Zwangerschap afgebroken vanwege open rug

Wat verschrikkelijk voor jullie, Natasja. Gefeliciteerd en gecondoleerd. Je bent mama geworden, maar het bedje en de buik is leeg. Ik weet hoe pijnlijk en verschrikkelijk het is, dit kan je in mijn berichten terug lezen. Helaas ook iets soortgelijks meegemaakt. 
Goed dat je je verhaal schrijft! Mocht je er meer over willen praten, dan sta ik daar voor open. Via dit forum, maar mag ook privé. Ik zoek het e-mailadres even voor je op, moment. 

E-mailadres is: floraaoudersvannu@outlook.com 
Ik wens jullie veel sterkte en veel liefde. Hoe moeilijk het nu wellicht is om te hopen, ik ken meerdere personen die na zo’n soortgelijk verlies gezonde kindjes hebben gekregen. 

Jeetje... wat een heftig verhaal... heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat de uitslagen goed zullen zijn en jullie als de tijd rijp is opnieuw ouders mogen worden van een gezond kindje.

Hee Natasja en Ben B,
Ik weet helemaal niet wat ik moet zeggen eigenlijk. Ik heb jullie verhalen zojuist gelezen en barst in tranen uit. Wat ontzettend heftig allemaal zeg. Als ik wist wie jullie waren kwam ik jullie nu nog een hele dikke vette knuffel geven. Ik wens jullie alle sterkte van de wereld toe. En ik hoop en duim heel hard dat er nog iets heel moois in jullie leven mag komen. Wat een kanjers zijn jullie, echt respect! Liefs!

Heel veel sterkte Natasja. Megasterk ben je en ik wens je voor de toekomst veel kracht, warmte en een nieuw wondertje toe. Dit heeft wel een tijd nodig om te verwerken en om de rust terug te vinden in jezelf. Ik leef met je mee. Liefs Zoë

He Natasja,
Wij hebben na 23,5 week de zwangerschap afgebroken omdat de afwijkingen dusdanig waren dat onze dochter volledig verlamd zou zijn. 
Op 7 september is de afwijking geconstateerd, op 21 september is Ninthe geboren en 22 september overleden. Doordat ze (toch) levend ter wereld kwam konden we goed weer afscheid nemen, dat was fijn. Ondanks het verdriet was ik vooral heel trots op onze kleine meid. 
Sinds oktober slik ik 5000mg foliumzuur ipv 400mg. Ondanks dat het de eerste keer niet mocht baten hoop ik dat dat nu wel zo is. 
Ik wilde bij volgende zwangerschappen niet via het ziekenhuis lopen, maar gewoon via onze verloskundige. We gaan tussen week 15 en 21 naar het ziekenhuis voor extra onderzoeken en GUO’s. 
Heel veel sterkte met het verdriet, het wordt dragelijker maar zeker niet minder. 
Groetjes, Maxime

Hoi allemaal! Allereerst bedankt voor de lieve reacties. Hier is het een turbulente periode geweest. Vooral met mijn man ging het niet goed waardoor ik eigenlijk vergeten was dat ik mijn verhaal had gedaan.  18 februari hebben wij gelukkig wel "goed"  nieuws gekregen dat zij geen erfelijke afwijkingen hebben gevonden. We hebben geen verhoogde risico dat het bij een volgende zwangerschap nogmaals zal gebeuren. 100% garantie kan er natuurlijk niet gegeven worden, maar dat kan bij niemand.
@Maxime ik wil inderdaad ook bij mijn verloskundige blijven lopen. Zij hebben ons zo goed gesteund dat ik daar weer heen zal willen. Wel kunnen wij kiezen dat wij dan met 14 weken een screening echo krijgen in het ziekenhuis. Wat dat precies is weet ik niet, maar daar zal ik mij in verdiepen wanneer het zover is.
Jij slikt nu ook een verhoogde dosis foliumzuur. Weet jij of het kwaad kan als je het langdurig slikt? Met de normale dosis weet ik dat het geen kwaad kan, maar vraag mij af of dat ook met de verhoogde dosis ook zo is. 
Ik herken dat gevoel van trots zijn inderdaad ook! Elke keer wanneer ik naar haar foto's kijk, dan loop ik vol van liefde. Ook al mocht het niet gaan zoals wij het hadden gewild, we zijn wel ouders geworden van een mooie dochter! Laatst las ik iets moois. Er stond dat de pijn niet minder wordt, maar je ermee leert leven. En dat denk ik inderdaad ook. Jij ook sterkte met alles! 

Liefs,
Natasja 

Terug
Bovenaan