Zwanger worden of niet?

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik zal me als eerste even voorstellen.
Mijn naam is Maike Sanne, ik ben 24 jaar en ben gelukkig getrouwd.

Sinds een jaar begint het bij mij erg te kriebelen om samen een kindje te krijgen.
Ik werk met kinderen en heb altijd al gezegd jong kinderen te willen.
Vooral nu om mij heen veel vrienden zwanger raken, ben ik er steeds meer mee bezig.
Wij hebben een goede basis, werken beide (ik parttime), hebben een eigen huis en een goede relatie.
Door allergies te zijn voor de pil moest ik hier mee stoppen.   Het plan was om een andere vorm van anti conceptie te gaan gebruiken maar ik wil dit toch liever niet.  Samen   hebben webesloten om "onveilig"   te vrijen.    
We hebben besloten om gewoon net zoals anders te vrijen, niet bijhouden wanneer je het vruchtbaarst bent etc.   En dan zien we het wel...

Maar nu betrap ik mijzelf er op dat ik toch uitreken wanneer mijn eisprong is en wanneer ik dus het vruchtbaarst ben.  
Echt mijn kinderwens is zo ontzettend groot, ik denk er  iedere dag  aan en baal wanneer ik ongesteld word.      
Pas vertelde mijn buurvrouw dat ze in verwachting was, ik was heel er blij voor ze (ze proberen al 2 jaar dus eindelijk!!)   Maar stiekum was ik toch wat jaloers...

Wie herkent dit en hoe ga jij er mee om?
Of heeft iemand tips voor me??

Ik hoop op reacties !!   Groetje van Maike Sanne

quote: MaikeSanne schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2008 17:32:31'));

Hallo, ik zal me als eerste even voorstellen.
Mijn naam is Maike Sanne, ik ben 24 jaar en ben gelukkig getrouwd.

Sinds een jaar begint het bij mij erg te kriebelen om samen een kindje te krijgen.
Ik werk met kinderen op een school  en heb altijd al gezegd jong kinderen te willen.
Vooral nu om mij heen veel vrienden zwanger raken, ben ik er steeds meer mee bezig.
Wij hebben een goede basis, werken beide , hebben een eigen huis en een goede relatie.
Door allergies te zijn voor de pil moest ik hier mee stoppen.   Het plan was om een andere vorm van anti conceptie te gaan gebruiken maar Samen   hebben webesloten om "onveilig"   te vrijen.    
We hebben besloten om gewoon net zoals anders te vrijen, niet bijhouden wanneer je het vruchtbaarst bent etc.   En dan zien we het wel... (mijn man vind het idee van "verplicht"   vrijen niet zo prettig)

Maar nu betrap ik mijzelf er op dat ik toch uitreken wanneer mijn eisprong is en wanneer ik dus het vruchtbaarst ben.          
Pas vertelde mijn buurvrouw dat ze in verwachting was, ik was heel er blij voor ze (ze proberen al 2 jaar dus eindelijk!!)   Maar stiekum was ik toch wat jaloers...

Wie herkent dit en hoe ga jij er mee om?
Of heeft iemand tips voor me?? Moet ik aan het foliumzuur? En zijn er nog andere dingen die ik moet doen of juist moet laten??
Ik ben onregelmatig ongesteld. De eerste keer nadat ik met de pil was gestopt duurde het 6 weken voor ik ongesteld werd..

Ik hoop op reacties !!   Groetje van Maike Sanne

Hallo Maike Sanne, het is verstandig om alvast foliumzuur te gaan slikken, want dat word geadviseerd om een maand voordat jullie zwanger willen raken te gebruiken. Hoelang ben je nu gestopt met de pil? Misschien is het handig voor je om je cyclus bij te houden op papier. De eerste dag van je menstruatie word gezien als dag 1 van je cyclus. Dan kun je gewoon na tijdje kijken wat is het gemiddelde van mijn cyclus en kun je op die manier ook beter je eisprong berekenen.

Zelf kijk ik altijd op predictor.nl daar kan je het invoeren. Normaal word er uitgegaan van 28 cyclus dagen. Maar dit kan korter of langer zijn. Als je kijkt na bijv. 3 periodes. Dan tel je die bij elkaar op en deel je door 3. We spreken hier vaak van rd-tjes, rode duivels = menstruatie. En van NOD = Niet Ongesteldheids Dag. Maar misschien was je dat hier op het forum al tegen gekomen.

Mijn advies is ben er niet te forceerd mee bezig. Een eisprong kan eerder en later komen. Vooral als je cyclus onregelmatig is, snap ik dat je heel vaak teleurgesteld bent. Ga gewoon lekker klussen met je mannetje dan komt het vast allemaal goed.
Ik zit inmiddels in dag 32 van mijn cyclus, ronde 2 van ons 1e kindje dus kom ook nog maar net kijken hier hoor. 1e ronde had ik maar cyclus van 22, dus kweet niet echt hoe dit zal gaan lopen.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust. Wens je fijne tijd hier op het forum en hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn van een klein wondertjes.

Gr. Nathalie

Hoi Nathalie!
Bedank voor je reactie !
Ik ben nu 2 maand gestopt met de pil.   De eerste keer werd ik na 6 weken voor het eerst ongesteld en nu moet de dag nog komen (hoop dat hij uitblijft natuurlijk)
Ik ga het inderdaag bijhouden.. Dat is misschien wel verstandig.
DInsdag ga ik meteeen foliomzuur kopen !!

Bedankt voor de uitleg, begreep NOD namelijk niet maar nu wel haha.. Bedankt!
Dus jullie zijn ook nog maar net bezig.. Spannend allemaal he !
Mijn man wil niet "verplicht"   klussen, die heeft zoiets van we zien wel wanneer het raak is.   Heeft hij natuurlijk wel gelijk in maar ik wil het zo graag!!
Vorige week had ik zon gevoel dat ik zwanger was (kon natuulijk nog niet) maar toch maar een test gedaan.. negatief natuurlijk...
Hoop nu dat mijn ongesteldheid weg blijft.. nog dikke week wachten en we weten het.
Ook spannend voor jullie !!

Ik heb trouwens 15 dagen na mijn menstruatie hevige buikpijn gehad in mijn onderbuik.. Dit zo'n 4 dagen lang...
Zou dit iets te betekenen hebben?? OF gewoon griepje oid??

hoi,

Ik begrijp wel wat je bedoelt denk ik. Ik heb ook een tijd getwijfeld bij de eerste. En  uiteindelijk werd de wens steeds groter. Op een dag denk je oke we gaan ervoor en zelfs dan nog blijft er een beetje twijfel. En toen ik uiteindelijk zwanger was dacht  ik: help! Maar dat  ging snel over hoor!
Net wat je zelf zegt: alles is er nu ideaal voor er is geen reden om  langer te wachten, twijfel houd je toch altijd een beetje. Gaan met die banaan! (ahum)
Wij zijn inmiddels  ''bezig'' voor nummer 2. Soms denk ik waar begin ik aan. En dan zie ik de  zwangere buiken om me heen en denk ik: Yes  ik wil ook!

Elke    

Graag gedaan hoor Sanne. Weet je nog wanneer je eerst dag ongi werd? En wanneer jou NOD is? 15 dagen na menstruatie kan zijn dat het je eisprong was meis. Die voelen sommige meiden. Maar sommigen voelen ook niks. En als je net bezig bent, zeker toen wij in de 1e ronde zaten, voel je van alles. Je lichaam moet ook heel erg wennen aan het stoppen met de pil. Alles gaat dan anders functioneren in je buikje hoor. Dus heeft tijd nodig.

Verplicht klussen werkt denk ik ook niet. Juist als je lekker ontspannen hebt en gewoon zin in elkaar hebt is de meeste kans natuurlijk. En zowiezo moet je niet elke dag klussen. Want dan neemt de kwaliteit van het zaad af. Om de dag of als er nog een dag extra tussen zit, is prima. Gewoon lekker genieten saampjes, dan komt het vast goed. De meeste meiden worden zwanger in een jaar. Sommige binnen een half jaar. Dus geef het tijd.

Gr. Nathalie

Het kan idd ook gewoon grieperig gevoel geweest zijn. Niet meteen overal iets achter zoeken, hihih. Maar snap het goed hoor. Ik had twee weken geleden ineens hele vage buikpijn, echt heel apart gevoel. En kreeg er steeds meer kwaaltjes bij. Echt iedereen in de topic denkt dat ik zwanger ben. Ik zelf nog het minst geloof ik.Maar kreeg woensdag rot telefoontje, die mijn leventje beetje op zijn kop heeft gezet. Niks ernstigs, maar wel heel vervelend allemaal. Hierna zijn de klachten verminderd. En is dat vage gevoel en de vaak aanwezige buikpijn ineens veel minder geworden, dus kweet niet wat er allemaal gebeurd in mijn buikje, ik wacht maar gewoon af.

@Asja, hoe oud is jullie kleine? Na hoeveel rondes werden jullie zwanger? In welke ronde zitten jullie nu? Hhaha wat veel vragen hè.

Bannertje voor cyclus van 22 dagen (dit had ik ronde 1)

Bannertje voor cyclus van 28 dagen (hier word normaal van uit gegaan)

Gr. Nathalie

Terug
Bovenaan