Zwanger zijn en roken

Mijn zusje heeft in de kraamzorg gezeten en heeft ook bij diverse bevallingen geassisteerd. Zij kon aan de baby en de nageboorte zien dat de vrouw gerookt had. De babies waren over het algemeen kleiner en hadden een grauwere kleur. Ook de kleur van de nageboorte was grauw en grijs in plaats van roze/rood. Lijkt me niet echt een prettig vooruitzicht. Stoppen dus! En blijf dan ook niet roken na de geboorte. Meeroken is voor een kind ook niet echt gezond. Je doet jezelf, je kind en je partner een groot plezier.
 
 

Hoi Cin..

Ik rookte er net als jij ook nog 2 a 3 per dag, maar toen ik bijna 6 weken was en heel erg misselijk begon te worden was stoppen geen probleem meer! Ik ben nu 7 weken en als ik aan een sigaret denk moet ik gewoon spugen zo misselijk.. bah!
Magoed.. ik begrijp dat je het moeilijk vindt hoor.. wie weet wordt het voor jou ook nog wel makkelijk om de laatste peukies te laten liggen..

wens je heel veel succes..
liefs Bats
 
Toen we zwanger wilden worden van ons eerste kind heb ik geprobeerd te stoppen met roken. Helaas duurde het erg lang voor ik zwanger raakte en ben ik toen weer begonnen met roken (erg veel, pakje per dag).
Op het moment dat ik uiteindelijk een positieve test in mijn handen hield, ben ik direct gestopt met roken (zelfs geen laatste sigaretje om het af te leren). Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen te roken. Er zijn zoveel dingen die je niet kunt beïnvloeden voor je ongeboren kindje, maar stoppen met roken is één van de dingen die je wel voor je kindje kunt doen. Ik vind het niet meer dan normaal dat je stopt en dat je sterk moet zijn voor je kind. Je zult het jezelf je leven lang verwijten als je kindje iets overhoudt aan jouw rookgedrag.
Ik ben overigens ook niet meer begonnen met roken na de geboorte van ons kindje. Inmiddels ben ik zwanger van de tweede en heel blij dat ik nooit meer heb gerookt sinds die eerste positieve test. Als het mij lukte waarom zou het jou dan niet lukken? Het is gewoon een kwestie van wilskracht. Cato
 
quote: cindy26 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-09-2005 16:14:59'));

He meiden,

Ik ben nu vijf en een halve week zwanger en ik ben een roker. Rook al wel veel minder (nu 2 of 3 per dag) maar het lukt me nog niet echt te stoppen. Ik baal hier best van en voel me ook elke keer schuldig wanneer ik een sigaret opsteek. Want mijn streven is echt te stoppen

Wie heeft dit ook of kan  mij tips geven om het stoppen makkelijker te maken?

Gr. Liefs Cin



 
He cindy ik vind dat je zelf moet weten wat je doet ik zal niet zeggen dat het goed is maar ik rook zelf namelijk ook nog en ben al 28 weken zwanger en ken er veel die dat ook nog doen tijdens de zwangerschap en geen problemen hebben ondervonden.
niet dat ik een heel pakje rook dat niet maar een paar per dag. Maar dat komt omdat het bij mij niet zo vanzelf ging en bang ben dat het alsnog misgaat stom ik weet het maar zonder voel ik me er niet prettig bij
 
Ik kan hier echt boos om worden hoor. Natuurlijk kun je stoppen. Ik heb jaren zelf gerookt (ook bijna een pakje per dag) maar heb uiteindelijk de knop omgezet en ben gestopt. Ik lust ook graag een biertje en een wijntje maar dat kan dus nu gewoon even niet. Het is heel slecht voor je baby. Ook al zal het wel eens voorkomen dat kinderen zonder problemen geboren worden, dat maakt het nog geen excuus om gewoon door te roken tijdens de zwangerschap. Als ik het bericht lees dat je kindje ineenkrimpt van de pijn, iedere keer dat je een trekje neemt dan moet dat toch al voldoende reden zijn om te stoppen. Niet proberen.... gewoon doen!
 
Tja, mij lijkt een zwangerschap toch de grote motivator.
Ik heb zelf jaren stevig gerookt - 1 1/2 pakje per dag, maar moet er niet aan denken dat ik mijn kind daaraan blootstel. Ook na de bevalling niet.
En natuurlijk is het moeilijk, en er zijn genoeg kinderen die zonder schadelijke gevolgen geboren worden, maar persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen.

Misschien kun je je huisarts vragen of hij kan helpen, of de verloskundige, of iets als accupunctuur ofzo?

Succes!
Randje
 
Ermatje,

Je zegt dat Cindy zelf moet weten wat ze wil doen. Dat is ook precies wat ze doet, ze wil namelijk zelf stoppen, en vraagt hier om tips. Om dan maar te schrijven dat er zat zijn waarbij de kinderen er niets aan over hebben gehouden, lijkt me niet de goede motivator. En al die moeders en hun kind hebben geluk gehad.

Het zal maar wel mis gaan, en je hebt het je kind zelf aangedaan. Denk daar maar eens over na.

Ieder moet het inderdaad voor zich weten, maar als iemand graag wil stoppen dan kan ik dat alleen maar toejuichen, en als het  Cindy motiveert door alle gruwelijke verhalen hier neer te zetten, dan moeten we vooral (helaas) veel gruwelijk verhalen op dit forum gooien.

Cindy laat je nog even weten hoe het gaat.

GO CINDY.

Succes
Miep
 
Terug
Bovenaan