Zwangerschapsdiabetes

[quote quote=10210009]Ik had ook zwangerschaps diabetes het buikje liep 3 weken voor, heb er niks aan gedaan ik vond het onzin. Uiteindelijk is hij geboren met 40.5 dagen en was 3.8 kilo en 54 cm was dus een grote jongen maar gewicht was in verhouding met de lengte dus niks mis mee. Dat prikken heeft mijn zwangerschap verpest, heb het 2 weken gedaan waardes waren oke dus heb gewoon gegeten wat ik wou. En wanneer ik wou . Gezond kereltje is het.[/quote]
Ja ik hoor het wel vaker dat de metingen niet kloppen.. het prikken gaat ook gewoon goed. Ze zeggen dat het door de suiker komt dat het buik voorloopt. Nou de 1 zei het is ver boven gemiddeld en de ander zegt het valt mee.. dus ook beetje confusing voor mij. Gelukkig dat het goed is afgelopen bij jou!

[quote quote=10210011]Hoi, Jup ik had het ook. Buik meten ze over het algemeen altijd boven gemiddeld. Dat hoor ik echt bij iedereen, ook mensen die geen suiker hebben. Hoe ver in de zwangerschap ben je en waar staat je kindje op de lijn? Bij ons zeiden ze dat het hoofd wat kleiner dan gemiddeld zou zijn, beentjes kort, buik ver boven gemiddeld.Met andere woorden, een aliën?Nou, ze kwam eruit met 3280 gram en 53 cm. Mega lange benen, perfect koppie en geen dikke buik. Ik neem het dus met een korreltje zout als er een volgende keer mag zijn [/quote]
Ik ben nu 33 weken en het lijntje was ver boven gemiddeld. Mij vertellen ze ook steeds dat de benen kort zijn. Nou dat is een perfecte baby! Zorgen om niks dus.

[quote quote=10210022] Ik ben nu 33 weken en het lijntje was ver boven gemiddeld. Mij vertellen ze ook steeds dat de benen kort zijn. Nou dat is een perfecte baby! Zorgen om niks dus.[/quote]
Met 33 weken had onze dochter volgens de metingen een buikomtrek wat op plaats 86,4 stond.
Weet niet of ze bij jou ook zo meten? Dat is een lijn en 0 is dus niks en 100 is het meest.
Toen ik 27 weken was vertelde ze dat ze er wel met 4,5 kilo uit kon komen.

Onze baby wordt op 4 kilo geschat bij 39 weken....P90/P95 lijn ongeveer. Nu word ik maandag met 38+3 ingeleid dus ben heel benieuwd of de metingen een beetje kloppen. Met 37 weken een laatste groeiecho gemaakt maar daar konden ze niet goed meer meten. Aan de buik te voelen wel groter dan gemiddeld volgens de gynaecoloog. We zullen het wel zien. Ik heb me in ieder geval zo goed mogelijk aan het dieet gehouden en insuline gespoten dus ik hoop dat dit ook effect heeft gehad. Bedankt en iedereen succes met de laatste weken! 

[quote quote=10210043] Met 33 weken had onze dochter volgens de metingen een buikomtrek wat op plaats 86,4 stond.Weet niet of ze bij jou ook zo meten? Dat is een lijn en 0 is dus niks en 100 is het meest. Toen ik 27 weken was vertelde ze dat ze er wel met 4,5 kilo uit kon komen.[/quote]
Bij mij was rond 33 weken het buikje op 98.. dus net geen 100 ?

[quote quote=10209927]@Neusje, mijn waardes waren steeds net over het randje. Meestal rond 5.4 maar nooit hoger dan 5.8, uit voorzorg wel aan de insuline en daarbij heel erg opletten wat ik at. De rest van de dag waren mijn waardes prima, een uitzondering van 7.0 na een stuk pizza daargelaten. Ik vond het in het begin erg lastig om mijn voeding aan te passen en goed over de dag te verdelen maar gelukkig heb ik daar de laatste maanden wat routine in gekregen. Ik heb zoveel respect voor iedereen die moet leven met diabetes! Het schiet voor mij inderdaad gelukkig al op. Ik kan niet wachten om ons mannetje eindelijk te ontmoeten. En hopelijk dan ook meteen van de zwangerschapsdiabetes af. Geen geprik meer lijkt me heerlijk! Voor jou komt het einde ook al in zicht, hou je het nog een beetje vol allemaal?[/quote]
Mijn moeder heeft diabetes en heb nu ook veel meer respect daarvoor. Hoop het zelf nooit te krijgen over een aantal jaren maar het risico is nu wel verhoogd voor ons natuurlijk. 
Hier is het nog redelijk uit te houden.. al mag het kleintje ook wel volgende week ofzo komen hoor.. voel me toch wel erg beperkt in alles wat ik wil doen.. Maarja even volhouden nog ?

Hier nog even snel een berichtje van mij. Vandaag bevallen van onze zoon Benjamin met 38+1. Hij is 52 cm en weegt 3600 gram, valt al met al dus best mee. Gelukkig heeft een dieet+ insuline in mijn geval nog best goed gewerkt. Succes nog even allemaal en metingen hoeven inderdaad niet altijd te kloppen! 

[quote quote=10210442]Hier nog even snel een berichtje van mij. Vandaag bevallen van onze zoon Benjamin met 38+1. Hij is 52 cm en weegt 3600 gram, valt al met al dus best mee. Gelukkig heeft een dieet+ insuline in mijn geval nog best goed gewerkt. Succes nog even allemaal en metingen hoeven inderdaad niet altijd te kloppen![/quote]
Oohh wat fijn... Gefeliciteerd en nu lekker genieten van je zoontje ??

Terug
Bovenaan