Zwanger willen worden na mirene. Wie ook?

Hi Dames,

Na een cyclus van ongeveer 16 dagen ben ik vandaag volgens mij ongesteld geworden. Ik heb geen last van mijn buik, maar verlies wel helder bloed. Dit was de eerste ronde na het verwijderen van mijn spriraal. Met een cyclus van 16 dagen kan er waarschijnlijk geen eisprong zijn geweest. Ik haal mezelf dus even van de lijst tot ik een normale cyclus heb en het dus ook zin heeft om een datum in te vullen.

Ik baal wel als een stekker, heb pijnlijke borsten, ben super chagerijnig en overdreven emotioneel. Waarschijnlijk door het verwijderen van het spiraal en alle hormonen nu weer vrij rondzwerven in mijn lijf.

En hoe is het verder met jullie?

Groetjes een ongeduldig, chagerijnig meisje

Hey Charlotte,

Wat vervelend dat  je ongi bent geworden. Kan me voorstellen dat je baalt als een stekker. Ik heb mezelf ook niet op een lijstje gezet, aangezien ik ook nog geen duidelijkheid heb in NOD`s en ei en dergelijke.

Hier is nog steeds niks veranderd, denk dat ik dit weekend maar een testje er tegenaan gooi. Heb niet al te veel hoop, maar je weet maar nooit.

Liefs Milou

Hallo allemaal,

Ik vind het fijn jullie berichtjes te lezen. Zo merk ik dat ik niet de enige ben die zo met het 'zwanger willen  worden'  bezig is na het verwijderen van  de mirena. Vinden jullie het goed als ik me bij jullie in het gesprek aan meld?  Ik heb afgelopen vrijdag mijn spiraal laten verwijderen bij de huisarts. Zaterdag werd ik  ongesteld, precies een maand na mijn vorige menstruatie. Tijdens de mirena was ik wel ongesteld maar onregelmatig. Denken jullie dat dit nog geen 'echte'  menstruatie is? Het lijkt er namelijk wel op. Net als jullie ben ik  heel erg  benieuwd of het snel zal lukken. Ik heb namelijk al heel lang een kinderwens. Doordat ik een hartritmestoornis had was het voor ons verstandiger te wachten met zwanger worden tot ik geopereerd kon worden. Dat is onlangs gebeurd en nu staat ons niets meer in de weg . Ik kan aan niets anders meer denken sinds afgelopen vrijdag, ben al aan het neuzen naar babyspulletjes...

Succes allemaal!

Hoi VlinderB,

Gezellig dat je ook komt meekletsen!

Spannend is het he, als je na zo`n lange tijd voor het echie kan gaan? Mijn man en ik willen al een hele tijd een kindje, maar we wilden graag eerst trouwen. In september zijn we getrouwd en ik weet niet wat ik spannender vond, de trouwdag zelf of het idee dat na de huwelijksreis mijn mirena verwijderd werd hahaha

Ik herken je verhaal meteen, ik heb in gedachte de babykamer, kinderwagen en van alles al uitgezocht. Nu is het alleen wachten op goed nieuws

De vraag die je stelde over je ongi, kan ik helaas niet beantwoorden. Ik werd met mijn mirena helemaal niet ongi en hij is nu 3 weken geleden verwijderd, maar nog steeds niks. Misschien kunnen de andere meiden je daar mee helpen????

Liefs Milou

Hoi Milou,

Wat leuk dat je al zo snel reageerde! Nog gefeliciteerd met je huwelijk!  Ik ben vandaag  vrij en tussen het poetsen door kan ik het niet laten af en toe de laptop aan te zetten en allerlei sites te bezoeken over  zwanger worden,  weetjes  enz. Ik ben benieuwd voor je wanneer jouw menstruatie op gang komt. Misschien vindt je t wel leuk om te weten dat mijn zus na het verwijderen van de mirena nooit ongesteld is geworden maar  de 2e maand wel zwanger. Dus zo kan het ook  hihi. Zij  is nu zwanger van de 2e. Gisteren was ik op een feestje met allemaal vriendinnen van mijn zus die al moeder zijn  en wat ik apart vond is dat er 4 mij vertelden dat ze eerst  hadden geprobeerd om de dag te vrijen in de week van de ovulatie en dat het pas  'raak' was toen ze een week lang het elke dag deden. Nu weet ik wel dat het bij iedereen anders kan gaan, maar ik vind dat soort weetjes altijd wel interessant om te horen  dus ik geef t  hier ook maar door...

Liefs Vlinder

Hoi VlinderB,

Het is erg rustig op het werk en dan wil ik af en toe nog wel eens kijken of er nog nieuws is op het zwanger-worden-forum hihihi heel stiekem natuurlijk.

Denk dat mijn man zich rot schrikt als ik zeg dat we maar elke dag moeten klussen. Ik vind het allemaal wel erg spannend, af en toe kunnen we thuis wel giechelen als 2 kleine kinderen: misschien is het wel raak whoehoehoe!

Hoop echt dat we snel goed nieuws krijgen allemaal!

Hi Dames,

Inmiddels ben ik echt zwaar ongesteld. Dat was erg lang geleden (3 jaar) door zwangerschap en spiraal  en wat is het toch vervelend.

Hebben jullie ook sinds de spiraal eruit is weer meer last van stemmingswisselingen, kort lontje en een enorme vermoeidheid?
Nou, bij mij gieren de hormomen ECHT door mijn lijf.

Inmiddels ben ik wel op het punt dat ik het fijn vind ik dat ik echt ongesteld ben, want dat betekent dat we de komende ronde echt van start kunnen. De bloedingen (nog niet eens een inlegkruisje vol) de vorige keer (16 dagen geleden)  zullen wel niet echt mijn menstruatie zijn geweest.

Op babybrabbel heb ik al zitten rekenen wat mijn vruchtbare dagen zullen zijn de komende periode. Er vanuit gaande dat mijn cyclus nu weer "gewoon" 28 dagen zal duren.

Hoe is het verder met jullie?

En vlinderB leuk dat je erbij komt kletsen.

Groetjes Charlotte

Hee hoi,

Nou we gaan er voor hoor, de condooms zijn opgeborgen, we zien het wel! Dit geeft mij heel veel power en dus extra energie, dit voelt heel goed! Perenboom om gezaagd, stenen versleept, het kan niet gek genoeg!!!

Hoe is ie verder met jullie? We kunnen wel een lijstje, maar de helft weet niet wanneer haar nod is, waaronder ikzelf, hihi!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan