Welkom baby-girl, leuk dat je mee komt kletsen. Als je spiraal is verwijderd is het een kwestie van afwachten wanneer je weer ongesteld wordt. Dit kan kort of wat langer duren. Je cyclus is tijdens het gebruik van het spiraaltje gewoon door gegaan iedere maand als het goed is, dus dat is alvast een voordeel ten opzichte van de pil. De eerste dag dat je ongestelt word kan je het beste in je agenda noteren. Wanneer je dan een maand later weer ongestelt wordt weet je hoe lang je cyclus duurt, deze duurt gemiddeld tussen de 28-35 dagen. Dan kan je op de site van bijv. predictor.nl je cyclusdagen en de 1e dag van je laatste menstruatie invullen en dan wordt je meest vruchtbare dag voor je uitgerekent. Deze valt meestal 14 dagen voor de 1e dag van je volgende menstruatie. (dit is niet in alle gevallen zo) Ook kan je je vruchtbare dagen vaak aan je afscheiding zien. Dan is het rekbaar doorzichtig slijm waar je draden van kan trekken, terwijl het de rest van de maand vaak wat stugger en witter is (sorry voor het vieze verhaal). Als je dat moeilijk lijkt om uit te vinden kan je ook ovulatietesten kopen of temperaturen. Maar als ik jou was zou ik lekker mijn gang gaan en van elkaar genieten de 1e paar maanden voordat je met dit soort dingen aan de slag gaat. Maar het is slechts een tip natuurlijk. Dus alles samen gevat, weet je niet wanneer je eisprong valt voordat je weer een keer ongesteld bent geweest. Dit betekent niet dat je niet zwanger kan worden natuurlijk de 1e tijd! En dan zijn er ook nog veel meiden die aan hun lichaam voelen wanneer de eisprong is, dus dan is het ook duidelijk. Sterkte met het verwijderen van het spiraaltje, al denk/hoop ik dat 'sterkte' niet echt nodig zal zijn.
Mamma-kippetje, ik heb nog geen ovulatie testen gebruikt, dus ik weet er niet veel van. Milou vertelde mij eerder op dit forum dat je ze via mat-care wat goedkoper kan bestellen dan in de winkels.
Milou, hoe gaat het met je? Voel je je al wat beter? Hier nog steeds niets, ik wacht maar af.
Slaap lekker meiden!