Zwanger worden na een miskraam deel 3.

Ik ben weer wat tot rust gekomen. Dus even een update.
Uiteindelijk gaf de combinatietest zelfs een kans van 1 op 5 aan!!!!
Maar goed, nog steeds 4 op 5 kans op een kind zonder Down.
Na 1 dag kwamen mijn man en ik er al achter dat die onzekerheid niet te doen is. Afgelopen woensdag heb ik een vlokkentest gehad. Was enorm zenuwachtig. Wat een lieve mensen. Geen gezeur over mijn leeftijd of over die enorm hoge kans. Gewoon rustig uitleggen en de test doen. Geen drupje bloedverlies nadien. Wel al 3 dagen harde buiken, maar dat hoort erbij....veel rusten helpt. Waarschijnlijk hebben we met een werkdag of 4 de uitslag. Dus we denken begin volgende week het te horen.
Dan moeten we maar eens verder denken. Met deze dikke nekplooi (3.9 mm) krijgen we een extra uitgebreide 20 wkn echo aangeboden. Want ook als het kindje geen Down heeft, kan dit wijzen op bijvoorbeeld een hartafwijking. En dat wil ik WEL weten, want dan ga ik niet thuis bevallen. Moet het kindje wel een goed kans geven.
Op de echo woensdag zag het er weer heel gewoon uit. Alleen dikke nekplooi. Verder heel druk en groeit goed. Al 6 cm. Dan kun je je niet voorstellen dat er iets aan de hand is. Ik hoop zo op een goede uitslag...
Want als je zo'n frummeltje ziet springen, dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te laten halen.
Maar goed, daar wil ik nog niet verder over nadenken. Dat zijn zulke moeilijke keuzes...
Eerst maar eens de definitieve uitslag horen.
Heb er helaas niet zo'n goed gevoel over.

Dankjulliewel voor jullie lieve berichten....

Hoi Dames,

Edith, ik ga echt voor je duimen, hoop dat je snel de uitslag hebt en dat ie helemaal goed is. En dan op naar de 20 weken echo.

Hier kwam de VK vorige week met het goede nieuws (not) dat de baby heel erg was gegroeid, en een heel eind was ingedaald, maar dan wel in stuit. Nou heb ik het idee dat de beeb nog zoveel ruimte heeft dat ze wel vaker salto's maakt, maar toch volgende week even naar de gyn voor een liggings echo en bespreken hoe het nu verder gaat wat betreft bevallen. Als het een beetje meezit is die kleine er al over een weekje of 3.

Ik hoop dat ik in overleg met de gyn kan regelen dat de baby met 37 weken en 5 dagen mag komen (dat is dan 21-05, ze loopt toch voor op groei) Heb twee weken terug te horen gekregen dat mn opa longkanker heeft en die begint de 24ste weer aan een nieuwe chemo kuur, het zou fijn zijn als hij de baby daarvoor nog even kan zien. Hij mag namelijk na het starten van de chemo 2 weken niet in de buurt van de baby komen. Dus ik ga echt even heel erg op de gyn inpraten. Ik heb 4 mei een gyn die alleen gaat kijken naar de ligging en 11 mei heb ik een afspraak met mn eigen gyn over wanneer de beeb gehaald word. Ik vind het wel heel erg spannend worden allemaal! Gelukkig is bijna alles af nu!

Liefs Jen

Hee meiden!

Ik had toch gehoopt alleen maar vrolijke berichten te horen als ik terug zou komen uit Schotland maar Edith.....!! Heb de tranen in mijn ogen hiero... De kans van 1 op 5 is best hoog, maar zoals je zelf al zegt, de kans op een gezond kindje is groter...! Ik zou je dolgraag willen vertellen dat het vast wel goed zal komen, maar we weten wat het risico is... Ik denk dat je je misschien moet focussen op het Down syndroom zelf... Kan jij dat aan? Red je dat met de andere kids? En wat houd het nou allemaal precies in? Kan jij de zorg alleen aan? Moet je kindje uiteindelijk naar een instelling? En trek jij dat? Natuurlijk is het allemaal moeilijk, maar syndroom van Down hoeft helemaal niet zo erg te zijn (los van de hartafwijking e.d.) Down kindjes zijn hartstikke leuk!! Ik denk dat als het een Down kindje is, dat je blij kan zijn dat 'dat' het is, en niet veel erger... Noem me een optimist en ik wil je zeker niet tegen je verkeerde been aan stoten, begrijp me goed, maar verdiep je er eens in en wees eerlijk naar jezelf... Ik hoop dat je er zelf een beetje rust in vind!

@Jen: Ik hoop echt voor je dat de beeb nog bijdraait!! En al helemaal dat ze optijd mag komen op deze wereld, ik zou het niet kunnen vekroppen als mijn opa de kleine niet zou kunnen zien... Helaas is mijn allerliefste opa al overleden, maar het idee wat hij allemaal mist is pijnlijk... Zelfs na bijna 12 jaar....

Hier op het zwanger gebied geen nieuws.... Ben nog niet ongesteld geworden maar weet ook niet meer precies wanneer ik de laatste miskraam heb gehad. Volgens mij in het begin van April ergens dus dan zouden we nu een kleine 5 weken verder zijn... Niet raar dus met normaal gesproken een cyclus van 31 dagen...

Schotland was helemaal geweldig... Ben helemaal bijgetrokken! Schitterend land, aardige mensen, mooie natuur en schitterende verhalen over de geschiedenis van Schotland die de Schotten maar al te graag vertellen. Kan daar echt uren naar zitten luisteren naar zulke verhalen!! Het beviel me zo goed dat ik er aan denk om daar een woning te kopen als vakantiehuisje... De woningen zijn daar erg goedkoop, maar wel moeilijk te kopen ivm andere regeltjes dan hier... Moet me er nog even in verdiepen!!

Liefs, Betty

Hoi Dames,

@ Betty, fijn dat je vakantie zo leuk was!! Heb je foto's al zitten bekijken.

Hier wat minder nieuws. Baby was in 3 weken 5,5 week gegroeid. Ik ben nu 35 weken zwanger en volgende de echo zit de beeb op 37w3d. Ze was wel weer gedraaid naar hoofdligging, maar er werd ook gezien dat ik weer heel veel vruchtwater heb waardoor de beeb weer tot de bevalling kan blijven draaien (lang leve trappen in mn maag. en tegen mn ribben. Ik heb nu serieus blauwe plekken aan de buitenkant van mn buik.
Maar in ieder geval, Hier word het dus een geplande keizersnede. Klinkt stom, maar heb het er toch moeilijk mee. Dit liever dan de dramabevalling van de vorige keer, maar het voelt toch alsof ik mn best niet heb gedaan ofzo.
Ze komt vermoedelijk de week na pinksteren (met 38w en een beetje). Ze zal dan zo ongeveer op 8/9 pond uitkomen qua gewicht, weer zo'n kleine reus dus.

Ik ga zo mn bed in, filmpje kijken ofzo.

Liefs Jen

He, Jen wat een teleurstelling.
Tuurlijk ligt het niet aan jou. Nou ja, als het met je kindje maar goed komt, toch? En met jou...

Betsy,
moet glimlachen om je optimisme. Ik wil ook helemaal niet deze zw schap afbreken!!! Maar ik denk wel dat ik serieus me moet voorbereiden, als het kindje Down blijkt te hebben.Die gaan niet leuk het huis uit als ze 18 zijn, zal ik maar zeggen. We wachten eerst op de uitslag. Die hebben we nog niet. Zou 4 dagen duren, maar Koninginnedag zat er ook tussen. Morgen 5 mei. Dus op z'n vroegst donderdag. Als het goed blijkt te zijn, hoef ik verder niet te dubben. Dan nog wel de 20 wkn echo...
Maar wel fijn om ook positieve dingen over Down te horen. Het kan nog veel erger.
Nou, we wachten maar weer af.
We schieten elke keer in de stress als de telefoon gaat...
eigenlijk bijna lachwekkend....

Hai meiden

@Edith, Wat een heftig verhaal! Ik hoop heel erg dat jullie kindje bij de 4 op de 5 hoort. wel ben ik het eens met Betty en vind het knap van je dat je nu zo nuchter omgaat met de situatie. Respect! Hopelijk komt er snel goed nieuws!

@Jen, ik spreek je regelmatig maar wil toch ook hier even zeggen: Toi toi toi! Nog heel eventjes meis!
Mijn uk is veel te klein, als die van jou nou groeit in het tempo dat de mijne groeit en andersom... krijgen we misschien 2 gemiddelde kindjes..

@betty, Hoe was schotland?

@Jenny, Heb je al een poosje niet meer voorbij zien komen. Gaat alles goed?

Hier gaat alles ok. Ben het alleen zo zat! Last van een luchtweginfectie (tegen longontsteking aan) en heb erg last van de hormonen.. Maar nog 3,5 week.. Hopelijk iets korter. Wel is de uk heel klein. Hopelijk krijgt hij nog een groeispurt..

Liefs! Mayo

He dames!

@Edith: Heb je de uitslag al?? Ik duim echt voor je lieverd!

@Mayo en Jen: voor jullie zit het er alweer bijna op... Nog even volhouden dames!!

@Jenny: Hoe is het met jou?

@Allemaal: Schotland was echt zoooo gaaf... Ben nog steeds helemaal vol van dat land,...Zo mooi!! Vanmiddag krijg ik als het goed is mijn sensitesten binnen, en ga vanmiddag even een zwangerschapstest doen. Heb niet het idee dat ik zwanger ben, maar morgen heb ik mijn vrijgezellenfeest (ik hoor het niet weten, I know!) Maar wil wel weten of ik een borrel kan drinken...

Liefs Betty

Terug
Bovenaan