Zwangerschapsdiabetes

Hier helaas ook zwangerschapsdiabetes sinds week 16. Nu precies 38 weken zwanger en ik word maandag ingeleid. De eerste weken heb ik nog kunnen rekken met een dieet maar mijn nuchtere waarde kreeg ik niet onder controle. Dus aan de langwerkende insuline in de avond. Nu sinds vorige week weer aan het afbouwen omdat de waardes zich herstellen. Ons kindje wordt ook groter geschat dan gemiddeld en dan vooral zijn buikje...ik hoop zo dat alles goed gaat na de bevalling en dat hij geen last heeft van de glucosewaarden. Gelukkig wordt dit nog 24 uur in de gaten gehouden.  

Hier ook zwangerschapsdiabetisch gehad! Steeds mooie groeiecho’s gehad. Met dieet en mocht na 6 weken (moest twee echo’s laten maken) alweer terug naar de verloskundige. 
Ik heb een klein meisje gekregen. Met het gewicht iets onder gemiddeld. De waardes van haar in het ziekenhuis waren steeds keurig. 

@Faatjevos hoe hoog waren jouw nuchtere waardes dan steeds voordat je aan de insuline ging? 
In elk geval succes komende week, je bent een dikke week verder dan ik. Begint spannend te worden..

@Neusje, mijn waardes waren steeds net over het randje. Meestal rond 5.4 maar nooit hoger dan 5.8, uit voorzorg wel aan de insuline en daarbij heel erg opletten wat ik at. De rest van de dag waren mijn waardes prima, een uitzondering van 7.0 na een stuk pizza daargelaten. Ik vond het in het begin erg lastig om mijn voeding aan te passen en goed over de dag te verdelen maar gelukkig heb ik daar de laatste maanden wat routine in gekregen. Ik heb zoveel respect voor iedereen die moet leven met diabetes! 
Het schiet voor mij inderdaad gelukkig al op. Ik kan niet wachten om ons mannetje eindelijk te ontmoeten. En hopelijk dan ook meteen van de zwangerschapsdiabetes af. Geen geprik meer lijkt me heerlijk! 
Voor jou komt het einde ook al in zicht, hou je het nog een beetje vol allemaal?

[quote quote=10209844]Ik hoefde er niet meer voor naar het ziekenhuis. De gynaecoloog zei als ik gewoon op het eten blijf letten kon ik terug in behandeling bij de verloskundige. Ze heeft dus vorige week het buikje en hoofdje opgemeten maar gaat dat niet meer doen geloof ik. Zit nu wel inmiddels op 37 weken bijna dus dan is dat ook steeds slechter te meten. Hoe ver ben jij zwanger nu? Ik was toen bij de 2e keer ziekenhuis ook wel zenuwachtig omdat die dag ook besloten zou worden of ik daar onder behandeling moest blijven (en dus ook een medische bevalling zou krijgen) of terug naar de verloskundige.[/quote]
Oh das fijn! Ik ben nu 33 weken. Succes met de laatste loodjes!

[quote quote=10209895]Hier helaas ook zwangerschapsdiabetes sinds week 16. Nu precies 38 weken zwanger en ik word maandag ingeleid. De eerste weken heb ik nog kunnen rekken met een dieet maar mijn nuchtere waarde kreeg ik niet onder controle. Dus aan de langwerkende insuline in de avond. Nu sinds vorige week weer aan het afbouwen omdat de waardes zich herstellen. Ons kindje wordt ook groter geschat dan gemiddeld en dan vooral zijn buikje…ik hoop zo dat alles goed gaat na de bevalling en dat hij geen last heeft van de glucosewaarden. Gelukkig wordt dit nog 24 uur in de gaten gehouden.[/quote]
Spannend! Hoeveel weegt de baby nu? Succes maandag! 

Ik had ook zwangerschaps diabetes het buikje liep 3 weken voor, heb er niks aan gedaan ik vond het onzin. 
Uiteindelijk is hij geboren met 40.5 dagen en was 3.8 kilo en 54 cm was dus een grote jongen maar gewicht was in verhouding met de lengte dus niks mis mee. 
Dat prikken heeft mijn zwangerschap verpest, heb het 2 weken gedaan waardes waren oke dus heb gewoon gegeten wat ik wou.  En wanneer ik wou . Gezond kereltje is het.

Hoi,
Jup ik had het ook.
Buik meten ze over het algemeen altijd boven gemiddeld. Dat hoor ik echt bij iedereen, ook mensen die geen suiker hebben.
Hoe ver in de zwangerschap ben je en waar staat je kindje op de lijn?

Bij ons zeiden ze dat het hoofd wat kleiner dan gemiddeld zou zijn, beentjes kort, buik ver boven gemiddeld.
Met andere woorden, een aliën?
Nou, ze kwam eruit met 3280 gram en 53 cm. Mega lange benen, perfect koppie en geen dikke buik. Ik neem het dus met een korreltje zout als er een volgende keer mag zijn ;-)

Terug
Bovenaan