Zwanger worden 2e kindje 2021

19 aug 19.45 de echo

oh ja zo herkenbaar! ik kan ook zo mega huilen om belachelijke dingen... echt een breakdown dan.. en dan even later in mezelf denken..."omg wat deed ik nu"
ben niet hele dag een trutje hoor, maar als ik echt doodop ben, dan is mn lontje kort ofwel geen lontje haha...?
ik laat ook de hele dag álles uit mn handen vallen, typisch want kan moeilijk krom ivm bekken, maar de hele dag valt er wel wat. zucht...
mijn buik is ook al groter als bij mn 1e.. ben ook wat zwaarder al.. kan ik ook echt van balen en tranen laten met momenten.. ben bijna op de helft en er zit 6kg bij..
moet gewoon niet meer op die weegschaal gaan staan.. pfff helpt echt niet mee.
maarja ?? zal nog niet t laatste zijn..nieuwe jaar maar aan de bak ermee..

wat leuk ook van je man dat hij dat zegt hahhaa de mijne kan soms ook zo lekker uit de hoek komen.

Het gaat nog steeds goed. Ik weet inmiddels al ruim een week dat ik zwanger ben. Raaaaar! Haha
Gister even een middag bij een goede vriendin geweest. Die heb ik het wel verteld. Ik heb 2 erg goede vriendinnen, en de ene appte me eergister ineens. Ze had het gevoel dat ik zwanger was, of dat klopte. Ik voelde meteen opluchting dat ik er nu over kon praten, die angst voor een miskraam. Dus ik heb het gister ook aan die anndere vriendin verteld. Zij heeft me alles verteld over hoe haar zwangerschappen veel van elkaar verschilden. Dat vond ik wel fijn. 
Maar nu zijn dus de ouders, broer/schoonzus en 2 vriendinnen op de hoogte. Dat zijn voorlopig wel genoeg mensen om mee te kunnen praten. De rest heb ik nog niet zo'n behoefte aan, want daar wil ik het nieuws van een miskraam niet mee delen. 
Ik heb wel gehoord dat je buik bij een tweede eerder gaat groeien, maar dat het in de tweede helft van de zwangerschap dan even een tijdje zo kan blijven, dat je uiteindelijk daardoor dus niet ook mega groot groeit. Misschien werkt dat bij jou ook zo? 
Maar ik was rond 20 weken ook al een kilo of 8 aangekomen. Uiteindelijk eindigde ik met 18 kilo meer. En dat was 2 weken na de bevalling op 2 kilo na allemaal weer weg. Ik had een heel grote buik en hield op het eind door de vergiftiging veel vocht vast. Maar ik had gewoon ook al snel een buik hoor. Rond 9 weken zag ik het zelf duidelijk. Rond 11/12 weken de rest ook. En met 20 weken had ik al best wel een ronde buik. In mijn 3e trimester vonden andere mensen voortdurend dat ik vast zo moest werpen ? ehh nee ik moet nog anderhalve maand hoor. Ahum. 
Ik herken de zorgen om aankomen wel. Ik vond dat veel lastiger dan ik vooraf dacht. Kon ook niet zo goed relativeren dat als er 5 kg over zou blijven ofzo, dat ik dan maar even op dieet moest nadat ik hersteld was. Ik zat in maat M. Uiteindelijk ben ik die extra 5 kilo pas in de kraamperiode aangekomen en die zitten er nog omdat ik geen zin had in dieet met al dat slaaptekort. ? Nu dus maat L. Daar baal ik wel van. Nu start ik al zo. Na deze ga ik er echt wat aan doen. 

oh wat fijn dat je het nu wat kan delen met je naaste... ik vond dat ook heel erg fijn.
zeker je onzekerheden die je even kwijt kan dan..
ben zo blij voor je!

het klopt bij mij precies wat jij zegt met mn buik.. eerste trimester groeiende die enorm snel, en nu staat het even stil, terwijl op de echo's de kleine goed op groei ligt.
nu 6 kilo erbij.. en zal straks echt wel eindigen tussen 15 en 20 kilo totaal erbij.
de minder leuke kant maarja hoort erbij en dankbaar zijn gewoon..
ik had toen ik zwanger was van mn 1e ook maatje Medium.. en na de zwangerschap ook maat Large gehouden.. ook slaap tekort, moe,stress,,postnatale.. dus had de puf lang niet.
maar heb besloten omdat dit ook de laatste keer is echt straks me best te doen weer fijn in mn vel te komen, ben 1.77 dus wil naar 74/75 kg.. we gaan ons best doen ?

kan inmiddels ook weer lekker een kop thee drinken! klinkt gek, maar heb echt tot 16 weken ofzo geen thee kunnen drinken, werd er zo misselijk van, terwijl ik voorheen zo'n theeleut was. en kreeg deze dagen ineens weer zin in thee en kan het weer hebben. bizar maar wel lekker ?

en nog na gedacht over de huizenjacht?

vind je het misschien leuk te mailen? we zijn de enige nog hier die kletsen, als enige over van ons topic.. ik heb een "forum mailadres" gemaakt..
mamapoekie@outlook.com
misschien leuk om daar samen wat te kletsen.. niet verplicht, hier is ook goed.?

Oh leuk, ik ben ook een echte theeleut! Maar als je erg misselijk bent is dat wel een sterke smaak ja. Ik kon toen alleen lauwe slappe kamillethee hebben. Of gewoon suikervrije limo. Gek genoeg ging enkel water ook niet goed. 
Huizenjacht gaat gewoon verder. We hebben nu een aankoopmakelaar. Maar nu in de zomervakantie komt er niet veel op funda. Geduld dus. Maar als we na het eerste trimester nog nergens zicht op hebben gaan we een plan B maken voor het scenario waarin we nog hier wonen met een tweede baby. Kijken wat we precies willen aanpassen zodat het comfortabel past. Het is geen klein huis, maar gewoon wat onhandig ingedeeld. Zo kan ik me er ook wel in vinden. Nu even loslaten. 
Ik wil best buiten het forum contact hebben hoor. Alleen vind ik e-mail zo onoverzichtelijk om eerlijk te zijn. Als je het aandurft wil ik mijn telefoonnummer wel mailen zodat we whatsapp kunnen gebruiken? Of evt FB messenger ofzo? Wat gebruik jij vaak?

Hè meiden, geen idee of jullie dit nog lezen haha. Maar ik ben even weg geweest omdat ik merkte dat het me heel erg bezig ging houden. Mijn nod is 24/08 en gister en vandaag een duidelijke positieve test ?
Houd nog even slag om de arm.

Liefs!

Terug
Bovenaan