Zwanger worden / ovulatietesten

Ovulatietesten hoef je zéker geen 2x per dag te doen, dat heeft helemaal geen zin. Waarom ga je ovulatietesten gebruiken? Om te weten wanneer je moet gaan menstrueren (of niet), of echt om te weten wanneer je vruchtbare periode is en dat je dan rekening kan houden met het vrijen?

Sommige meiden testen zelfs om de dag om ongeveer te weten wanneer je ovuleren (zodat je rekening kan houden met je NOD en kostentechnisch). Eventueel zou je ook je temperatuur kunnen bijhouden om je ovulatie op te sporen. Misschien dat dit artikel je daarbij kan helpen :) https://www.oudersvannu.nl/zwanger-worden/bevruchting/wanneer-ben-ik-vruchtbaar/

Overigens heb ik nooit met ovulatietesten mijn ovulatie opgespoord, ik heb zelf altijd een regelmatige cyclus gehad en ik voel mijn ovulatie altijd ontzettend goed. Al moet ik zeggen dat ik de laatste keer wel getemperatuurd heb na mijn laatsste miskraam (om te weten wanneer ik weer een ovulatie zou hebben), gelukkig gelijk weer raak!

Heel veel succes!
 
Hi Meiden,
herkenbaar allemaal.. Helaas heb ik last van cyclusstornissen en is het voor mij eigenlijk nooit te meten wanneer ik een eisprong heb. Volgende week weer een afspraak in het ziekenhuis. Echter het gekke gebeurde deze week dat ik ben begonnen met ovulatietesten omdat ik last had van krampen. Dinsdag begonnen met testen en je gelooft het niet er kwam een lichtstreepje en dat op cyclusdag 47!!!! Ik had dit nog nooit gehad en ben natuurlijk blijven testen en elke dag werd het streepje sterken en sterken. Maar nu op dag 6 Cyclusdag 53 is hij nog steeds positief. Ik begrijp er dus helemaal niets meer van en weet ook niet meer wat ik moet. Pfff wor der gek van. Wat zijn jullie ervaringen? Vrijdag heb ik een afspraak bij de gynacoloog om alles weer te checken... afwachten wat die hier over te zeggen heeft... 
 
Hai hai,
 
ik heb deze maand ook ovulatietesten gebruikt, van CB, dus ben aan het afwachten :)
moet zeggen dat het superlang duurde totdat ik een smiley kreeg, pas op dag 17! 
Nu snap ik waarom het eventueel eerder niet is gelukt om zwanger te raken (tuurlijk kan ook andere redenen hebben) maar wij gingen tot dag 14klussen daarna niet meer, lol.
nu tot dag 19 geklust. Ben benieuwd...
 
Hi,
Ik heb al ruim anderhalf jaar geen anticonceptie meer.. En probeer sinds April te gaan voor een kindje. Net als vele, wilden ik er niet veel meebezig zijn... Maar toch merk ik dat telkens een teleurstelling is. 
Ik heb een mooie regelmatige cyclus van 28/29 dagen... Iemand tips met het gebruiken van ovaluatie testen? Elke dag testen vanaf je menstruatie?
Ik heb overigens pakjes van de Action gekocht. 
 
Hoor het graag!
Liefs, Lo
 
Het kan zijn dat als je ovulatietesten op dag 47 positief testen, dat je zwanger bent. Heb je een zwangerschapstest gedaan, man?
 
Ik heb een regelmatige cuclus van 27/28 dagen. Mijn eisprong was bijna altijd tussen dag 11 en 14. Als je zeer onregelmatig bent, zou je vanaf dag 7 al kunnen gaan testen. Maar dat is even aan jou. Ik startte vaak op dag 9 of 10 en ging door tot ik weer een streeploze test had. Vaak 6 a 7 testen per maand. Sensitest is goedkoop. Ik heb die zelf nooit gebruikt, altijd kruidvat. 
Om de dag vrijen is beter qua zaadkwaliteit dan elke dag. Dat is ook handig om rekening mee te houden ;)
 
Het kan zijn dat als je ovulatietesten op dag 47 positief testen, dat je zwanger bent. Heb je een zwangerschapstest gedaan, man?
 
Ik heb een regelmatige cuclus van 27/28 dagen. Mijn eisprong was bijna altijd tussen dag 11 en 14. Als je zeer onregelmatig bent, zou je vanaf dag 7 al kunnen gaan testen. Maar dat is even aan jou. Ik startte vaak op dag 9 of 10 en ging door tot ik weer een streeploze test had. Vaak 6 a 7 testen per maand. Sensitest is goedkoop. Ik heb die zelf nooit gebruikt, altijd kruidvat. 
Om de dag vrijen is beter qua zaadkwaliteit dan elke dag. Dat is ook handig om rekening mee te houden ;)
 
Ja heb zwangerschapstest gedaan.. maar helaas. Zo maar weer eens kijken wat de ovulatietest vandaag weer zegt.. 
Wij klussen ook om de dag.. 
Vrijdag maar afwachten wat ze in het ziekenhuis zeggen. Met een cyclus die zolang is.. is het gewoon bijna te doen en weet gewoon niet wat te denken van de ovulatietesten.. 
 
Terug
Bovenaan