijn bevallingsverhalen gekopieerd van mijn eigen topic
hier komen ze

bevalling 1
na 3 uur ween de ween om de minuut
toen naar het ziekenhuis
had nog maar 3 cm
toen namen de ween af en gingen langzamer
de hele dag daar gelegen doodop
toen vroeg ik om hulp aan de vk en zo hielp ze met een beetje met haar handen om te rekken dat de ontsluiting meer werd
sávonds om 20:00 had ik pas volledige ontsluiting
toen geen persween ik voelde helemaal niets meer
toen moest ik op eigen houdje persen
dat heb ik een uur gedaan ik was helemaal uitgeput
toen zijn ze om 21:00 de gyn gaan halen dat duurde ook een kwartier
dat kwartier leek wel een eeuwigheid
toen hij er was vroeg hij wil je aan het infuus maar dan kan het nog een tydje duren of wil je een knip met vacuum dan heb je hem zo
ik zei doe maar een knip ik kon niet meer
ik werd in meerdere lagen ingeknipt het bloed spatte over mijn man
ik kreeg 20 hechtingen ja meiden dat was geen pretje
dat was mijn zwaarste bevalling

bevalling 2
mijn vliezen braken precies om 00:00
toen naar bed gegaan proberen te slapen dat lukte tot 03:00
daarna de hele tijd ween de hele nacht sóchtends kwam de vk en wat dacht je nog maar 3 cm ze bleef een tijdje bij me en naar een uur nog geen verandering
ze zei ga maar naar het ziekenhuis en daar ga je aan het infuus ween opwekken
nou meiden dat heb ik geweten wat een hel
thuis hielp de vk met haar handen om me van 3 cm naar 4 cm te gaan en op het ziekenhuis had ik later 6 cm
ik heb eerst een half uur aan apperaten gelegen om mij en de baby in de gaten te houden en toen om 12:00 ging ik aan het infuus
wat een hel dat is het ergste wat ik ooit heb meegemaakt
ik dacht dat ik dood ging wat een pijn
ik ging in een paar minuten van 6 naar 10 cm ontsluiting
toen persween en onze dochter werd een paar minuten voor half 1 geboren
kun je na gaan wat dat infuus heeft gedaan
maar die pijn daar hoor ik iedereen over klagen die daar aan heeft gelegen
en iedereen dacht dat ze dood gingen
nee zo'n infuus vergeet je nooit weer

bevalling 3
weken lang voorween gehad elke dag, elke dag dacht ik nu gaat het gebeuren
uiteindelijk begon het s'nachts om 03:00
ik heb bijna de hele nacht op de wc gezeten en ik heb iedereen laten slapen
ik heb me de hele tijd geprobeerd te ontspannen
sóchtends had mijn man het in de gaten toen ik weer even in bed was gekropen
even later de kids ook wakker en iedereen was beneden
ik lag op de bank met flinke ween en mijn zoontje zei mam als dat meisje eruit is krijg ik dan een broertje
ikke dus aaaaaaaaaahhhhhhhhhhh breng die kids weg
toen in een keer knap dat was mijn vruchtwater
ik naar boven om me te douchen toen kwam de vk en die ging me onderzoeken
toen zei ze wil je in het ziekenhuis of thuis ik dus in het ziekenhuis
toen zei ze dan moeten we nu weg je hebt 8 cm
wij naar beneden mijn man zijn moeder bellen kun je de kids ophalen wat bleek ze was doodziek toen moest mijn man mij naar het ziekenhuis rijden met de kids erin
mij afzetten daar ging de vk met mij naar de verloskamer mijn man scheurde weg met de kids die bracht hij weg naar zijn zus en toen reesde hij weer naar mij hij kwam binnen pakte mijn hand en toen kwam onze dochter eruit hij was net op tijd wat een geluk he het leek wel een film ik heb het geluk dat ik 2 min van het ziekenhuis woon en mijn schoonzus 1 min

ik hoop dat de 4e bevalling nog gemakkelijker gaat
liefs ci lo...

Hey lieverds!!

Hier ben ik weer! Was heerlijk op wintersport dus vandaar dat ik niet op jullie kon reageren!! Ik moet alles nog bijlezen, maar heb daar echt pas morgenavond tijd voor, sorry!!!

Liefs en dikke kus, ikke

Hey meiden!!

Hier ben ik dan eindelijk weer!!! Het is al een hele tijd geleden dat ik geschreven heb en dan heeft het forum er ook nog eens een tijd uit gelegen. Ik heb helaas voor m'n vakantie geen tijd meer gehad om te reageren, sorry!!!

Nu ben ik ondertussen alweer 11 weken zwanger. Wat gaat dat snel he?! M'n buikje begint ook echt al te groeien! Krijg 's avonds m'n broeken amper nog dicht. Ben nog niets aangekomen in gewicht. Aankomende donderdag hebben we de volgende echo alweer! Dan kan hij ook preciezer de uitgerekende datum berekenen.

Verder was de skivakantie helemaal top! We hebben erg mooi weer gehad (wel koud!) en er lag veel sneeuw. Ik heb voorzichtig gedaan met skien, maar de vk had ook al gezegd dat het kindje nog zo klein is en ver weg gestopt is, dat als je valt, je je niet meteen zorgen hoeft te maken.

Misselijk ben ik ook niet echt meer. Heb vorige week op vakantie een ochtend gehad dat ik heel plotseling misselijk werd en alles eruit kwam, daarna was het meteen weer over. Ook ben ik niet echt meer moe dan anders. Tja, ik zorg dat ik 's avonds op tijd in bed lig en nachten maak van in ieder geval 8 uur. Maar ik mag dus niet klagen, voel me helemaal geweldig!!!

Verder heb ik m'n scriptie ingeleverd en heb ik 23 januari m'n eindgesprek. Dan ben ik lekker afgestudeerd!!! De scriptie is al goedgekeurd, dus nu alleen nog verdedigen en m'n cijfer. Ook werk ik nu 3 dagen in de week bij een orthopedagogenpraktijk hier in de buurt (15 minuten met de auto). Nu is dat nog op vrijwillige basis, dus onbetaald. De afspraak was dat we dat zo'n 3 maanden zouden aankijken, om te zien of het van beide kanten klikt. Het is een erg kleine praktijk en zij moet natuurlijk ook genoeg clienten aangemeld krijgen om nog een werknemer erbij aan te kunnen nemen. Maar het loopt gelukkig erg goed en ik heb haar gisteren verteld van m'n zwangerschap. Vond dat heel spannend, want wie weet zou dat haar keuze om me straks een contract aan te bieden wel negatief beinvloeden?! Maar ze reageerde super enthousiast en heeft al laten doorschemeren dat er een contract in zit en dat ze heel tevreden met me is. Denk dus dat ik vanaf maart daar wel ga verdienen. Ondertussen moet ik m'n bijbaan bij het callcentre er nog bij aanhouden, dus ook nog wat avonden en de zaterdag werken. Pff, tis wel even veel nu, maar goed. Ik ga ervoor!

@Ci lo, wat gaaf dat je een mooie pretecho gehad hebt! Jullie meisje groeit goed zo te lezen! En jeetje wat ben je al ver in je zwangerschap. Schrijven we alweer zo lang met elkaar?! Leuk joh! Het is nu echt aftellen geblazen. Hoe was het vandaag bij de vk? En 10 kilo is heel netjes toch? Wat lief dat je je bevallingsverhalen hier hebt neergezet! Jeetje, je eerste bevalling was echt zwaar! Kan me voorstellen dat je op zo'n moment om een knip vraagt! Hoe is je man ermee om gegaan? Heeft hij geen moeite om er weer bij te zijn? Wat een geluk dat hij met de 3e bevalling nog net op tijd was!
Misschien een domme vraag, maar als je vliezen breken, dan kan het dus nog een hele tijd duren voor je weeen krijgt? Moet je al wel je vk inlichten als je vliezen gebroken zijn? En ik las dat je met gebroken vliezen nog wel mag douchen maar niet meer in bad... Maar hoe doen ze dat dan met badbevallingen, dan zijn je vliezen toch ook gebroken? Of doen ze dan een speciaal antibacterieel goedje in bad?
Haha, ik kan nu al over zoveel dingen nadenken, niet normaal...

@San, meis he bah, toch weer die stomme rd's doorgekomen en ook nog wel te vroeg!!! Ik hoop toch zo voor je dat het nu gauw raak is. Gun het je zo! Hoe gaat het verder met je? En op het werk? Jeetje kan me voorstellen dat dat moeilijk voor je is als je hoort dat je broer weer vader wordt, terwijl jullie al zo'n tijd bezig zijn! Gelukkig kunnen jullie er samen over praten. En tuurlijk gun je het ze heel erg, maar nu wordt het tijd voor wat eigen geluk, toch?

@Esther, wat fijn dat je je eindopdracht gehaald hebt, gefeliciteerd! En wat super dat je de kleine al meer voelt. Wat lijkt me dat speciaal zeg! Hoe was het bij de vk en bij de longarts? Kun je wat meer info geven over dat boek? Wat ging er bij jou bijvoorbeeld niet goed dan wat je nu anders zou aanpakken?

@Jazzie, fijn dat het goed met je gaat! Ik dacht al, waar is ze gebleven?! Kom je nog een keer buurten bij de najaarsstoppers? Ik ben het helemaal met je eens wat betreft dit forum. Word er af en toe helemaal niet goed van!

Nou, vanaf nu ben ik er weer regelmatiger hoor! Sorry, maar was nou eenmaal 10 dagen op vakantie...

Liefs en dikke kus, ikke

NOD :  
Sannekeuh:          36 jaar                21 januari                            14e ronde           3e kindje  

Zwanger:
Ci lo:                       30 jaar, 1e ronde, 4e kindje, uitgerekend op 22 maart 2009
Jazzie:                  25 jaar, 1e ronde, 2de kindje, uitegerekend op 27 mei 2009
Esther:                 29 jaar, 1e ronde, 3e kindje, uitgerekend begin juni 2009
MissX:                   24 jaar,   3e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 2 augustus 2009?

Echo's :
Ci lo:                        30 jaar,  23 december, pretecho, 27 weken+ 2 dagen
                                                              13 januari, controle vk, ???
MissX:                   25 jaar,  15 januari, 2e echo,  11 weken +  4 dagen
Jazzie:                  25 jaar,  05 januari, 3e echo 20 wk echo. 19 wk + 5 dg
Esther:                  29 jaar, ????

Moeders :
Jazzie:                 een zoontje van 21 mnd
Sannekeuh:    een dochter van 16, een zoon van 10
Esther:                 een zoon van 6, een dochter van 4
Ci lo:                        een zoon van 6, een dochter van 3 en een dochter van 1

Meiden waar zijn jullie???

We hebben vandaag de echo gehad, het was zo  mooi!! Het kleintje lag flink te spartelen met de armpjes en de beentjes en draaide zich zo floeps om en weer terug. Je kon gewoon echt zien dat het zich met de voetjes afzette en omdraaide! We konden zelfs al de oogkassen en het mondje zien! Ook hebben we het hartje gehoord, heel mooi. Ben nu al helemaal verliefd op hem/haar. 18 februari moeten we weer terug komen. Weet eigenlijk niet of dat alleen controle is of dat er dan weer een echo gemaakt wordt. De uitgerekende datum valt op 4 augustus, dus twee dagen later dan ik zelf berekend had, maar daar kwam hij de vorige keer ook al op uit, dus ik had er rekening mee gehouden. En ach, wat zijn dan twee dagen?

Oh, wat onze hond toch weer heeft gedaan. We lagen vannacht om 2.30 uur pas in bed, omdat we met haar naar de dierenarts moesten. Ze heeft een groot stuk handdoek opgegeten!! En als dat nou de eerste keer was! Een half jaar terug is hetzelfde gebeurd. Voel me zo schuldig dat ze die handdoek heeft kunnen pakken! M'n vriend en ik kwamen gisteravond beide pas om 23.30 uur thuis, dus toen kwamen we er pas achter. Hebben we haar zout gegeven, dat zorgt ervoor dat ze gaan spugen. De vorige keer hielp dat meteen, maar mevrouw vertikte het hoor.... Toen moesten we naar de nachtdienst (half uur rijden). Daar kreeg ze een injectie en spuugde ze de hele boel binnen een minuut uit. Ze had het hele stuk handdoek in een keer doorgeslikt en had wel kunnen stikken! Oh wat was ze zielig en beroerd vannacht, ze had helemaal rode oogjes, zo sneu!

Nu gaat het gelukkig weer helemaal goed met 'er. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren of als het al helemaal in haar darmen was terecht gekomen en gaan ontsteken...

Liefs en dikke kus, ikke

NOD :  
Sannekeuh:          36 jaar                21 januari                            14e ronde           3e kindje  

Zwanger:
Ci lo:                       30 jaar, 1e ronde, 4e kindje, uitgerekend op 22 maart 2009
Jazzie:                  25 jaar, 1e ronde, 2de kindje, uitegerekend op 27 mei 2009
Esther:                 29 jaar, 1e ronde, 3e kindje, uitgerekend begin juni 2009
MissX:                   24 jaar,   3e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 2 augustus 2009?

Echo's :
Ci lo:                        30 jaar,  23 december, pretecho, 27 weken+ 2 dagen
                                                              13 januari, controle vk, ???
MissX:                   25 jaar,  18 februari, controle, echo???,  16 weken +  1 dag
Jazzie:                  25 jaar,  05 januari, 3e echo 20 wk echo. 19 wk + 5 dg
Esther:                  29 jaar, ????

Moeders :
Jazzie:                 een zoontje van 21 mnd
Sannekeuh:    een dochter van 16, een zoon van 10
Esther:                 een zoon van 6, een dochter van 4
Ci lo:                        een zoon van 6, een dochter van 3 en een dochter van 1

Terug
Bovenaan