Zwanger worden 'loslaten' - Hoe doen jullie dat?

<p>Hi allemaal!</p><p>Hét advies waar je niet op zit te wachten, kreeg ik vorige week van mijn huisarts: Laat het los.</p><p>Omdat ik best geloof dat het kan helpen, hoe moeilijk ook, wil ik het proberen. Afgelopen week ging het best goed, veel afleiding en een volle agenda. Vandaag gaat het helemaal niet en voel ik me down.</p><p>Vandaar mijn vraag.. Hebben jullie ervaring met loslaten? Proberen jullie dat ook? En wat helpt jullie?</p><p>Alvast bedankt!! ♡ Fem</p><p>Ter info: </p><p>December 2017 gestopt met anti conceptie, september 2018 er écht voor gegaan, nu april 2019 helaas nog niet zwanger.</p>

Loslaten... Ik denk niet dat het mogelijk is. Waar ik wel mee was gestopt was dingen als ovulatie testen of temperaturen. Ik werd daar alleen maar heel onzeker van en het geeft veel druk. Terwijl als je gewoon naar je lichaam luistert je ook weet wanneer je vruchtbaar bent aan onder andere je afscheiding. Tenminste ik wel. Verder niet verplicht seks hebben ookal ben je dan vruchtbaar als je geen zin hebt dan niet. Maar nogmaals... helemaal loslaten kan denk ik niet. Dat word vooral door mensen gezegd die makkelijk zwanger zijn geworden 

Dank je voor je reactie!
Helemaal loslaten is denk ik idd niet mogelijk.. Je wilt het immers zo zo graag. Ik heb ook de ovulatietesten de deur uit gedaan, die gaven mij ook veel spanning. En ik probeer geen rekening meer te houden met een eventuele zwangerschap bij het maken van plannen. Sloeg hier echt een beetje in door: durfde eigenlijk niet meer vooruit te plannen. 
Kerkent iemand dit? Inmiddels staat er vanalles gepland, vakantie, weekendje weg, concert en feestjes. Daar probeer ik vooral naar uit te kijken.
@gebruiker10102650 Je schrijft was.. Ben jij zwanger geraakt? En zo ja, hoe lang duurde het bij jou?

Hier lukt dat ook niet... van menstruatie tot eisprong valt het wel mee, maar daarna...ook omdat ik dan bijvoorbeeld niet meer drink (ik houd erg van een drankje...) en dus ook niet meer op stap ga of met vriendinnen iets ga drinken, dat vind ik gewoon niet leuk als iedereen wijn drinkt en ik water... hey begint me steeds meer te frustreren en elke keer als ik ongesteld ben is er weer dat gevoel van 'weer alles voor niks gedaan/gelaten'. Verplichte seks ben ik zat, maar ja, ik doe het toch maar want om nou een hele maand over te slaan en deze ellende nog langer te laten duren vind ik ook niet echt een goed plan. Ik plan wel dingen zoals vakanties etc. zonder rekening te houden met zwangerschap. Het mislukt nu al een jaar elke ronde, dus Waar Ok zou ik over een x-aantal maanden wel zwanger zijn? 
Ik vind er niks meer aan en ga vanavond maar vroeg slapen, terwijl al mijn vrienden lekker gaan stappen... maar loslaten wordt in mijn ogen steeds moeilijker

Heel veel succes met zwanger worden! 

@JoHanna
Wat zwaar kan het zijn hè.. Snap dat je het even helemaal gehad hebt, een jaar is lang. Maar je sociale leven stopzetten, dat is ook zo zonde. Ik neem inmiddels af en toe een glas wijn, bijvoorbeeld als ik net ongesteld ben. Maar na een vermoedelijke ovulatie, voelt het voor mij ook niet goed.
Praat jij er over met vrienden of familie? Ik kijk af en toe vlogs, om verhalen te horen van vrouwen bij wie het ook even heeft geduurt om zwanger te worden. Dat geeft mij best steun!

Loslaten gaat denk ik niet echt. Je bent er toch op een bepaalde manier mee bezig. Maar zeker gewoon dingen blijven plannen. Als je zwanger bent kun je heel veel dingen ook blijven doen! Sommige dingen zullen wat lastiger zijn maar als t zo ver is kun je altijd nog kijken of t kan. 
In het begin was de gemeenschap ook een verplichting geworden. Nu maken we het gezelliger en dat scheelt ook al. Het moet wel leuk blijven. 
Probeer je te focussen op leuke dingen. Ga samen leuke dingen nu je nog met zn tweetjes bent. 
Je moet ook niet van jezelf verwachten dat je ineens die knop op kan zetten. Dat is ook een proces. Succes!

Het advies "loslaten" kan mij best boos maken. Pas als ik uitleg dat ik foliumzuur slik (want stel je voor het is raak), of dat ik na mijn ovulatie geen wijntje of cocktail meer drink en zelfs niet op vakantie ga waar zika muggen zijn, denken ze ooh jah, loslaten is inderdaad niet zo makkelijk.. 
Mij helpt het juist om erover te praten en mijn gevoelens toe te laten en te accepteren. 

Terug
Bovenaan