Zwanger willen worden na mirene. Wie ook?

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal,  

Ik snap er effe niets meer  van. Vorige week donderdag mirena laten verwijderen.  Helemaal nergens last van gehad. Zondag begon ik een heel klein beetje bloed te verliezen.  Ook had ik last van mijn buik, dus  leek het me logisch dat ik dus ongesteld was geworden. (Ik had me al aangemeld voor de NOD in november.)

Maar nou heb ik gisteren ineens mijn eisprong gehad, volgens mij. Dit voel ik namelijk echt goed in mijn buik.

Ik snap er helemaal niets meer van. Wie heeft er ook ervaring met zwanger worden na de mirena?

Groetjes Charlotte

Hoi charlotte,
Ik heb ook een mirena gehad, ik zou de eerste maand niet uitgaan van een normale cyclus, je lichaam gaat na verwijdering bezig met 'herstel' zeg maar.
Dus dan is er volgens mij geen touw aan vast te knopen wat je voelt.
Normaal gesproken heb je 14 dagen voor je ongesteldheid een eisprong. Dus je kan er denk ik pas wat over zeggen als je dan dus ook ongeveer weer ongesteld word.

Het is in ieder geval goed mogelijk je cyclus deze maand anders is dan je gewend was voor je mirena. (Neem aan dat je dat gevoel van eisprong niet had tijdens je mirena, want deze voorkomt juist een eisprong)

Dit alles wil overigens  niet zeggen dat je dus niet vruchtbaar bent, want er zijn ons  miljoenen voorgegaan die meteen zwanger raken. (Ik  helaas nog niet, na vijf maanden)

Succes in ieder geval.

groetjes  

Hey Charlotte,

Wat een toeval. Ik heb afgelopen donderdag ook mijn mirena laten verwijderen! Ik heb alleen geen bloedverlies gehad en eigenlijk ook geen pijn na verwijderen. Beetje kramp `s middags en dat was het.

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met je eisprong voelen. Ook ik had dit de laatste maanden, waarschijnlijk omdat de hormonen van het spiraaltje niet meer hun werk deden, vertelde de gyneacoloog mij.
Nu hoop ik dat niet alles in de war wordt geschopt door het verwijderen, want als het goed is moet ik het een dezer dagen weer voelen (had het stiekem al bijgehouden).

Voor de zekerheid klussen we maar iets meer hahaha

Hi,

Memke en Milou bedankt voor het reageren.

Milou: Wat leuk dat we allebei tegelijk zijn gestopt. Misschien worden we ookwel tegelijk zwanger. Zou wel gezellig zijn. Inmiddels heb ik het mar losgelaten voor deze maand, want gisterenavond verloor ik ineens weer een paar druppels bloed. Misschien is het dan toch mijn menstruatie geweest. Ik snap er weer geen fluit van.

Maar goed. Wanneer verwacht jij dat je "moet" klussen of klus je de hele maand door?
Ik heb daar eigenlijk niet zoveel zin in eerlijk gezegd. Met al een kleine rondlopen en een baan, ben ik 's avonds geregeld te moe.

Ik ga nu ook even lekker slapen een uurtje, want mijn kleine mannetje (ruim 2 jaar) ligt er ook net in. Ik moet eigenlijk poetsen, maar dat doe ik straks wel even met de franse slag dan maar (of niet ) .

Groetjes Charlotte

Ik denk nu elk moment. Wat ik zei, heb het een beetje bijgehouden wanneer ik dacht het te voelen. Laatste keer was op mijn huwelijksreis, dus heb even teruggeteld en dan moeten we deze week maar druk aan de slag hahaha.

Maar elke dag, daar heb ik zelf geen puf voor, ook al heb ik geen kleine rondlopen hier!

Zou wel leuk zijn als we tegelijk zwanger zouden zijn zeg!

Hoi hoi

Ik heb ook 2 weken geleden mijn mirena spiraal laten verwijderen. Ik werd netjes een week later ongi. Ik heb nergens geen last van gehad. Ik weet niet hoe jouw cyclus loopt.
Ik mag nu aan de klus hihihi. Joepie eindelijk. Succes in ieder geval

Hee hoi,

Vanmiddag wordt mijn mirena eruit gehaald, de planning is/was om eerst nog even safe te klussen. Ik slik al folium, dus hoelang safe is... weet niet hoor...gisteravond spraken we al weer anders...  

Wij hebben een zoontje van 9 maanden. Voor die zwangerschap hebben we een jaar geklust, vandaar dat we binnenkort het gaan proberen.

Liefs Lientje

Hallo meiden mag ik me ook bij jullie voegen? Ik heb eind september spiraal laten verwijderen, heb daarna meteen  6 dagen bloedverlies gehad maar of dit ook echt menstruatie was weet ik niet. Nu tot op heden nog niet ongesteld geworden maar ook de testen zijn negatief dus we wachten maar rustig af. Heb spiraal laten verwijderen omdat het niet beviel was nog steeds veel en lang ongesteld en nu hebben we zoiets van we zien wel.

Groetjes Biba

Terug
Bovenaan