Zwanger zijn en roken

He meiden,

Ik ben nu vijf en een halve week zwanger en ik ben een roker. Rook al wel veel minder (nu 2 of 3 per dag) maar het lukt me nog niet echt te stoppen. Ik baal hier best van en voel me ook elke keer schuldig wanneer ik een sigaret opsteek. Want mijn streven is echt te stoppen

Wie heeft dit ook of kan  mij tips geven om het stoppen makkelijker te maken?

Gr. Liefs Cin
 
Hoi,

Ik zou zeggen dat het idee dat roken slecht is voor je ongeboren kindje al een hele motivatie zou moeten zijn om te stoppen! Maar goed, ik begrijp ook dat stoppen met roken niet makkelijk is!! Mijn tip koop lollie's. Als je een sigaret wil opsteken pak je een lollie, niet op kauwen maar helemaal opzuigen! Ik vond de lollie's met kauwgom er in het 'lekkerst' omdat je namelijk na het opzuigen van de lollie ook nog een poosje kauwgom in je mond houd.

groetjes Kirsten
37w0d
 
Hoi Cindy,

Je heb bij sommige drogisten een gratis  pakje met een antirookcampagne tijdens de zwangerschap. Hier zitten nuttige dingen en informatie in. Dit is een extra stimulans om te stoppen met roken. Misschien helpt het.

Ik wens je in ieder geval veel succes.

Groetjes Aafje
 
hoi cindy, ik ben al gestopt toen ik met de pil stopte, in een artikel van een arts stond dat je iedere keer als je een trekje neemt je het kunt vergelijken met je kindje een seconde zijn keel dichtknijpen, hij krijgt gewoon geen adem omdat de bloedvaatjes afsterven, ik schrok daar zo ontzetten van dat ik meteen gestopt ben, het is niet makkelijk zeker de eerste tijd maar minderen is helemaal moeilijk.
Behalve de stoppen ,met roken kits die te koop zijn kun je ook gewoon bij je huisarts terecht voor begeleiding, schaam je niet die is ervoor!
sterkte brenda
 
Hallo,

Ik heb ook lang gerookt (10 jaar)  totdat we besloten om voor een kleintje tegaan.
Ben een half jaar voordat ik ging stoppen met de pil gestopt met roken, vond het niet zo moeilijk als ik had gedacht, omdat ik het voor een zeer goed doel deed.

Je moet gewoon aan je kindje denken dan word het een stuk makkelijker je kindje heeft er niet om gevraagd om die nicotine binnen te krijgen.

Nou veel succes ermee!

Gr. Leen (36 weken en 4 dagen)
 
Voor de Dames die nog roken terwijl ze zwanger zijn.
Het is erg moeilijk ja maar ga eens na wat je je kindje aandoet.
Veel vrouwen zeggen. Ach dan word het wat kleiner geboren.
Zo is het dus niet. Je kindje komt echt wat te kort. Je kindje kan er niets van zeggen.
Het is moeilijk maar iedereen kan het echt waar.
 
Hoi,
Ik moet zeggen dat ik het er altijd moeilijk mee heb als vrouwen gewoon doorroken. Ik zelf was 14 jaar een stevige roker, 2 pakjes per dag. Toen ik zwanger wilde worden ging dat niet vanzelf en misschien dat ik er daarom meer voor over heb om alles ten voordele van het kind te doen. De dag dat ik wist dat ik zwanger was, ben ik gestopt. Je weet tenslotte dat het slecht is voor je kind, maar ik had nog een grote drijfveer. Stel dat je bevalling te vroeg begint en elke gram die je kind weegt van belang is, je vergeeft het jezelf nooit als je kind dan te licht is. En ook voor na de geboorte, wat denk je van wiegedood. Vervelende dingen om bij stil te staan, maar wederom, je vergeeft het jezelf nooit.En ga je na de geboorte telkens de kamer uit om onder de afzuigkap te roken, zoals sommige vriendinnen van mij. Het is gewoon onhandig.
Het is niet mijn bedoeling om je bang te maken, maar ik denk als je zou gaan lezen, echt serieus lezen, wat de risico's van roken zijn voor je kind, dat je dan toch de sigaretten zou kunnen laten staan. Geloof me, niemand was zo verslaafd als ik (had altijd 3 pakjes bij, zo paranoide was ik om zonder te komen zitten). Ik wens je veel succes.
Ivy
 
Hoi,

Ook ik was een verstokt roker (ruim 1 pakje Malboro per dag)  voordat we aan kinderen wilden beginnen. Toen ik stopte met de pil ben ik ook direct gestopt met roken en wel door het lezen van het kleine boekje van Allen Carr's Stoppen met Roken.
Je hebt vast wel eens van hem gehoord en ik moet je eerlijk zeggen dat ik er niet in geloofde maar het heeft echt gewerkt voor mij. Ik heb het boekje onder het genot (toen nog) van een sigaretje in ongeveer 10 minuten uitgelezen(moest nog soort van doorroken;-)) en ben daarna naar bed gegaan. Sinds die dag heb ik nooit meer gerookt! Dat was 11 april 2003...

Ik ben ervan overtuigd dat je het kan je moet alleen de knop in je hoofd omzetten, als je dat gedaan hebt is het niet eens zo moeilijk hoor! Succes!!!

Groetjes San
 
Terug
Bovenaan