Zwanger worden 2e kindje 2021

[quote quote=10474469]en dan krijg je inmiddels dit ?heb de app gedownload ? thnx[/quote]
Ohh smelt! ? Een heel kindje al, ziet er al zo groot uit. Wat heerlijk
Tnx voor het delen van je testen. Vind het moeilijk te vergelijken omdat die van jou sowieso wat donkerder kleuren, incl controlestreep. Maar die zijn inderdaad ook niet precies zoals de controlestreep. 
Heb vanmiddag de 2v5 van Kruidvat gekocht, om eens te zien hoe die morgen uitslaat. Misschien ligt het inderdaad aan deze testen. En ik heb ook een CB met wekenaanduiding gehaald. Als het verder niet ineens een stuk lichter is, maar gewoon goed, dan ga ik het testen maar loslaten. Want ik word er inderdaad goed onzeker van. Terwijl alles verder heel rustig voelt vandaag. Voel bijna niks, op wat lichte krampjes en licht gevoelige borsten na. Afscheiding is echt weer normaal, dus ik moet er maar vanuit gaan dat het innestelingsbloed was en mezelf na morgen niet meer vervelen met nog meer testen

nee dat testen is idd killing, bij mn eerste deed ik dat ook. en nu heb ik dat ook gedaan, maar het levert onzekerheid op.
en die sticks zijn bij mij altijd vaag gebleven,ook met ovulatie, dus heb die niet meer gebruikt en ben toen over gegaan op simpele action testen. en daarna 1 van sensitest die had ik gratis ergens bij gekregen. en 2 van clearblue digitaal hahah dus ook genoeg getest.
en mn eisprong had ik ook gemeten met testen van de action..en dat werkte.
als ik jou zo hoor zit het hartstikke goed.. beetje oud bruin bloed verloren.
komt goed!

ja die echo is van vorige week. nu 18 weken.
het gaat snel en gister de eerste plopjes gevoeld ?

Die eerste plopjes/tikjes vond ik zo speciaal! heerlijk dat je dat kunt voelen. Hoe meer je het voelt, hoe meer je elke dag wel een paar keer even weet dat alles goed zit ook. Ik vond het de band ook wel sterker maken, ging daardoor veel vaker mijn buik aanraken. Je voelt op een gegeven moment precies waar die voet langs gaat, en waar dat kontje zit, hoe laat je kindje slaapt en wakker is enzo. Het ging veel intiemer voelen. Geniet ervan hoor!

Hier vanmorgen een good ol' Kruidvat 2v5 er tegenaan gegooid. En die was net zo donker als de controlestreep. De dipstick bleef hetzelfde als de afgelopen 2 dagen, dus ik denk dat die gewoon niet donkerder gaan? In elk geval heeft Kruidvat me gerustgesteld en ik heb alle testen met streepjes in de kliko gemikt. Ik ga ze nu ook niet meer doen. Ik twijfel nog een beetje omdat ik nu dus wel die CB met wekenindicator heb liggen. Eigenlijk nu geen behoefte meer aan. Maar dan heb ik 'm voor niks gekocht. Misschien volgende week even kijken of er 3+ staat haha!

In elk geval ga ik nu maar op het beste hopen. Blijf het moeilijk vinden om niet beide zwangerschappen te vergelijken. Ik hecht teveel waarde aan dat ik nu maar lichte krampjes en vaag gevoelige borsten heb. Toen heel veel last van. Maar wie weet ben ik over 2 weken wel kotsmisselijk. Ook dat stukje moet ik loslaten, want ik weet heus wel dat zwangerschappen van elkaar kunnen verschillen zonder dat er iets mis is. 

super Lewis!
die kruidvat testen zijn gewoon top.
en ik denk idd dat die sticks niet donkerder worden.. was bij mij met ovulatietesten ook, en die werden bij de action wel heel donker.
je kan idd de digi clearblue bewaren voor volgende week ofzo. kijken of er 3+ staat is gewoon voor de leuk.
nu even laten en halverwege volgende week dat eens proberen ? komt vast goed.

idd niet vergelijken met je 1e zwangerschap, deze 2e bij mij was in t begin ook anders tot ik de 7e week bereikte.. toen boem kwam alles aan klachten. dus geniet nog maar even haha!
toch nog steeds zo bijzonder he, 3e ronde raak nu? had je toch zelf niet verwacht he? hoe is je man er onder?

Ja heel bizar eigenlijk. Want bij ronde 1 was er ook een bevruchting, maar die innesteling ging niet goed. Ronde 2 niks en nu ronde 3 een succesvolle innesteling. 
Ik ben eigenlijk supermakkelijk zwanger geworden deze keer. Enkel even het zaad op de goede plek krijgen met behulp van het ziekenhuis, maar meer moeite was het niet. Mijn dochter was van poging 6 in het ziekenhuis, ook niet lang. Innestelingen gaan wel eens fout, zeker bij 35+. Dus dat ik er daarvan 3 heb, is niet gek. En dit bewijst maar weer dat mijn vruchtbaarheid wel in orde is. Het probleem ligt dus echt bij mijn man. Het heeft gewoon heel lang geduurd voordat we daar toen achter kwamen, omdat het een niet vaak voorkomend probleem is. Eenmaal op de goede plek met de juiste diagnose zijn we helemaal niet zo onvruchtbaar! Ik moet daar even aan wennnen, heb het vertrouwen gewoon niet zo. Maar supergoed!

Vrienden van mijn schoonzus hadden dat ook. Weet hun specifieke probleem niet, maar toen het eenmaal duidelijk was wat hielp, kregen ze vrij kort op elkaar 3 gezonde IVF-jongens. 

Mijn man is helemaal blij, die wil heel graag een tweede. Hij is weer helemaal in zwangere vrouw modus geschoten. Doet veel lieve dingen voor me, wat meer in het huishouden enzo. Ik word weer op handen gedragen. Erg grappig en lief (en waarom alleen als ik zwanger ben he?? haha!)
Hij vind het wel lastig dat mijn gevoel bij de zwangerschap echt alle kanten op schiet, ik kan het ene moment lachend kletsen over een toekomst met deze baby erbij. En het andere moment zit ik volledig in de stress want het gaat mis. Hij weet dan niet zo goed of hij echt bank voor een miskraam moet zijn, of dat ik gewoon even aan het stressen ben. Nou ja het is gewoon nog even spannend. Maar dit had ik bij de eerste ook, dus we wisten dat het zo ging zijn. 

Is jouw man ook zoveel attenter nu je zwanger bent?

oh ik was ook zo, het ene moment waren we over de toekomst met de baby aan het praten, andere moment zat ik helemaal te stressen dat het fout was en niet leefde etc.. huilde ik, was ik best een trutje tegen hem..
nu gaat dat al veel beter hahaha..
ik sta nog scherp hoor.. hormonen pfff..
merk dat echt.
maar heb ook zeker een lieve man, helpt veel, super papa al voor onze zoon.
de mannen moeten echt wel afzien met ons hoor als we zwanger zijn ??? met die moodswings
binnenkort de 20 weken echo en dan 2e helft hopelijk wat relaxter in mn vel. al is dat al beter heb al veel echo's gehad. uitgebreid.
dus we gaan voor goed nieuws

Wanneer is de echo precies? Ik zal duimen voor je! Maar het klinkt alsof het bij jou meer een formaliteit is, aangezien je al tussentijds gecontroleerd bent. Toch een erg spannende echo. 

Ik ben bij de eerste gelukkig  niet heel gemeen geweest ofzo, maar ik was wel goed in meltdowns om hele kleine dingen. Helemaal in tranen op de vloer omdat de kerstboomvoet stuk was, of omdat ik mn vinger ergens tussen kreeg. riiiiight! En mega pregnancy brain, ik kon niet meer op woorden komen, vergat van alles, rare acties enzo. Dat duurde nog wel tot een half jaar na bevallen. 
Ben benieuwd of dat weer zal zijn haha!
Moodswings teveel nu inderdaad. 

Ik ben al een dag of 2/3 enorm opgeblazen. Heb van mezelf al een beetje een buikje, en na de eerste is dat echt wel zo'n 3 maanden buikje gebleven. alles is wat slapper, de zak zit er zeg maar nog. En nu heb ik elke ochtend darmkrampen, en in de loop van de dag blaast het helemaal op. Mijn man zei gisteren dat als hij niet beter zou weten dat hij me een maand of 4/5 zwanger zou schatten. Gee tnx schat! Maar het is wel zo. De ruimte is er en mn darmen vieren feest.

Terug
Bovenaan