Zwanger zijn en roken

Hoi Cindy,

Misschien is softlasertherapie wat voor jou. Met broertje heeft dit ook gedaan en hij is er nog steeds van het roken af. Sommige verzekeraars vergoeden ook een gedeelte van deze behandeling. www.smokefree.nl
Misschien heb je er wat aan.
Succes om te stoppen met roken.

Groetjes Sanne
 
Hoi Cindy,
Ik heb absoluut geen idee wat het is om verslaafd te zijn aan sigaretten, maar stop aub!!!
Een kind kan er wel degelijk last van krijgen op latere leeftijd. het is bekend dat kinderen van rokende ouders veel meer kans heeft op astma en dergelijke.
Ik zeg dit niet om je bang te maken want ik als nietroker kan dat makkelijk zeggen maar misschien is het een extra stimulans om te stoppen?
Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat het je lukt!
Is voor jezelf ook veel gezonder!
Groetjes,
Margriet
 
Hoi Cindy,

Lastig hoor dat stoppen met roken. Als je niet zwanger bent is het moeilijk, maar als je wel zwanger bent lijkt mij dat je een goede stok achter de deur hebt.
Als je niet rookt tijdens de zwanger verminder je de kans op afwijkingen bij je kind, dat weet iedereen.
Maar het wil nog niet zeggen dat alles goed met je kindje gaat.
Een hele goede vriendin van mij, ik ben hier trouwens nieuw, via haar ben ik op deze site gekomen. Die vriendin van mij heeft een zoontje met een lichamelijke handicap, door zuurstofgebrek. Ze is toen ze zwanger wilde worden gestopt met roken, heeft haar veel moeite gekost. Tijdens de zwangerschap heeft ze geen enkele sigaret op gestoken of aan geraakt. Haar man rookte wel, maar niet bij haar in de buurt. Of buiten of in de schuur. Ze was natuurlijk helemaal verdrietig over haar zoontje,erg zuur ook als je er zoveel moeite voor doet om gezond kind te krijgen.
Wat ik maar wil zeggen meid, stop er mee.Het verlaagd de kans op een afwijking, maar het wil nog niet zeggen dat je kind ook echt gezond is. Dat weet je pas als het geboren is en op je buik ligt.
Heeeeel veeeeel su6666. Met het stoppen met roken. Je weet waarvoor je het doet.

Groetjes Wiljo
 
Terug
Bovenaan