Zwanger worden 'loslaten' - Hoe doen jullie dat?

Na dat wij begin februari een (erg vroege) miskraam (5 dagen na NOD) hadden heb ik voor mezelf besloten me in februari/maart bij alles neer te leggen. Geen ovulatietesten, tempen, seks op goede dagen, helemaal niks. Mijn man vond dat sws al dat ik dat moest doen, dus hij was daarin ook meer ontspannen. Eerste dagen waren wennen, daarna ging het veel makkelijker. Ook hebben we toen een mooie verre reis geboekt, zodat we ergens naar uit konden kijken. Eind maart bedacht ik me dat ik eigenlijk al een halve week overtijd was, en ja hoor. Volgende ochtend een positieve test in handen. En dat voor een maand waarin we max 3x seks hebben gehad door wisselende diensten van mijn man. 

Wij zijn trouwens ook in september 2018 begonnen, had een spiraal, dus ontpillen hoefde niet. Het is natuurlijk erg toevallig dat het nu wel gelukt is, maar ik geloof wel dat je lichaam onbewust veel stress krijgt van al dat testen en symptomen zoeken. Ik had die maand juist nergens last van, terwijl ik de andere maanden een week voor NOD elke kwaal die er op internet staat kon afvinken. 
Ik wens jullie veel succes

Nou, het loslaten ervaarde ik echt als een soort van een rouwproces. Pas toen ik me helemaal losmaakte van het idee en ervan uitging dat het er ws gewoon niet inzat, ik m’n leven op een andere rails zette, en er dus middeninstond, gebeurde het.. Wat een ’verkeerde’ timing, kon ik weer afscheid gaan nemen of parkeren van die nieuwe dingen..
maar, wij gebruikten geen voorbehoedsmiddelen en ik was op dat moment net een maandje gestopt met het slikken van foliumzuur. Het punt is, om juist die dingen te gaan doen wat je in je ziel raakt en je heel gelukkig maakt denk ik. Ik was begonnen met een nieuwe sport, had eindelijk het lef om weg te gaan bij mijn werkgever waar ik het al jaren niet naar m’n zin had, had een nieuwe werkgever die in me investeerde & superlieve collega’s die zo lief en vrolijk waren. Maar ook de tijd die ik in familie en vriendschappen stopte, echt genieten met elkaar, leuke vakanties.. 
dus aan dat loslaten is een heel (klote)proces aan vooraf gegaan. 
Ik wens iedereen die in dit proces zit veel sterkte!! 

Loslaten lukte mij niet. Mijn obsessie ergens anders op loslaten wel. Ik ging me maar storten op mezelf een gezond eetpatroon aanleren en afvallen in een gezond tempo (ca 0,5 kg per week). Die maand was het raak en ik ben toen maar weer met mijn dieet gestopt (te weinig koolhydraten), maar wel gezond blijven eten. 
Ik had die maand ook een aanhoudende schimmelinfectie. Toen hij eindelijk voorbij was, hadden we al 3 weken geen seks gehad. Toen extra van genoten en dit zat gelukkig nog net op tijd voor mijn eisprong. Dus maar 1x in vruchtbare dagen seks gehad. 
Ik ben nu 27 weken. 

Zeggen dat je het moet loslaten is meer de onhandigheid van een ander, mensen zeggen het vaak bij wie het wel snel is gelukt.
Ik denk dat het juist wel goed is om het gevoel er te laten zijn. Samen met je partner het erover te praten, gevoelens delen. Door in contact te zijn met dat wat je nu bezighoudt onstaat er juist ruimte en ontspanning.
Klinkt zo mooi maar o wat is het lastig allemaal.
Drinken doe ik in de week voor mn NOD niet meer, drink toch al bijna niet. Inmiddels ronde 14... Elke maand hoop ik er weer op, wat zou het leuk zijn!

Ja het gevoel wel maar het moet niet overheersen. Zo koop ik als het zo uitkomt op de rommelmarkt wel een prentenboek maar ga me niet meer obsessief afvragen bij elke winkel oo dit zou leuk zijn als ik wel... Dat deed ik eerst wel. Je moet er een middenweg in vinden en dat is soms wel heel lastig.

Heel herkenbaar, ik zou zelf ook zo’n soort topic net starten.. Ik merk dat ik nu andere angsten krijg en dan dingen ga denken.. Als we niet zwanger raken, zijn wij dan wel een match!? Terwijl mijn vriend dé man voor mij is met wie ik oud wil worden. Ik word gewoon onzeker en ben bang dat deze (onbewuste) angsten zwanger raken ook belemmeren.. Hebben jullie dat ook weleens? En dan heb ik ook nog een klant die “dingen aanvoelt” en dit dan soort van bevestigd.. “want oude angsten en gevoelens moet je loslaten om andere dingen toe te kunnen laten”.. En dan wankel ik helemaal ?

Terug
Bovenaan