Zwanger worden of niet?

@ Frieda...   Waarom wil je man geen tweede kindje??   Echt balen voor je !!
                                    Kyra,.. mooie naam zeg!!     Heb je veel last van 'kwaaltjes'   gehad tijdens
                                    je zwangerschap dan?  

Hoi MaikeSanne,

Mijn kerel wil geen tweede omdat hij gewoon geen tweede wil zoals hij dat zegt. Ik begin er ook steeds meer moeite mee te krijgen. En alleen al als ik er aan denk wordt ik daar verschrikkelijk verdrietig van. Ik hoop dat ik binnenkort weer eens de kans krijg om daar een gesprek over te voeren want het lijkt mij niets mooier dan nog een kleintje op deze wereld te zetten.
De zwangerschap van Kyra was zwaar omdat ik heel erg last had van bekkeninstabiliteit.
Hierdoor kon ik bijna niet lopen en was eigenlijk alles te veel. Fysio hielp goed maar kon niet meer werken enzovoort. Ook wasmijn bloeddruk veel te hoog dus moest veel rusten en als er bij mij moet bij komt dan vind ik het niet zo leuk meer! Gelukkig is Kyra eerder geboren (geplande keizersnede vanwege stuitligging) dus was daarna van alle vervelende kwaaltjes af!

Ik kan nu niet meer terug lezen maar was je nou al gestopt met de pil? of wou je nou nog even wachten? De pil wegsmijten is een geweldig gevoel, Samen die beslissing nemen ook.
Hoop dat je snel zwanger mag zijn van een mooi wondertje!!

Liefs,

Frieda

Sorry... Je was al gestopt met de pil vanwege een allergie....
En ja dan ga je stiekem rekenen.... ;-) zou ik denk ik ook doen!

Frieda

Hoi Dames,

Ook ik zou graag hier mee schrijven.
Ik zal even wat meer over mezelf vertellen.
Ik ben nu 22 over aantal maanden 23. Ook bij mij kriebelt het al een tijdje, en heb ook het idee dat je overal zwangere vrouwen ziet, baby's. En dan word ik ook jaloers.
Vriendlief hield de boot steeds af, maar vanaf deze maand wil hij er ook mee voor gaan. Deze dagen zit ik in mijn vruchtbare dagen, dus hopen dat het lukt. Het is nog maar de eerste ronde, dus we gaan er niet te vurig op hopen. gewoon de natuur zijn gangetje laten gaan.
hopelijk kan ik hier gezellig met jullie meeschrijven.

Groetjes

Hoi Bloemetje,

Welkom :)

Hopen mag altijd he.... Alleen de kunst is dat je er niet te veel mee bezig moet zijn.. Ha.. En dat is nog het moeilijkste.
Toen wij besloten om met de pil te stoppen (september 2006) toen kon ik echt aan niets anders denken!
Een maand later was ik zwanger. Heerlijk natuurlijk! Wij dachten allebei dat het wel even zou duren en omdat wij allebei geen vast contract hadden was dat best wel even slikken. Nu is alles goed geregeld. Ook gaan we in september eindelijk voor geregistreerd partnerschap dus dan is echt alles geregeld :)
Ben vorige week 25 geworden dus ook nog jong. Toen ik aan sommige mensen vertelde dat ik zwanger was vroegen ze ook of het wel gepland was....
Kyra wordt volgende maand 1... Kan niet wachten om dat feestje te gaan vieren...

Liefs,

Frieda

Hoi Fritz,

Dank je.
Ik denk dat ik ook wel aantal reacties kan gaan verwachten. Laatst waren we er bij me moeder over bezig, over namen en dergelijke, en toen zei me stiefvader, het lijkt of jullie er al aan denken, ik had toen de wens wel maar mn vriend nog niet helemaal. ik denk dat ze wel even moeten slikken, maar vriendin van me vader weet het en zij staat er helemaal achter, en kan al niet wachten haha.
Maar het is onze keuze samen en ik weet dat we het goed gaan doen. Dat is het belangrijkste.
Ik zit nu ook met een tijdelijk contract, maar ik weet wel dat me baas   erg tevreden over me is en hoopt op jarenlange samenwerking. Dus ik ben er niet echt heel bang voor dat het einde van contract zou kunnen zijn. En als het wel zo is, ja, dan is het zo en dan vinden we daar wel weer wat op.
Zekerheid is natuurlijk belangrijk, maar ik vind liefde, verantwoordelijkheid en dergelijke ook heel belangrijk als je een kind krijgt/hebt.
Ik vind het wel spannend hoor, nu in deze week dat ik eisprong heb, waarschijnlijk vandaag of morgen, haha dan ga je een hoop dingen voelen.

vanaf wanneer kan je dingen gaan voelen als je zwanger bent? alvoor je eigenlijk ongesteld zou moeten worden? of begint het vaak pas erna?
Hihi, ben hier helemaal een leek in, en heb echt geen idee wat ik kan gaan verwachten.

Groetjes Bloemetje.

Hoi Bloemetje,

Het is natuurlijk altijd goed om een stabiele relatie enzovoort te hebben voor een baby.
En wat je werk betreft je vind inderdaad wel wat anders als je alsnog je baan kwijt raakt. Mijn werkgever was ontzetten verrast maar ook blij voor mij. Ik werk daar nu nog steeds met ontzettend veel plezier. Als ik mijn baan kwijt was geraakt omdat ik zwanger was dan was dat maar zo...
Ik merkte pas dat ik zwanger was nadat ik ongesteld moest worden... Vooral aan mijn borsten dacht dat ze op knappen stonden. Verder heb ik heel weinig last van kwaaltjes gehad. Pas na de 20 weken begonnen de klachten en die hielden pas op toen Kyra geboren werd. Ook had ik erg veel last van Maagzuur..Ik had aandelen bij Rennie!!
Misselijk ben ik geen moment geweest.. Maar voor iedereen is dat natuurlijk anders.
Niemand is hetzelfde zwanger en heeft ook niet precies dezelfde kwaaltjes... Elke zwangerschap op zich is al ander dus wat dat betreft.... Denk dat je als vrouw zijnde bij elke zwangerschap weer een leek bent omdat alles weer anders is en je niet kan vergelijken.

Liefs,

Frieda

Hoi Bloempje.. welkom!!

OOk ik ben nog jong (vinden sommige mensen) Word volgende week 24...
Maar jullie weten zelf wel wanneer jullie er aan toe zijn, dan doet leeftijd er niet toe !

Ik bleek idd een allergie voor de pil (mycrogynon) te hebben dus moest over naar de Diane pil.Omdat ik dan eerst een maand moest wachten ben ik vergeten om weer met de pil te beginnen.. Dus moet weer een maand wachten.. Toen met manlief over kinderen gesproken.     Eerst vond hij het wat een "eng"   idee.. Maar door er goed samen over te hebben gepraat gaan we er nu voor !
Afgelopen maand was de eerste "echte"   klusmaand voor ons.. Alhoewel door ziekte is het er voor de eisprong nie echt van gekomen..
We hebben afgesproken dat we gewoon rustig aan doen.. we zien wel hoe het komt.
Maar ik betrap me er toch stiekum op dat ik er toch meer mee bezig ben dan de bedoeling was.   Zit nu aan de foliumzuur, lees veel over zwangerschap en zwanger worden etc !

Heb afgelopen maand ook voor het eerst mijn eisprong gevoeld.   Had dit niet in de gaten.. had ongelovelijke steken in mijn onderbuik en heb twee dagen diarree gehad.   Ik dacht eerst op buikgriep,maar las hier op het forum dat het wel de eisprong kon zijn...

Dit weekend mijn NOD (bij een cyclus van 28 dagen dus) Erg spannend !
Ik hou op t moment erg veel   vocht vast,vooral in mijn buik. Ben de afgelopen maand 1,5 kilo afgvallen maar mij buik is er alleen maar dikker op geworden ! Heel faag allemaal..
Nou dit weekend maar eventjes afwachten en ik hou jullie op de hoogte !

@frieda..ka het ook zijn dat door je zware zwangerschap je man geen tweede kindje wil?   Mischien vond hij het wel vreselijk om te zien dat je pijn en last had?   Dat hij bang is dat het bij een tweede ook gaat gebeuren??
Als ik jou was zou ik met hem gaan praten, dan weet je maybe precies hoe hij er over denkt en wat de reden is.... zucht..mannen soms...

Terug
Bovenaan