zwanger worden van een 2e

hallo allemaal!

Wie wil er hier allemaal zwanger worden van een 2e wat niet lukt?
Ik ben, na een heel onregelmatige cyclus van 3 á 4 keer per jaar, toch nog spontaan zwanger geraakt in april 2005. In januari 2006 is toen ons dochtertje Delani geboren. Toen Delani 1 jaar oud was, wilden wij graag voor een 2e gaan.  Ik stopte met de pil. Na een half jaar was ik echter nog steeds niet ongesteld geworden en ben ik na de ha gegaan. Die wilden dat wij het eerst  nog een jaartje aankeken, maar daar ben ik niet in getrapt. Ik heb een verwijskaart geeisd en heb er één gekregen.  
In het zh namen ze me gelukkig wel serieus en ik kon gelijk starten met clomid.

Nu zit ik inmiddels in de 6e ronde van clomid 150 mg + pregnyl.  

Alle mensen in mijn omgeving weten inmiddels dat ik in het zh loop om zwanger te raken. Dit vind ik fijn, omdat mensen dan niet voordurend aan mij vragen: En, waneer komt de 2e?

Toch merk ik dat lang niet alle mensen er begrip voor hebben. Vaak krijg ik te horen: Ach meid, je bent nog jong!
Het komt allemaal wel goed!  
Waarom laat je je lijf niet gewoon met rust, je bent tenslotte toch ook spontaan zwanger geraakt van de 1e?
Je mag blij zijn dat je al een gezond kind hebt!
bla bla, bla...

Ik wordt daar zo moe van...
Ja, ik ben nog jong (23)
Nee, het komt niet goed als ik niet int zh loop
Ja, ik ben ontzettend blij met mijn gezonde dochtertje waar ik (ookal ben ik niet gelovig) God iedere dag nog voor dank. Zij is mijn wonderkindje.
Maar dat neemt niet weg dat mijn verlangen naar een 2e niet ook ontzettend groot is.

Ik wordt zo verdrietig van al die opmerkingen!

Ook merk ik dat mijn bazin  steeds minder begrip krijgt voor de situatie. Het komt namelijk weleens voor dat ik hooguit een half uurtje later begin, omdat ik op  controle moet bij de gyn.  

Mijn vraag is, hoe ervaren jullie het? En hoe gaan jullie hiermee om? En in hoeverre betrekken jullie  je oudste kind hierbij?

Steeds als ik op controle moet, kan ik mijn dochtertje bij onze lieve buurvrouw achter laten. Want ik wil haar niet telkens  mee `sleuren` naat het zh.

Ik hoop dat ik wat reacties krijg, om wat ervaringen uit te wisselen!

Groetjes Nicole

hoi nicole,
ik heb een dochtertje van 5 jaar en daar raakte ik wel spontaan zwanger van, de tweede maand na het stoppen van de pil,
en 6 jaar geleden ben ik ook zwanger geweest en toen is mijn zoontje met de 24 weken dood geboren , maar toen was ik ook meteen de eerste maand zwanger, en nu zijn we alweer 3 jaar verder en nog niet zwanger!!
ik loop nu bij de gyn en krijg daar nu pregnyl spuiten als mijn eitje groot genoeg is  en dan moeten we flink klussen op de hoop om zo wel zwanger te raken , maar helaas tot nu nog niet!
en de gyn vind het echt een raadsel, wat ik nu mee maak, hij volgt me al vanaf de geboorte van mijn zoontje 6 jaar geleden, dus hij weet wel hoe en wat van mij,maar dit vind hij nu zo raar dat ik nog steeds niet zwanger ben, hij zegt jullie kunnen het waarom doen jullie het dan niet gewoon haha, lekker makkelijk lullen  !
ik heb nu inmiddels wel alle onderzoeken  gehad , HSG, een onderzoek met de eileiders doorspoelen met water! enz..... en nu is het maar weer  afwachten,
en inderdaad het is waar wat jij zegt de vooroordelen die je krijgt van de mensen!  je hebt er toch 1 ja nou en?? de gevoelens naar een tweede zijn eigenlijk nog sterker nu vind ik als toen bij mijn eerste zwangerschappen, omdat ik toen meteen zwanger was maar nu duurt het allemaal zo lang! dat ik nu op het moment sta om het effe op te geven en over een tijdje weer terug te gaan naar de gyn, want ik ben nu gewoon op!
dus we kijken wel even af,
he meissie als je zin hebt om te kletsen dan hoor ik het wel,
in ieder geval heel veel succes verder met alles!!
doei doei gr wendy

Hoi, Nicole en Wendy,

Ik ben Maria 26 jaar oud, getrouwd en heb een dochter van 5 jaar,
Ben spontaan zwanger geraakt na bijna 2 jaar bezig geweest.
Ik ben toen naar gynaecoloog geweest en heb alle onderzoeken gedaan,
Die waren allemaal goed,

Ik ben op dit moment al ruim 3 jaar bezig voor tweede en lukt me het nog niet.
En die opmerkingen,,,Ik word ook heel erg verdrietig van.
Veel mensen in mijn omgeving weten dat ik al jaren bezig ben.
Ik heb spijt van dat ik dat verteld heb,
Sommige van die mensen vragen me elke keer,,,en?? Nog niet?? Ik word er moe van.
Toen ik bezig voor eerste was wist dat bijna niemand, dat ik bezig was. Het was wel fijn.

Groetjes Maria

hallo Wendy en Maria!

Soms heb ik er ook al idd genoeg van... Dan zou ik ook het liefste even willen stoppen met al dat goedoe. Maar in mijn achterhoofd is dan toch dat stemmetje: Die maanden dat je stopt zijn weggegooide kansen.
Ook heb ik altijd gezegd dat ik voor een 2e kindje niet zo ver wil gaan als IVF en dergelijke, maar ik merk dat ik nu al stukje bij beetje mijn grenzen aan t verleggen ben. Ik wil dan ook zo graag nog een kindje erbij!
Soms baal ik er ook van dat ik het aan iedereen heb verteld. Vooral als ze weer vragen: En, en??
Maar het voordeel vind ik wel dat als ik zeg dat het weer niet is gelukt, ze verder geen vervelende vragen meer stellen.

Nu ben ik aan het afwachten... Ik had gisteren ongesteld moeten worden, maar ben het nog steeds niet. Ook heb ik al een zw test gedaan, maar die was negatief. Volgens het zh waren mijn bloeduitslagen goed en heb ik wel een mooie eisprong gehad. Ik wordt gek van die onzekerheid. Ik heb wel al de hele dag last van menstuatie krampen, dus ik ben bang dat ik gewoon vannacht of morgenochtend ongesteld word.

In welke fase zitten jullie nu?

Liefs Nicole

hoi meissie,
ik zit ook in mijn wachtweken,
ik moet maandag eigenlijk ong worden, ik heb nu wel af en toe wat buikpijn maar ja waar die vandaan komt dat weet je niet , zeggen ze dan he!! nou ik weet het het wel ik zal wel weer ong worden zoals gewoonlijk,
ik heb op 3 dec een pregnyl spuit gehad , dus nu is het afwachten geblazen,
nog een paar daagjes,
van de ene kant denk ik laat me nu dan maar ong worden hoef ik niet meer zo zenuwachtig te zijn maar ja dat gebeurt natuurlijk niet! want ik weet wel voortaan dat je lichaam je goed voor de gek kan houden,
ik heb nu ook ontzettende kopppijn en misselijk maar dat kan ook door de spuit komen, dus dan denken we dat maar, ik durf gewoon echt niet meer te hopen, ze hebben me nu al zo vaak tegen mijn schenen aan getrapt!! dat ik de hoop een beetje ben verloren,
en inderdaad wat je zegt dan denk je ik stop er effe mee maar dan denk je idd die maanden zijn wel weg gegooid dat ik niet in het zkh ben geweest!! maar van de andere kant denk ik, misschien krijg ik nu dan wel effe een beetje rust ,( en wie weet is het dan zomaar raak!!) zoals je altijd van de mensen krijgt te horen, het zit tussen je oren!! je moet het laten rusten dan lukt het wel, jaja net of dat dat gaat,
daar kan ik echt kwaad om worden,
maar die mensen hebben ook nog niks meegemaakt!!
sorry voor mijn gemopper maar ik heb het vandaag een beetje gehad!! morgen gaat het wel weer beter, hoop ik.ga nu lekker winkelen effe iets anders!!
ik hoor je snel weer.
dikke kus van wendy

hoi hoi,

Je kan inderdaad de ~beste adviezen krijgen ~maar ik denk dat iemand die de situatie kent niet kan weten,voelen en begrijpen hoe wij het meemaken.....
wij hebben ook een prachtige zoon van nu bijna 3 jaar en we zijn nu 2 jaar bezig voor een 2e alleen zit het ons ook niet mee helaas....
Voor mijn zoon geboren werd heb ik een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad toen zei de arts al dat het geruime tijd kon duren voor ik opnieuw zwanger zou kunnen raken gelukkig bleek bij de controle afspraak dat ik weer zwanger was inmiddels 6 weken......

Nooit eraan gedacht dat het bij een 2e moeilijker zou kunnen zijn doordat ik nu natuurlijk maar 1 eileider heb...
Ik hoop dat het toch nog mag komen want net als de eerste is een tweede ook zeer gewenst in ons gezinnetje...

Trouwens ik neem die kleine van me gewoon overal mee naar toe alleen niet als ze inwendige dingen gaan doen dat vind ik nou ook weer niet nodig en voor de rest snapt ie dat de dokter ons helpt met een broertje of een zusje en elke keer als we daar komen is de vraag : en is het al gelukt te maken, dokter?

laat je niet kisten en volg je hart en vooral je gevoel tot hoever jij het wil laten gaan...

groetjes angelica

Hoi meiden!

Mijn wachtweken zijn weer voorbij, ik ben  2 uur terug ongesteld  geworden.
2 hele dagen later dan normaal.
Maar gelukkig was daar dat lieve meisje met de blonde krulletjes dat haar armpjes naar mij uitstrekte en zei: Kusje, mama?

Maandag kan ik weer int zh terecht. Ik had echt zo ´n goede hoop deze keer! Er waren 2 rijpe eicellen en het zaad van manlief was ook sterk vooruit gegaan. Ik dacht echt dat het zou lukken.
Op zich heb ik er wel vrede mee, want die onzekerheid vond ik ook maar niets. Vooral omdat de test negatief was.
Nu wil ik gaan vragen of we kunnen overstappen op KI. Ik heb geen idee hoelang je al aan de clomid moet zitten, voordat ze overgaan op t volgende. Iemand ervaring?

Om nog even op het tijdelijk "stoppen" terug te komen... ik weet dat ik nooit meer  spontaan zwanger kan raken, omdat ik uit me zelf nu helemaal geen eisprong meer heb. Ik heb ook geen idee hoe dat ineens kan. Dus ik denk niet dat ik uit me zelf een paar "stop"maanden inlas, hoe graag ik dat soms ook zou willen.

Ik duim voor je Wendy, leten we hopen dat jij beter nieuws hebt volgende week!

Ik heb trouwens hard gelachen om de uitspraak: En, is het al gelukt te maken, dokter??
hahahahha, echt zo schattig!

Nou meiden, hou me op de hoogte!

liefs Nicole

PS: Waar komen jullie vandaan en wat is jullie leeftijd?? Verder ben ik niet zo nieuwsgierig aangelegd hoor! hahaha

hoi hoi, ik wilde nog even snel reageren,
ik kom uit helmond, in brabant, en ik ben 25 jaar en ik ben 5 jaar  getrouwd met emille en die is 32 jaar,, we zijn al 8 jaar bij elkaar,  en we hebben samen een dochter van 5 jaar, joelle heet ze.
dit wilde ik nog even kwijt haha!!
welterusten allemaal,
dikke kus van wendy

Terug
Bovenaan