Zwanger worden in 2020

<p>Goedemorgen,</p><p>Voor alle vrouwen die net als ik vanaf heden zwanger proberen te worden. Welkom en zin om met jullie te kletsen! </p>
 
Ik ben 33 jaar en we willen gaan voor een 1e kindje. Afgelopen zondag niet meer gestart met een nieuw pilstrip dus daar  gaan we.. 
Spannend en ook veel zin in! Hopelijk is het ons gegund.  
Direct een vraagje; vorige week ongesteld,  gisteravond gemeenschap gehad en direvt daarna op de toilet wat lichtroze/lichtbruine afscheiding. Daarna niet meer. Kan dit komen doordat ik net gestopt ben met de pil? Soort ontregeling van mn lichaam? 
 
Meestal ben ik een lezer, vind het heel spannend om op een forum mee te schrijven i.v.m. herkenbaarheid. Maar wil er zo graag over praten.
Mijn vriend is wisselend. Hij wil wel kinderen, maar vindt het allemaal erg spannend en dat houdt hem soms tegen. In de praktijk uit dit zich in: ene maand wil hij er voor gaan, gebruiken wij geen anticonceptie. Andere maand vraagt hij opeens: Zullen we toch een condoom gebruiken?
Ik heb naar hem benoemd dat het voelt alsof hij met mijn gevoelens speelt, omdat het mijn allergrootste wens is om moeder te mogen worden (en dat weet hij). Aan de andere kant snap ik wel dat hij het spannend vindt. Als hij er echt niet klaar voor is, wil ik wachten. Ik ben van mening dat je er echt allebei achter moet staan.
Goed dat wetende. Afgelopen maand hebben we geen anticonceptie gebruikt. Ik heb bovenstaande aangegeven en ik hoop oprecht dat hij zich ervan bewust is. Waarop hij antwoord dat een kleine heel erg welkom is. Mijn cyclus wisselt tussen de 28-33 dagen. Ik weet daardoor niet precies wanneer mijn eisprong is geweest, maar waarschijnlijk de afgelopen dagen. Dus rond 1 april zal ik ongesteld moeten worden.
Ik neem wel extra vitamines + foliumzuur, better safe than sorry. 
Ik hoop dat er meerderen zich gaan melden hier :)
 
Spannend!!! Mijn vriend en ik hebben ook besloten er nu serieus voor te gaan ik ben nu al bijna een jaar van de pil. 
Morgen moet ik nog ongesteld worden en dan gaan we er dus voor. 
Heel spannend, we gaan zien hoelang het duurt..
 
Hey, mag ik er ook even bij?
Vorige maand gestopt me de pil, afgelopen dinsdag mijn eisprong en de 29e zou ik kunnen testen.
Ik zit nu dus in de 1e ronde.
 
Ik heb denk ik tussen dinsdag en vrijdag mijn eisprong gehad. Ik weet het niet zeker, want ik gebruik geen ovulatietesten.
Ik verwacht mijn menstruatie rond 1 april, maar dit kan tot 4 dagen na tijd duren, omdat mijn cyclus dus wisselt. Wel spannend hoor dat wachten!!
 
Terug
Bovenaan