Zwanger worden na curretage

Ook ik heb 2miskramen gehad 1 na 12weken,met 13 wkn.ben gecurriteert.
bij de 1ste echo kwamen we er achter dat het kindje gestorven was met 10 weken, bij de 2de miskraam is het van zelf gekomen,ook wij hebben nog steeds goede hoop,ook al hebben wij een kindje
van 5jaar , toch is het verlangen naar een tweede erg groot.
 
Hallo lieve meiden,
Ik ben een vrouw van 29 jaar,ik ben in sept.1999 getrouwd en ook gelijk gestopt met de pil.Na 1 jaar oefenen nog geen zwangerschap,door de huisarts verwezen naar de gynaecoloog.
Daar allerlei onderzoeken en hormonen gehad wat helaas ook niet mpocht baten,toen doorgestuurd naar de ivf poli daar gekomen hebben we 9 keer inseminatie gehad wat ook niet lukte,toen zijn we begonnen met ivf de eerste poging mislukte en daarna door met icsi.Dit hebben we ook 3 keer gedaan,de moed begonnen we al op te geven,we waren emotioneel aan het einde van ons latijn,maar....onze laatste invriespoging(cryo) dat was raak nu genieten we al 14 maanden van onze dochter esmee.Al die pijn en puncties en terugplaatsingen is toch zeker de moeite waard geweest.
Toen in juni 2004 bleef ik bij de laatste menstruatie wel erg lang bloeden,enkele keren bij de huisarts geweest en hormonen gekregen maar de pijn werdt zo heftig dat ik met spoed doorgestuurd werd naar de gynaecoloog.Diezelfde dag ging ik nog onder het mes want het bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn,wij konden het niet geloven want ik was nog maar net bevallen (dec 2003) en wij spontaan zwanger dat kon helemaal niet,helaas heb ik mijn linker eileider voor een deel af moeten geven.
Na 4 maanden bleek ik alweer zwander te zijn dus met 6 weken een echo om te kijken of het in mijn baarmoeder genesteld was en dat bleek ook zo,met 8 weken weer een echo en ja hoor er klopte een hartje,wij helemaal door het dolle heen want we waren weer spontaan zwanger,bij de derde echo 11 weken bleek het toch weer mis er klopte geen hartje meer en ons kindje was dood gegaan met ongeveer 9 weken.Ons verdriet is zo groot dat is niet te beschrijven.We zijn nog bezig met het verwerken en dat kost tijd maar dat hoef ik jullie niet te vertellen....Nu moet ik eerst geopereerd worden aan mijn galblaas en daarna hoop ik weer snel zwanger te worden met een goede afloop...
En eerst moet mijn menstruatie weer goed op gang komen na de curretage van 4 jan.2005...E
Ik wens iedereen heel veel sterkte en hopelijk nieuw geluk.
Groetjes bianca
 
Ik wil even reageren op het berichtje van Anita 27-12-04. Ik heb namelijk mijn kindje van 8 weken in m'n handen gehouden en je weet niet wat je ziet...werkelijk een wondertje van boven, zo compleet. Ik geloof dat het wel degelijk een kindje is, al vanaf dat eerste prille begin. Wij koesteren de foto's van ons kindje...
 
ik heb vorige jaar juni een curretage
gehad het kindje had een grote van onder de 5 weken iplaats ik al bijna 9 weken zwanger was was een hele schok voor ons om te horen dat het niet goed was maar nu 8 maanden laten ben ik nu weer 9 weken zwangerik al een eggo gehad en daar was wel te zien dat het hartje klopte gelukkig maar toch blijft die angst er nog wel zitten dat het evengoed fout kan voel me ook nog niet echt zwanger maar debk dat als ik over de 3 maanden heen ben dat het dan langzaam wel gaat komen
en voor iedereen niet wel weer zwanger is geworden GEFELICITEERD
 
Hoi Wendy, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat alles goed blijft gaan

 

@Anita, hard wat je zegt, en klopt niks van

Ja inleidend bevallen van een miskraam is zeker.nog pijnlijker maar om voor die tijd over  enkel vruchtjes te praten is wel zeer kort door de bocht en eigenlijk bijzonder respectloos.

 

Ik zelf ben nu 12 weken zwanger. Zwanger van een dood kindje die nog in mijn buik zit. Vorige week woensdag onze 2e echo gehad, dolenthousiast. En bleek het hartje niet meer te kloppen sinds een paar dagen.De 1e echo gaf geen aanleiding dat er iets mis zzou gaan. 

Morgen staan we op voor curratage. Voor ons gevoel duurde dit een eeuwigheid. Je kan niets een plekje geven maar enkel afwachten. Mijn lichaam denkt dus nog steeds zwanger te zijn, mn buik staat bol en heb alle kwaaltjes nog. Staat in schril contrast met wat de echo bij de verloskundige en die erna bij de hun zei.

 

Ik ben dus nu alle verhalen aan het lezen en dat doet me goed.

 Dank jullie wel en iedereen veel sterkte met het verlies en gefeliciteerd met de geslaagde en spannende zwangerschappen
 
Terug
Bovenaan