Zwanger worden 'loslaten' - Hoe doen jullie dat?

[quote quote=10195084]Naar mijn mening is loslaten inderdaad niet helemaal mogelijk. Je bent er toch mee bezig. Zeker als het elke ronde weer een teleurstelling is en je het zó graag wilt. Ik was best snel zwanger (4 rondes serieus bezig geweest). Helaas is dit uitgelopen op een miskraam met 10 weken. Daarna vond ik het nóg moeilijker om het los te laten. Je weet immers hoe het geluk kan voelen van het lukken. Om dan weer opnieuw te beginnen en dan los te laten was voor mij onmogelijk. Tot aan de vruchtbare dagen ging het wel. Daarna was het echt aftellen tot de dag dat ik ongesteld zou moeten worden. Het advies van loslaten gaat denk ik geen verschil maken, al heb je er misschien wat minder stress door. Op dit moment ben ik weer zwanger en precies 10 weken. En dat zonder het los te laten ;). Ook dit keer was het met 4 rondes raak. Wel had ik het idee dat ons glijmiddel ons wel eens in de weg kon zitten hahaha. Wat ik las op internet kon dat nog wel eens zorgen voor een slecht ‘klimaat’ voor het sperma. Aangezien ik merkte dat ik er veel mee bezig was heb ik opgezocht of ik iets kon doen wat wel voor een beter klimaat kon zorgen. Wij hebben toen het glijmiddel van ‘Conceive Plus’ gekocht. Dit zou vruchtbaarheidsverhogend werken. Ik moet zeggen, toen was het gelijk weer raak! Of dit hierdoor kwam of niet weet ik natuurlijk niet haha. Maar mocht je dit niet geprobeerd hebben is het misschien eens het proberen waard ;). Ik hoop voor je dat je binnenkort ook een positieve test in handen hebt! Geniet vooral van elkaar en hou het gezellig samen, hoe moeilijk dat soms ook is in deze situatie…[/quote]
Dank je wel voor je reactie?

Ik ben inmiddels 38 en nu 33 weken zwanger. Zomer 2016 met de pil gestopt en een half jaar later rond mijn vruchtbare periode gaan klussen. Toen ik mijn kinderwens tussen neus en lippen aangaf bij mijn huisarts stuurde hij me vanwege mijn leeftijd direct naar het ziekenhuis.  November 2017 hebben we daar wat testjes gehad en vervolgens een paar maanden later een HSG.  Daarna gestart met IUI met onderstuening van hormonen. We hebben samen besproken dat we deze stap zouden zetten, maar zodra we zouden merken dat het een te grote rol zou gaan spelen hier opnieuw naar zouden kijken. Twee vriendinnen zitten in een IVF traject en de drang om een kindje te krijgen is zo overheersend, dat wilden wij absoluut niet. Samen hebben we het ook leuk, wij zijn de basis. Was het ons gegund, heel tof! Zo niet, jammer maar ook oké dan is het zo. Ik heb de ziekenhuisbezoeken voor mijn gevoel gewoon tussendoor gedaan. Ons leven ging lekker verder en we hadden het leuk samen. Bij de vierde IUI was het raak. Voorkom dat je er mee bezig bent. Foliumzuur ja! Geen alcohol meer? Dat kan best met mate, pas na zes weken zwangerschap is er een bloedband met de baby. Ik heb ook nooit eerder dan een dag voor mijn NOD getest. Mijn tip: vergeet niet te genieten van het leven en voorkom dat je straks een aantal maanden / jaren van je leven helemaal hebt gewijd aan het zwanger worden.

Verschrikkelijk als mensen dat zeggen.
als je al zo’n tijd bezig bent en het nog niet wil lukken en iedereen om je heen wel zwanger raakt hoe kun je er dan niet mee bezig zijn?
als je niet precies weet wanneer je eisprong is dan zit je 100x in spanning omdat je overtijd bent.
Ik ben in oktober 2017 gestopt met de pil en ik ben na een half jaar met ovulatie testen begonnen en temperaturen. Ik ben in januari 2019 zwanger geraakt en in maart een miskraam. Ik ben nu weer opnieuw zwanger 6,5 week.
mijn advies: ik lulde met gemak iedere dag er fftje over soms een paar dagen niet dan weer wel. Dat vond ik gewoon fijn!!! Ik heb het nooit los kunnen laten en de wachtweken waren echt klote. Wel probeerde ik me niet over te geven aan kwaaltjes want daar werd ik gek van. 

[quote quote=10195053]Dank je voor je reactie! Helemaal loslaten is denk ik idd niet mogelijk.. Je wilt het immers zo zo graag. Ik heb ook de ovulatietesten de deur uit gedaan, die gaven mij ook veel spanning. En ik probeer geen rekening meer te houden met een eventuele zwangerschap bij het maken van plannen. Sloeg hier echt een beetje in door: durfde eigenlijk niet meer vooruit te plannen. Kerkent iemand dit? Inmiddels staat er vanalles gepland, vakantie, weekendje weg, concert en feestjes. Daar probeer ik vooral naar uit te kijken. @gebruiker10102650 Je schrijft was.. Ben jij zwanger geraakt? En zo ja, hoe lang duurde het bij jou?[/quote]
Ik ben inderdaad nu zwanger 34 weken. Eerste keer proberen duurde een jaar en nog niet zwanger. Bij de 2de keer proberen was ik de 3de poging zwanger maar eindigde in een mk. Daarna weer 3de poging zwanger. 
Heel goed dat je plannen hebt gemaakt! Want ontspanning zal zeker in je voordeel zijn. 

[quote quote=10195092]Ik ben inmiddels 38 en nu 33 weken zwanger. Zomer 2016 met de pil gestopt en een half jaar later rond mijn vruchtbare periode gaan klussen. Toen ik mijn kinderwens tussen neus en lippen aangaf bij mijn huisarts stuurde hij me vanwege mijn leeftijd direct naar het ziekenhuis. November 2017 hebben we daar wat testjes gehad en vervolgens een paar maanden later een HSG. Daarna gestart met IUI met onderstuening van hormonen. We hebben samen besproken dat we deze stap zouden zetten, maar zodra we zouden merken dat het een te grote rol zou gaan spelen hier opnieuw naar zouden kijken. Twee vriendinnen zitten in een IVF traject en de drang om een kindje te krijgen is zo overheersend, dat wilden wij absoluut niet. Samen hebben we het ook leuk, wij zijn de basis. Was het ons gegund, heel tof! Zo niet, jammer maar ook oké dan is het zo. Ik heb de ziekenhuisbezoeken voor mijn gevoel gewoon tussendoor gedaan. Ons leven ging lekker verder en we hadden het leuk samen. Bij de vierde IUI was het raak. Voorkom dat je er mee bezig bent. Foliumzuur ja! Geen alcohol meer? Dat kan best met mate, pas na zes weken zwangerschap is er een bloedband met de baby. Ik heb ook nooit eerder dan een dag voor mijn NOD getest. Mijn tip: vergeet niet te genieten van het leven en voorkom dat je straks een aantal maanden / jaren van je leven helemaal hebt gewijd aan het zwanger worden.[/quote]
Wat fijn voor jullie, gefeliciteerd!!? 
Knap dat jullie er zo in staan/stonden. Je hebt gelijk ook, het leven mag je niet voorbij laten gaan en samen genieten en gelukkig zijn is het belangrijkst!

Dat heb ik ook nooit begrepen.
Spiraal juni 2017 eruit, maart 2018 zwanger wat helaas een leeg vruchtzakje was.
in september 2018 alle apps weggedaan die te maken hadden met menstruatie en ovulatie
in november 2018 positieve test en nu 26 weken zwanger.
mij hielp het niet te weten wanneer ik ongesteld zou worden of wat dan ook.
veel sterkte 

Ik weet niet of het knap is, ik denk dat het enerzijds een afspraak / keuze was en anderzijds misschien ook gewoon de manier waarop we in het leven staan / karakter? Het was wel echt een schrikbeeld voor mij, om een speelbal van mijn hormonen te worden en elke maand zo verdrietig te moeten zijn. Dat wilde ik gewoon echt niet, had het om ons heen al te vaak gezien. Zelfs een stel waarbij de relatie sneuvelde. Ik moet eerlijk zeggen dat de instelling zoals wij hem hadden wel heel fijn voelde. Ik heb ondanks alle ziekenhuisbezoekjes nooit moeite gehad met collega’s of vriendinnen die wel zwanger waren. Ik sprak er wel heel open over, zodat mensen wisten in wat voor traject we zaten en zei er ook altijd bij dat ik het niet lastig vond om andere mensen zwanger te zien om te voorkomen dat ze het me niet durfden zeggen als het zo ver was. Kraamvisite enzo hebben we ook altijd gewoon gedaan en had daar eigenlijk ook geen jaloerse gevoelens bij. Ook dat was iets wat ik eerlijk gezegd gewoon niet toe wilde laten en mijn vriend dacht er gelukkig net zo over dus dan houd je elkaar ook wel in balans. Maar al met al zijn we natuurlijk wel in de wolken dat het nu gelukt is. Hoewel ik eerlijk toe moet geven dat ik pas na de 20 weken echo echt een band durfde aan te gaan met het kleintje. De angst dat het mis kon gaan, zorgde er misschien toch voor dat ik er iets te nuchter naar bleef kijken uit zelfbescherming. Wat dat betreft had ik er toen graag juist iets meer mee bezig willen zijn achteraf gezien.

Nee loslaten kan niet. Je wilt iets en dus ben je ermee bezig.. maar misschien kan bewust maandje overslaan om even jezelf rust te geven helpen.. 1 maand meer of minder is geen doodzonde. En AUB ga weer lekker drankje drinken en genieten. Die 9 maanden duren allang zat zonder al die dingen! Zodra je een test hebt die positief is, ben je ruim op tijd om alles te laten staan. Geniet lekker van alle leuke dingen om je heen!! 
Succes en hopelijk lukt het snel! 

Terug
Bovenaan