Zwanger worden

goedemorgen vanmorgen heeft mijn menstruatie doorgezet helaas wel fijn dat ik mijn oude cyclus weer terug heb dat is 28 dagen.
we gaan januari weer proberen en dan zien we het wel weer!!
fijne dagen x
 
Hi Dames
Hoe is het met jullie? Hebben jullie fijne dagen gehad?
@Kim: jammer dat je ongie bent geworden, maar fijn dat je cyclus weer de oude is.
Mijn cyclus was afgelopen maanden enorm onregelmatig (weet niet waarom aangezien ik nooit aan de pil ben geweest of iets anders). 

De laatste keer was mijn cyclus 44 dagen(!) en ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden op dag 23.. zo gek. Zag het absoluut niet aankomen. Ergens wel opgelucht dat het niet meer zo lang duurt, maar morgen ga ik de HA bellen, omdat ik me ergens toch zorgen maak. 



 
 
[quote quote=10517401]Hi Dames Hoe is het met jullie? Hebben jullie fijne dagen gehad? @Kim: jammer dat je ongie bent geworden, maar fijn dat je cyclus weer de oude is. Mijn cyclus was afgelopen maanden enorm onregelmatig (weet niet waarom aangezien ik nooit aan de pil ben geweest of iets anders). De laatste keer was mijn cyclus 44 dagen(!) en ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden op dag 23.. zo gek. Zag het absoluut niet aankomen. Ergens wel opgelucht dat het niet meer zo lang duurt, maar morgen ga ik de HA bellen, omdat ik me ergens toch zorgen maak.[/quote]
Frustrerend is dat he, ik ken het. Mijn cyclus is ook zéér onregelmatig en zit al jaren niet aan de pil. Mijn uitschieter was 79(!) dagen. In de cyclus bij dag 55 ook naar de HA gegaan en die zei doodleuk dat het vele oorzaken kon hebben, sporten, stress etc. dus dat ik maar moest afwachten de komende maanden. Inmiddels schommelt het nu alsnog tussen de 32-39 dagen. Heel frustrerend als je een kinderwens hebt. 
Hoop voor jou dat jouw HA je beter kan helpen/informeren. 
 
Hi HP,
Ja, enorm frustrerend! En wow 79 dagen, wat heftig. Enig idee hoe dat kwam? 
Ik heb vanmiddag een afspraak staan bij de HA, maar ga inderdaad al van niets uit hoor. Vaak geven ze aan niets te kunnen doen, alhoewel ik stiekem wel ergens op hoop. Wij zijn nu namelijk bijna een jaar bezig voor een 1e kindje en helaas wil het maar niet lukken. Mijn cyclys is ook zo onregelmatig de afgelopen 5 maanden, terwijl ik daarvoor altijd een cyclus had van 28/29 dagen.
Hoelang ben jij bezig met zwanger raken? En is het ook voor je 1e kindje? 
 
@Fiedjexx Nou sinds het artikel vandaag op nu.nl denk ik dat het wellicht de vaccinatie is geweest die de boel flink verstoord heeft. Maar dat had ik op dat moment niet in de gaten ?.
Voor ons ook eerste kindje. En qua ronde tja wat zal ik er eens van maken haha, in principe is dit de tweede échte ronde waarin we het daadwerkelijk serieus proberen (met ovulatietest en om de dag klussen). Daarvoor ook wel geprobeerd maar dan wat losser. Maar door mijn onregelmatige cyclus (en dus die uitschieter door waarschijnlijk vaccinatie) is dat inmiddels al wel bijna een half jaar. Nu dus erg het gevoel 'hadden we maar eerder...'. Maarja je weet het nooit want toen waren er ook weer dingen waardoor het niet direct uitkwam en toen dachten we weer 'wat nou als het wél in 1 keer raak is...'. 
Nu maar hopen dat het snel raak is en dat de Booster (staat voor mij gepland over 1,5 week) niet weer alles in de war schopt. 
Misschien dat je kunt beredeneren dat jouw uitschieter wellicht ook met vaccinatie te maken kan hebben?
 
@HP: Ah, dat zou heel goed kunnen. Ik heb vaker gelezen dat veel vrouwen een onregelmatige cyclus hebben gekregen door de vaccinatie. 
Bevalt het gebruik maken van ovu testen? Ik heb dat 2 maanden gebruikt, maar werd er zo gestrest van dat ik dat nu niet meer doe. Wel proberen wij ook om de dag gemeenschap te hebben. 
En 2e ronde is nog heel vroeg natuurlijk, maar hoop voor je dat het snel raak is! Hoe langer het duurt, hoe minder leuk het allemaal wordt, pff. 
En een kindje plannen is heel lastig inderdaad, sommigen gaan er voor en zijn in 1x zwanger en sommigen doen er helaas wat langer over. Dat is ook het moeilijkste met zwanger raken; je hebt het eigenlijk niet in de hand. 
 
 
 
 
@Fiedjexx Ja bevalt wel prima, is meer een soort extra check eigenlijk. Want ik voel ook wel redelijk goed dat m'n eisprong er is. Maar die dan nog even voor de zekerheid erbij. Maar tot nu toe is het dus alleen een bevestiging en dat is dan wel prettig.
Ja is ook nog wel vroeg. Met de andere 'halve pogingen' is het de vierde keer nu. En omdat ik dus zo'n rare cyclus heb heb ik maar ca. 9 kansen per jaar. (Tegenover ca. 13 wat de meeste dames hebben). Dus vandaar dat het wel redelijk frustrerend al voelt. Maar het is inderdaad niet te plannen en moet geduldig afwachten. Dus dat probeer ik nu ook maar ?
 
Terug
Bovenaan