Zwanger worden 'loslaten' - Hoe doen jullie dat?

Ik geloof totaal niet in het loslaten. Op het moment dat je zwanger wilt worden ben je er toch bewust mee bezig. Zoals inderdaag geen of weinig alcohol en roken. Foliumzuur, afscheiding, deze forum bekijken. Je raakt heus niet sneller zwanger als je het 'loslaat'. En de vrouwen die zeggen toen ik het heb losgelaten was ik direct zwanger, nou geloof er niks van. Je raakt gewoon zwanger omdat toevallig die 20% kans per maand aan jou kant zat :p

Ik zit er ook weleens mee.
Eerst hield ik alles bij. Voel ik zus voel ik zo. Nu probeer ik dat los te laten. En ik vind het juist fijn om nu de agenda lekker vol te plannen. Juist daar nìet bij gaan denken, ja maar straks... Zo lang het er niet is, is er nog niets en wie weet duurt het wel jaren. Het is fijn dat er nu dit topic is want sommige dingen blijven pijn doen. Bekende forumnamen verdwijnen hier omdat het wel gelukt is, mensen die je totaal niet mag worden ongepland zwanger, de halve gemeenschap om je heen lijkt wel zwanger. Dus nee, helemaal vermijden of uit je gedachten bannen kan niet nee. Ik probeer van menstruatieweek tot menstruatieweek te leven. Zo van om en nabij die datum dan kan ik ongesteld worden. Verder klus ik als ik denk vruchtbaar ben extra maar daar klopte deze maand ook geen f* van want ik moest het dan de 20e worden. Vorige week waren mijn borsten gevoelig maar verder nergens last van. Bewust test ik al niet eens meer want alweer teleurgesteld met zon test in handen staan is ook k*. Mocht er wel wat zitten dan zit het mij best. Dan merk je dat uiteindelijk vanzelf wel. Alcohol was ik toch al minder gaan drinken. Al blijf ik wel roepen, als je mij ziet drinken ben ik ongesteld. Want dan vind ik het toch wel erg lekker...

Ik was opgehouden met temp bijhouden. Niks meer bijhouden in de app. Niet meer bewust klussen op de vruchtbare dagen. Niet meer op deze site komen :) we hadden afgesproken om even een pauze te nemen en na deze zomervakantie er weer voor te gaan. Toen was ik in de 1e maand zwanger, waarschijnlijk ook geluk gehad maar loslaten heeft hier zeker bij geholpen.

[quote quote=10195076]Ik was opgehouden met temp bijhouden. Niks meer bijhouden in de app. Niet meer bewust klussen op de vruchtbare dagen. Niet meer op deze site komen ? we hadden afgesproken om even een pauze te nemen en na deze zomervakantie er weer voor te gaan. Toen was ik in de 1e maand zwanger, waarschijnlijk ook geluk gehad maar loslaten heeft hier zeker bij geholpen.[/quote]
Wat fijn dat het bij jullie gelukt is zeg!! Gefeliciteerd ? 

@knuffeltjeeee Herkenbaar! Ik test ook niet meer. Eerst testte ik al vanaf een week voor NOD iedere dag, om gek van te worden al die negatieve testen! En zonde van het geld ook... Nu probeer ik steeds mijn NOD af te wachten en word ik helaas, ongesteld.
@allemaal: Helemaal loslaten is natuurlijk niet te doen, het is immers je grootste wens! Vanaf de dag dat je besluit er voor te gaan, kun je die wens niet echt meer 'uitzetten'. Ik merkte dat ik er zelf tot vorige week zó veel mee bezig was.. Dat ik er bijna aan onderdoor ging, tot slapeloze nachten aan toe.
Nu plan ik vooral veel leuke dingen en sport ik veel, fijne afleiding! Maar het blijft zwaar hè..

Ik lees hier ook niks wat met los laten te maken heeft. Vanaf het moment dat mijn partner en ik een kindje willen ben ik foliumzuur gaan slikken en dat was het wel. Niet testen voordat je ongesteld moet worden, geen ovulatietesten, niet vrijen omdat het moet, lekker een drankje drinken als je daar zin in hebt, etc... 
Zet je leven niet in de wacht en maak jezelf niet gek! En nee ik was niet na 1 maand zwanger en ook niet na 3 maanden. Het is namelijk heel normaal dat het gewoon een jaar kan duren. Houd daar ook rekening mee als je eraan begint. Geef je leven zin ook zonder baby en ga gewoon lekker door met plannen. Ook als je zwanger bent kan je gewoon naar dat concert of op vakantie mocht je die al gepland hebben. 
Voor de dames die al langer dan een jaar bezig zijn respect en hopelijk is het jullie snel gegund! 
Voor de dames die minder lang bezig zijn heb geduld en laat het je leven niet overnemen. 

Naar mijn mening is loslaten inderdaad niet helemaal mogelijk. Je bent er toch mee bezig. Zeker als het elke ronde weer een teleurstelling is en je het zó graag wilt. Ik was best snel zwanger (4 rondes serieus bezig geweest). Helaas is dit uitgelopen op een miskraam met 10 weken. Daarna vond ik het nóg moeilijker om het los te laten. Je weet immers hoe het geluk kan voelen van het lukken. Om dan weer opnieuw te beginnen en dan los te laten was voor mij onmogelijk. Tot aan de vruchtbare dagen ging het wel. Daarna was het echt aftellen tot de dag dat ik ongesteld zou moeten worden.
Het advies van loslaten gaat denk ik geen verschil maken, al heb je er misschien wat minder stress door. Op dit moment ben ik weer zwanger en precies 10 weken. En dat zonder het los te laten ;). Ook dit keer was het met 4 rondes raak. Wel had ik het idee dat ons glijmiddel ons wel eens in de weg kon zitten hahaha. Wat ik las op internet kon dat nog wel eens zorgen voor een slecht 'klimaat' voor het sperma. Aangezien ik merkte dat ik er veel mee bezig was heb ik opgezocht of ik iets kon doen wat wel voor een beter klimaat kon zorgen. Wij hebben toen het glijmiddel van 'Conceive Plus' gekocht. Dit zou vruchtbaarheidsverhogend werken. Ik moet zeggen, toen was het gelijk weer raak! Of dit hierdoor kwam of niet weet ik natuurlijk niet haha. Maar mocht je dit niet geprobeerd hebben is het misschien eens het proberen waard ;).
Ik hoop voor je dat je binnenkort ook een positieve test in handen hebt! Geniet vooral van elkaar en hou het gezellig samen, hoe moeilijk dat soms ook is in deze situatie...

Terug
Bovenaan