Zwanger worden 2e kindje 2021

Hoi dames!

ik ben nieuw hier op het forum en wil gezellig kletsen met lotgenoten :)
zal me even voorstellen.

ben een mama van 33 jaar, en heb 1 zoontje van 4 jaar oud. inmiddels hebben we besloten voor een 2e kindje te gaan. en wat is dat toch weer spannend dan!
6 feb 2021 mijn laatste pil gepakt. daarna mijn onttrekking bloeding, en op 6 maart na 24 dagen cyclus mijn eerst natuurlijke menstruatie, deze duurde 5 dagen en was weer netjes voorbij.
nu was afgelopen dinsdag weer dag 24. heb deze maand getest met ovulatietesten om beetje een beeld te krijgen. volgens deze testen was mijn eisprong rond 21/22 maart. nu heb ik sinds deze week ontzettende buikpijn gekregen, maandag tot gister,en pijnlijke gezwollen borsten. de buikpijn was echt menstruatie buikpijn, en ik dacht het gaat nu stromen maar er is niks gekomen,de buikpijn is sinds gister voorbij,voel nu soms een steekje. wel enorm pijnlijke borsten en gezwollen ook. ik heb getest dinsdag maar deze was negatief. zou het de innesteling kunnen zijn? wat ik deze week gevoeld heb. zou zo graag willen kletsen met dames, dat lucht soms eens op he :) liefs

Hoi mama poekie,

Leuk dat jullie voor een tweede kindje gaan! Wij gaan er hier ook voor, sinds deze maand. We hebben al een zoon van 2. Morgen is mijn eisprong, dus ik ga nu op het wachtbankje.
Op basis van wat je zegt, zou je nu 11-12 dagen na je eisprong zitten. Kan nog te vroeg zijn om positief te testen. Weet je nog hoe dat bij je zoontje ging? Spannend! Hopelijk binnen een paar dagen goed nieuws!

Hoi hoi spannend zeg ik heb zelf ook en kind van 2 jaar 27 maart pik gevonden sinds die echt buikpijn en pijnlijke borsten voor mij nog effen vol houden o het is gelukt ??

ja als ik maandag 2e paasdag nog steeds niet ongesteld ben, zal ik weer testen.
Maar ik heb van maandag tot woensdag enorme menstruatie buikpijn gehad,dat ik dacht en NU gaat het stromen. maar niks? en nu sinds vandaag is die buikpijn wel weg, af en toe een steekje nog. en gigantische pijnlijke gezwollen borsten. maar ik weet ook dat je lichaam je voor de gek kan houden. dus ik moet afwachten en hoop wel natuurlijk!

van mijn zoontje hebben we er 4 maanden over gedaan om zwanger te worden. ik ben toen augustus gestopt met de pil, en in december zwanger geraakt, 7 januari toen een positieve test. maar toen er niet mee bezig geweest ,omdat we midden in een verhuizing zaten,dus toen totaal niet aan zien komen omdat we vaak te moe waren om te klussen ;-) maarja 1x is dan genoeg blijkbaar.

en toch voor een 2e weer heel spannend, al had ik dat niet verwacht als je er al 1 hebt.
hoe is bij jou alles verlopen?

Hoi! 

Hier ook deze maand begonnen voor een tweede kindje, mijn zoontje is net 2 en mijn man vertelde me dat hij toch wel graag een tweede wilde. 18 maart is mijn spiraal er uit gegaan en mijn eisprong, die ik eigenlijk al gevoeld heb was in de week van 24 maart.  Had nog getest met ovulatie test om er zeker van te zijn. 

Sinds deze week erg pijnlijke borsten en vandaag ook best veel krampen zowel links als rechts. 

Toen we het voor de eerste gingen was ik ook met de eerste poging direct zwanger, helaas draaide dit uit op MK en 2 maanden was het alweer raak.  Ben benieuwd of het dit keer weer zo snel gaat. We hebben geen haast en zijn net begonnen. 

succes allemaal! 

oh zo spannend voor iedereen!
misschien kunnen we er een leuk groepje van maken hier? :)
en elkaar helpen met eventuele vragen.

ondertussen net mijn bh uit gedaan voor naar bed te gaan.
nou niet normaal, zo'n pijn.

en de menstruatie buikpijn van afgelopen dagen is volledig weg. misschien innesteling geweest? maar is het dan normaal dat je borsten zo op klappen staan?

Nou mama poekie en swlk, dat klinkt alsof er wel eens een zwangerschap zou kunnen zijn! ? en mama poekie, je symptomen vind ik inderdaad klinken als een innesteling. Maar wat je zegt, je lichaam kan je goed voor de gek houden. Vorige maand gingen wij er nog niet voor, niet helemaal op de juiste dagen gezellig gemaakt, maar het had toch wel raak kunnen zijn. Dus het spookte door mijn hoofd of het misschien dan toch... Nou, ik heb nog nooit zo’n pijnlijke borsten gehad, terwijl ik dat nooit heb voor mijn menstruatie en wel toen ik zwanger was. Uiteindelijk niet zwanger.
Nu gaan we er wel echt voor! Dus ik ben heel benieuwd over 2 weken. Mijn zoontje kwam ongepland. Mijn man had geen kinderwens, ik ook geen hele sterke. Maar neigde wel naar ja. We waren net getrouwd, net terug van onze huwelijksreis en toen bleek ik zwanger. Toen dus niet bewust bezig geweest met zwanger worden en niet bewust de symptomen meegekregen. Al had ik wel opvallend pijnlijke borsten en weet ik nog dat ik me erg moe voelde na onze huwelijksreis. Spannend of het nu weer zo snel raak gaat zijn.
Leuk om hier te kletsen met mama’s op het punt om voor de tweede keer zwanger te worden.

Het blijft allemaal spannend, al heb ik ook wel ervaren dat je lichaam je gigantisch in de maling kan nemen als je iets graag wilt. 

Ik heb ook altijd super last van mijn borsten als ik ongesteld moet worden. Aangezien ik bijna 2 jaar een spiraal heb gehad weet ik nu niet zo goed wat mijn echte menstruatie signalen zijn ?
@maankindje wel leuk dat jullie toch voor een tweede gaan. Van geen wens naar 2 is wel bijzonder.   Wij hadden het ook niet gezellig gemaakt wel met idee hè spiraal is er uit dus kan gebeuren.... maar bleek 2 dagen later toch eisprong dus toen zaten oei dit was toch wel een kans haha. 

nu even afwachten en is het deze ronde niet zo dan maken we het volgende maand wel bewust gezellig ?

Terug
Bovenaan