zwanger worden na een afgebroken zwangerschap

hallo allemaal,

Ik ben randy 25 jaar en vraag me af of er mensen zijn die dit bekend
voorkomen.

Ik ben 18 november bevallen bij een zwangerschap van 21 weken en 5 dagen  van een dochter "Ninthe" .
Ninthe had geen kans op een aardsbestaan, ze heeft een hele erge vorm van open ruggetje en dat zou in de zwangerschap leiden tot een waterhoofdje en dat ze hooguit 2 dagen zou leven met heel veel pijn.
We moesten de moeilijkste keuze in ons leven maken en dat was de zwangerschap afbreken en bevallen van ons mini-mensje.

Na omstandigheden gaat het best goed met ons, we hebben vrede met onze keuze en hebben op een hele mooie manier goed afscheid van haar kunnen nemen...

nu willen we wel graag een tweede kindje, en vraag ik me af of er mensen zijn hier, die een soort gelijke ervaring hebben,of zwanger worden na een miskraam, en hoelang die mensen hebben gewacht, en wanneer weer sex na en bevalling...etc etc....

Liefs Randy

Hai Randy,

Heb net met kippevel je verhaal gelezen. Je klinkt in je woorden berust. Kreeg er brok van in mijn keel.
Ik kan je niet helpen met ervaringsverhalen. Wil je alleen zeggen dat ik jullie bewonder in jullie kracht!
sterkte en hopelijk krijgen jullie alles wat jullie verlangen.

xxx Annette

ps prachtige naam, Ninthe

Hoi Randy

Jeetje wat verschrikkelijk voor jullie.Ik zat ook inderdaad
met een brok in mijn keel.Wij hebben met 17wk deze
keuze moeten maken .Dit is al jaren geleden maar ik
denk nog steeds dat dit de beste keuze voor ons is geweest.
Wij hadden besloten nog even te wachten met een nieuwe
zwangerschap,maar toen wij er uiteindelijk klaar voor waren
heeft het nog 3jr geduurd voor onze zoontje is geboren.Gezond
en wel.Vorig jaar wouden wij graag een 2de dus gestopt met de
pil want dit kon wel weer eens lang duren maar 3mnd later zwanger
helaas met 12wk misgegaan.Toen hebben wij het gelijk weer geprobeerd
deze keer duurde het 8mnd en helaas vorige week weer mis.Maar de
gyn heeft gezegd dat het geen bezwaar is om het gelijk weer te pro-
beren.Na de eerste zwangerschap hebben ze gezegd dat ik moest
wachten tot dat ik niet meer vloeide naar de bevalling.Dat heeft ongeveer
3wk geduurd maar toen waren wij er nog niet weer klaar voor.Ik denk dat
je even je tijd moet nemen het isnog zo vers maar ik denk als je hetwilt
wel gelijk weer mag proberen.Vraag het anders even aan je gyn die kan
je precies vertellen hoe het zit.Ik wens jullie heel veel sterkte toe voor de
komende tijd.

Veel liefs Anita

Hoi

bedankt voor de steun en bedankt Anita voor je verhaal,
jij ook heel erg veel sterkte.
Ik heb 11 december bij de gyneacoloog een afspraak en ik zal hem
dan ook zeker vragen over hoe & wat.....
Was alleen nieuwschierig of er mensen waren die een soort gelijke
ervaring hebben...
Ik weet dat we de tijd moeten nemen, dit moet allemaal verwerkt worden,
een tweede kindje zal ook nooit een vervanging van onze Ninthe worden, zij
is en blijft onze eerste dochter in alle opzichten, toch willen we graag weer
snel zwanger worden omdat onze kinderwens heel erg groot is.

Liefs Randy

Hoi Randy,

Wat dapper dat je dit verhaal met ons wilt delen! Ook ik heb met ingehouden adem zitten lezen. Op een of andere manier lijkt het net of je dit soort verhalen altijd alleen hoort van vrouwen die minimaal 35 zijn ofzo, maar ook onze leeftijd kan dat gebeuren!

Heel veel sterkte gewenst voor de toekomst!! (Ook voor je vriend natuurlijk)

Groetjes Olivia

Randy,

ik had je verhaal al gelzen op het maart 2007 forum.
Vreselijk hoor om zo'n keuze te moeten maken.

Zelf ben ik vorig jaar eind april bevallen van een klein kindje na een zwangerschap van 18 weken. Ook wij wilden niet wachten en zijn er min of meer direct weer voor gegaan. Natuurlijk eerst moet het vlieen over zijn, en je weet niet hoe je cyclus zich herstelt. Twee maanden later was ik al weer zwnager. Ons knulletje is nu al weer bijna 8 maanden en ondertussen ben ik alweer 21 weken zwanger.

het is heftig snel achter elkaar zwanger zijn, en vooral zo'n zwnagerschap na een zwnagerschap die niet goed is gegaan. Het brengt toch extra spanning met zich mee.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er gewoon weer voor wil gaan. En ik moet zeggen het brengt ook wel een stukje afleiding en troost.

Heel veel sterkte.

Miep

Hoi Randy,

Ik ben afgelopen juni bevallen van een dochtertje met 40,2 weken. Wij wisten al vanaf   22 weken dat het niet goed was. Zij had een zeer ernstige hartafwijking waar zij heel misshien na geboorte voor geopereerd zou kunnen worden. Maar dit zou van heel veel factoren afhangen. Na een weekend te hebben beraadslaagd met zijn tweeen hebben wij besloten om de zwangerschap uit te dragen. Zolang ze in mijn buik zat was het goed en ze zou een aantal dagen in ieder geval leven. Verder zou ze wienig tot geen pijn hoewven hebben. Uiteindelijk hebben we besloten om hoe dan ook niet te gaan opereren (is een heel lang verhaal) kort gezegd zou ze dan op zijn hoogst niet ouder dan 10 worden en behoorlijk gehandicapt kunnen zijn. Dit wilden wij haar niet aandoen omdat wij haar bij ons zouden willen houden. Dus uiteidenlijk is zij geboren na een volledige zwangerschap en heeft precies een week geleefd. Tot op de minuut na. Zo byzonder!!!! WE hebben heerlijk van haar kunnen genieten en alles met haar kunnen doen.
Wij hebben verder een hele mallemolen doorgelopen natuurlijk met begraven en ook een medische. Gesprekken met huisarts en clinisch geneticus voor kans op herhaling en of het erfelijk zou zijn enz. Toch wilden wij het hier niet helemaal op afwachten en  
(ik had maar anderhalve week gevloeid) en hebben toen de beslissing genomen om er weer voor te gaan. WE hebben nog een menstruatie afgewacht (2 volle weken geweest) en zijn het weer gaan proberen...
Mijn motto is, ik heb wel een kind gekregen, maar onze kinderwens is absoluut niet vervuld. Je blijft toch de babydingetjes missen en gewoon het verloop, hoe oud ze nu zou zijn, zou ze al kunnen staan en meer van dat soort dingen.
Ik begrijp heel goed dat mijn v erhaal heel anders is dan dat van jullie, ik heb geen onderbreking van een zwangerschap gehad, maar ik dnek dat je het verder aardig met elkaar kunt vergelijken. Ze zal altijd je eerste kindje blijven, net zoals bij ons ons tweede kindje. Ik zeg nu ook, ben bezig voor de 3e, soms kijken mensen dan wel raar omdat ze je maar altijd met 1 kind zien. Ik maak er ook geen geheim van, want ik ben soms helemaal uitgeteld van alle emoties en spanningen die het toch iedere maand met zich mee brengt.
Inmiddels zit ik in ronde 4 (voor mij iets heel aparts, want bij eerste 2 was ik direct zwanger) in afwachting op mijn nod 4 dec. Dus de klusdagen zijn zo ongeveer voorbij en we nemen nu even lekker rust. Ik hoop dat het deze maand raak is en ik mijn mannetje een cadootje met onze trouwdag kan geven!!!

Ps,
Je kunt alleen zelf de beslissing maken of je er alweer klaar voor bent! Dat kan niemand anders voor je doen!!!!
Succes en sterkte met het verwerken van het verlies!!!

Terug
Bovenaan