zwanger zijn op je 50 ste




Hallo,Mijn vriendin en ik hebben samen een relatie van ruim 1 jaar. Mijn vriendin is 48 jaar oud en ik 53. We houden ontzettend veel van elkaar, maar onze situatie is zodanig zo dat wij vanwege van onze woonafstand van elkaar nog niet kunnen gaan samenwonen. Wij willen uiteindelijk wel oud met elkaar worden. Wij zijn beiden gezond, zien er jonger uit dan onze leeftijd en beiden voelen wij ons erg vitaal, zowel lichamelijk als mentaal sterk. Wij hebben hoe gek het ook mag klinken, een kinderwens. Wij willen gezien onze leeftijden ook niet langer wachten. Wij zijn ook ervan bewust van de risico’s en willen alsnog onze wens doorzetten.Wij zijn door onze woonafstand alleen de weekenden- en tijdens de vakanties samen. En dit zal voorlopig nog even zo blijven voor de komende tijd. Dus, de momenten dat wij samen intiem kunnen zijn, is ook alleen gedurende de weekenden. Tevens heeft mijn vriendin inmiddels overgangsverschijnselen. Ze menstrueert wel maandelijks, maar zeer onregelmatig. Afkomstig van een gemiddelde vaste cyclus van 28 dagen heeft ze inmiddels de laatste 3 maanden een cyclus van 33-36 en 40 dagen. Een poosje terug zelf met een uitschieter van 70 dagen. Wij vrijen de laatste 4 maanden zonder voorbehoedmiddel, maar ze is nog niet zwanger wat op zich niet gek is. We hebben uiteraard niet alles mee, wat ik hier op een rijtje zet:- Vrijen kan alleen gedurende het weekend- Zij heeft een zeer onregelmatige menstruatiecyclus- Zij is al 48 jaar oud en heeft overgangsverschijnselen- Door haar onregelmatige cyclus is het niet mogelijk de ovulatieperiode te bepalen- Wij vrijen inmiddels ruim 4 maanden elk weekend zonder voorbehoedmiddel en ze is niet zwanger geraakt- Mijn vriendin kamt met een beetje constante lichte stress (niet bevorderend voor zwager te geraken)- Mijn vriendin slaapt een langere tijd wat slecht (niet bevorderend voor zwanger te geraken)Gezien al het bovenstaande informatie, wat is uw advies om onder onze huidige omstandigheden dat mijn vriendin tóch zwanger kan raken op een natuurlijke wijze zonder medicatie of wat dan ook te gaan gebruiken? Wij willen écht héél graag een baby.Alvast dank.Groet


 



 
 
Ik denk dat er niet veel is wat je nog kunt doen als je het echt volledig natuurlijk wilt laten verlopen.
Probleem daarbij is dat de kwaliteit van de eicellen op deze leeftijd inmiddels zo verminderd is, dat de kans op een natuurlijke bevruchting een enorm stuk kleiner is geworden. Dus zelfs als ze nog een  regelmatige cyclus zou hebben: je bent op deze leeftijd over het algemeen al sterk verminderd vruchtbaar vanwege teruggelopen kwaliteit van de eicellen. 
Maar je weet het maar nooit! Veel succes en anders even naar de huisarts voor verder advies!
 
Terug
Bovenaan