Zwanger worden na een miskraam deel 3.

Dat ging niet helemaal goed want ik was nog niet klaar... :)

Vliegvelden boven Schotland zijn tot op heden gesloten, de hele dag... Niks vliegt die kant op... Sniksnik...

@Mayo: Echt, er zijn genoeg dingen te bedenken die je nu kan doen hoor!! Is de kinderkamer klaar? Gordijnen wassen? Je kledingkast weer eens netjes inruimen en alle winter spul er weer uit? Je administratie weer eens netjes bijwerken? Je computer opruimen?

Straks weer werken... Zucht...Willen jullie allemaal heel hard die aswolk richting het zuiden blazen voor mij??

Liefs

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Vanochtend zijn er weer vliegtuigen vertrokken naar Edinburgh!!! Jen, ik ben je eeuwig dankbaar!!!

Mijn god wat een opluchting, de eerst volgende periode dat ik pas weer vrij had kunnen nemen was in september... pfffieuuwwww

Gelukkig Betty, Nog heel even!
Mocht ik je niet meer spreken, Heel veel plezier in Schotland!

Hier gaat ook alles goed. Wel erg moe vandaag, beetje misselijk en flink last van de harde buiken.. maar.. we overleven het wel.
Gisteren op controle geweest bij de gyn en alles gaat goed met mijn kleine druif. Het enige wat tegenviel is dat ze op de echo gekeken hebben en dat hij toch weer zo klein is.. Word weer tussen de 5 en 6 pond geschat. Ligt verder al wel helemaal goed.. Het is niet dat ik een 8 ponder wil hebben met de bevalling maar zo heel klein is ook niet erg prettig.. Keano was ook zo klein en hoefde net niet de couveuse in..

Edith, wat is het stil aan jou kant. Gaat alles nog goed?

Liefs, Mayo

Hier gaat het dus helemaaaaaaal NIET goed.
Hoeveel pech kan een mens hebben???
Nekplooimeting is niet goed. Nekplooi zo dik bij de echo dat er nu al een verhoogde kans op Down is. Zelfs al mijn bloedonderzoek goed is. En het neusbotje is ook te kort of zoiets. Wist niet eens dat ze daar naar ging kijken.
Eigenlijk heeft ze daarna niet veel uitgelegd. Nou ja, dat het niet goed was. Maar wat moet ik daar nu mee? Moest maar verder met mijn eigen verloskundige praten. En dan zou ik de zekerheid wel krijgen met de vruchtwaterunctie.
Hoezo, ho stop? Wie zegt er dat ik een vruchtwaterpunctie laat doen? Dat lijkt me niks. Geprik in je baarmoeder. Met kans op een miskraam....
Ze ging wel heel snel met haar conclusies. Ik weet eigenlijk niet eens wat dat neusbotje nou betekent. Heb gegoogled. Afwezig neusbotje kan Down betekenen, maar te kort? En het is een kindje van 6 cm met een ienieminie neusje. Hoe kan ze nou goed zien dat het een te kort botje is?
Nou ja, het kwam op mij over dat ik maar EVENTJES op de punctie moet wachten. Maar dat kan pas over 4 weken en dan duurt de uitslag nog eens 3 weken!!!!!!!!!! Moet ik 7 weken in deze shit zitten???
Want begrijp het goed, volgens mij heb ik nog steeds een klein kansje op een gezond kindje!!!

Jemig edith, wat een shock. Wat balen voor je! Ga je wel een vruchtwaterpunctie laten doen?? prut dat je nog 7 weken moet wachten dan. Met 14 weken kunnen ze hem doen en dan moet je inderdaad nog een poos wachten op de uitslag :(

Spannend hoor, ik ga heel hard voor je duimen dat ze het gewoon allemaal helemaal mis hebben en dat je een heel gezond kindje krijgt!

Liefs Jen

Ik ben weer wat tot rust gekomen. Dus even een update.
Uiteindelijk gaf de combinatietest zelfs een kans van 1 op 5 aan!!!!
Maar goed, nog steeds 4 op 5 kans op een kind zonder Down.
Na 1 dag kwamen mijn man en ik er al achter dat die onzekerheid niet te doen is. Afgelopen woensdag heb ik een vlokkentest gehad. Was enorm zenuwachtig. Wat een lieve mensen. Geen gezeur over mijn leeftijd of over die enorm hoge kans. Gewoon rustig uitleggen en de test doen. Geen drupje bloedverlies nadien. Wel al 3 dagen harde buiken, maar dat hoort erbij....veel rusten helpt. Waarschijnlijk hebben we met een werkdag of 4 de uitslag. Dus we denken begin volgende week het te horen.
Dan moeten we maar eens verder denken. Met deze dikke nekplooi (3.9 mm) krijgen we een extra uitgebreide 20 wkn echo aangeboden. Want ook als het kindje geen Down heeft, kan dit wijzen op bijvoorbeeld een hartafwijking. En dat wil ik WEL weten, want dan ga ik niet thuis bevallen. Moet het kindje wel een goed kans geven.
Op de echo woensdag zag het er weer heel gewoon uit. Alleen dikke nekplooi. Verder heel druk en groeit goed. Al 6 cm. Dan kun je je niet voorstellen dat er iets aan de hand is. Ik hoop zo op een goede uitslag...
Want als je zo'n frummeltje ziet springen, dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te laten halen.
Maar goed, daar wil ik nog niet verder over nadenken. Dat zijn zulke moeilijke keuzes...
Eerst maar eens de definitieve uitslag horen.
Heb er helaas niet zo'n goed gevoel over.

Dankjulliewel voor jullie lieve berichten....

Terug
Bovenaan