Hoi allemaal
HELP! Nog steeds niet ongi hier, test was gisteren weer negatief. Ik ben nu echt helemaal in de war. Ik probeer het even duidelijk uit te leggen... Alvast sorry voor het lange verhaal.
Ik zit in ronde 1 en ben op 7 mei gestopt met de pil. Ik kreeg een pilbloeding van 13/5-17/5. Ik zou nu op cyclus dag 28 zitten als ik begin te tellen vanaf dag 1 van mijn laatste pilbloeding, en dag 34 sinds mijn laatste pil. Op zich allemaal niet lang natuurlijk voor een eerste cyclus tijdens het ontpillen. Ik vond mijn eisprong echter snel na mijn pilbloeding met een digitale ovulatietest op 21/5 en zou, uitgaande van eisprong na 12-48u, op 17dpo of 18 dpo zitten nu.
Wel kreeg ik vlak na mijn eisprong (op 23/5) een best heftige bloeding van 4 dagen. De huisarts ging uit van een doorbraakbloeding na de eisprong door hormonenwissel/ontpillen en de combinatie hiervan met het openbarsten van de follikel na zoveel jaren aan de pil zonder eisprong. Sinds het begin van die bloeding tot eergisteren (twee weken lang) had ik een duwende/trekkende pijn op een specifieke plek rechts naar mijn lies toe (erger bij draaien, bukken, stappen) en erg heftige rugpijn (ter hoogte van die plek in mijn baarmoeder, bijna achterop mijn heup rechts). Afgewisseld met (lichte) ongi krampen, duizeligheid, gevoelige tepels, zware benen, erg moe, etc. Mijn lichaam is dus duidelijk nogal in de war.
Als ik die eisprong obv ovulatietest en symptomen aanhoud als eikpunt zou ik nu dus 4 dagen over tijd moeten zijn (als ik uitga van 14 dagen na eisprong, daar zit uiteraard wat rek op). Testen blijven echter negatief (getest 2 dagen voor nod, 1 dag voor nod en 3 dagen na nod).
Sinds eergisteren was de pijn verdwenen. We hadden het niet meer gezellig gemaakt omdat ik teveel pijn had sinds 2 dagen na de positieve ovulatietest (23 mei) tot gisteren. Sinds vorige vrijdag tot gisteren had ik wel erg veel vloeibare waterige afscheiding. Deze voormiddag had ik opeens (sorry voor de plastische beschrijving) een heel erg grote klodder heel rekbaar slijm. De rugpijn is ook terug en ik heb best een beurs gevoel in mijn baarmoeder + op die ene plek. Het lijkt bijna alsof ik in mijn vruchtbare periode kom... Of zou dit door de combinatie met gezellig maken zijn nu? Dat er nog iets overgebleven is van mijn vriend zeg maar. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt aangezien ik er van uit ging dat ik ongi moest worden.
Kan dit uberhaupt? Dat de 4 dagen bloedverlies, 2 dagen na mijn positieve ovulatietest en 5 dagen na mijn pilbloeding, een echte menstruatie zou geweest zijn? Zodat ik nu 2 weken later opnieuw een ei zou krijgen.
Ik wacht alles gewoon even af, mijn lichaam is duidelijk aan het ontpillen maar vind dit nu wel allemaal heel vreemd...