Zwanger willen worden na mirene. Wie ook?

Nog een vraagje...
Gebruikt hier iemand ovulatie testen of heeft ze gebruikt  en is het aan te raden of niet?
En welk merk wel en welke niet?

Welkom baby-girl, leuk dat je mee komt kletsen. Als je spiraal is verwijderd is het een kwestie van afwachten wanneer je weer ongesteld wordt. Dit kan kort of wat langer duren. Je cyclus is tijdens het gebruik van het spiraaltje gewoon door gegaan iedere maand als het goed is, dus dat is alvast een voordeel ten opzichte van de pil. De eerste dag dat je ongestelt word kan je het beste in je agenda noteren. Wanneer je dan een maand later weer ongestelt wordt weet je hoe lang je cyclus duurt, deze duurt gemiddeld tussen de 28-35 dagen. Dan kan je op de site van bijv. predictor.nl je cyclusdagen en de 1e dag van je laatste menstruatie invullen en dan wordt je meest vruchtbare dag voor je uitgerekent. Deze valt meestal 14 dagen voor de 1e dag van je volgende menstruatie. (dit is niet in alle gevallen zo) Ook kan je je vruchtbare dagen vaak aan je afscheiding zien. Dan is het rekbaar doorzichtig slijm waar je draden van kan trekken, terwijl het de rest van de maand vaak wat stugger en witter is (sorry voor het vieze verhaal). Als je dat moeilijk lijkt om uit te vinden kan je ook ovulatietesten kopen of temperaturen. Maar als ik jou was zou ik lekker  mijn gang gaan en van elkaar genieten de 1e paar maanden voordat je met dit soort dingen aan de slag gaat. Maar het is slechts een tip natuurlijk. Dus alles samen gevat, weet je niet wanneer je eisprong valt voordat je weer een keer ongesteld bent geweest. Dit betekent niet dat je niet zwanger kan worden natuurlijk de 1e tijd! En dan zijn er ook nog veel meiden die aan hun lichaam voelen wanneer de eisprong is, dus dan is het ook duidelijk. Sterkte met het verwijderen van het spiraaltje, al  denk/hoop ik dat 'sterkte' niet echt nodig zal zijn.

Mamma-kippetje, ik heb nog geen ovulatie testen gebruikt, dus ik weet er niet veel van. Milou vertelde mij eerder op dit forum dat je ze via mat-care wat goedkoper kan bestellen dan in de winkels.

Milou, hoe gaat het met je? Voel je je al wat beter? Hier nog steeds niets, ik wacht maar af.

Slaap lekker meiden!

Hallo,

Bedankt voor de reactie's.
Want zoals ik het op de site las leek het of iedereen wist waarneer hun nod is.
Maar dan moet   ik het gewoon afwachten, ik wist wel dat je als nog gelijk zwanger kan worden waarneer die net verwijderd is.
Ik wil me er ook niet te veel mee bezig houden want dat geeft ook een soort stress mee.
Eerst vanmiddag maar een het spiraal eruit laten halen en dan zie ik het wel.

Fijne dag en ik kijk vanmiddag nog wel even.

Liefs A.

naam                                    
wondertje              
ronde            
NOD              

Milou77
1ste
1ste
???

Lientje
2de
1ste
18-12

VinderB
1ste
1ste
  5-12

Charlotte
1ste
1ste
  9-12

Mama_kippetje
2de
1ste
18-12 ?

BabyGirl1987           1ste                              1ste                      ???

Zo heb me even toegevoegd bij het tabel.
Het verwijderen was heel makkelijk keer hoesten en hij was eruit.
Nou dan maar hopen voor iedereen op een vruchtbare tijd

Liefs A

Hallo allemaal,

Jeetje, kijk even 24 uur niet en er staat een heel verhaal, gezellig!
Babygirl1987 welkom, gezellig dat je mee kletst. Gelukkig viel het verwijderen mee.
Hoe is het bij jou gegaan meisje_1985, hopelijk meegevallen.

Hier nog steeds geen verandering, ben inmiddels wel weer aan het werk, maar 0 energie en nog steeds dat trekkerige gevoel en steken in mijn buik. Doet zoveel zeer als ik een tijdje sta.Ga van de week maar weer eens bellen met de HA. Weet dat ik geduld moet hebben en dat alles weer op gang moet komen. Het enige probleem is: ik heb geen geduld

naam                                    
wondertje              
ronde            
NOD              

Milou77
1ste
1ste
???

VinderB
1ste
1ste
  5-12

Charlotte
1ste
1ste
  9-12

Mama_kippetje
2de
1ste
18-12 ?

Lientje
2de
1ste
18-12

Babygirl1987
1ste
1ste
???

Heb het lijstje weer even netjes gemaakt. Trouwens VlinderB al enig idee wanneer je gaat testen???

Liefs Milou

Hallo,

Fijne Sinterklaasavond allemaal!! En voor diegene die het in het weekend viert natuurlijk ook!

Fijn voor je baby-girl dat het verwijderen zo gemakkelijk is gegaan, nu kan je ook voor het echie, geeft een speciaal gevoel he?

Ik ben vandaag nog niet ongesteld geworden .... maar ik voel wel een opgezette buik met steekjes, dus ik wacht het nog even rustig af, nou ja... rustig??? Ookal dacht ik pas volgende week te testen, ik ben er op terug gekomen en ga morgen testen als er nog geen r.d op bezoek zijn gekomen. Ik ben nu wel heel erg benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte!

xx Vlinder

@VlinderB: wat spannend!!! Ik zou ook niet lang kunnen wachten met testen hoor haha

@Babygirl: Welkom!! Ik heb, toevallig, gisteren ook mijn Mirena laten verwijderen. Vond het zelf heel spannend, maar het ging prima. Moest ook even hoesten en toen was 'ie er al uit. Heb em zien bungelen en toen voelde ik me super opgelucht! Nu kunnen we er echt tegen aan.
Mijn dokter vertelde dat mijn cyclus wel weer op gang moet komen, maar ook ik had begrepen dat die wel doorgaat met een Mirena. Ik werd ook wel wat ongesteld. Volgens de berekeningen heb ik vandaag mijn ei-sprong (mits de cyclus idd door gegaan is)! We laten het gewoon op z'n beloop. Voelt heel natuurlijk.

Vanavond vieren wij Sinterklaas, hebben er mensen gisteravond al Pakjesavond gehad? Nog leuke cadeau's gekregen??

Nou ik zal zo even naar de kapper + boodschappen doen.

vlinder_b wat spannend ik zal aan je denken!
ik zou niet kunnen wachten ik heb via matcare testen besteld en zou je 4 dagen voor je nod kunnen testen ben benieuwd... maar nu nog maar even geduld...

wij hebben gister pakjes avond gehad maar dan alleen voor ons zoontje ik vind kerst leuker dus sinterklaas brengt bij ons een kleinigheidje en de kerstman wat groters

Groetjes aan allemaal!

Terug
Bovenaan