Zwangerschapstest gisteren licht positief, vandaag negatief?

Ik deed een zwangerschapstest van Sensitest (die met hoge gevoeligheid met het hartje, geen digitale). Heel duidelijke controlestreep en spierwit bij de teststreep. Ga inderdaad gewoon om de zoveel dagen een test doen tot er iets door zou komen. 
Ik deed voor de zekerheid nog even bij beide merken de ovulatietest ook opnieuw. Wederom positief bij sensitest en negatief bij clearblue. Ik vond wel in de bijsluiters dat sensitest 25 mIU/ml als gevoeligheid heeft en de clearblue 40 mIU/ml. Misschien is het ook hierdoor? Ik heb geen idee of dit dan wil zeggen dat mijn ovulatie net nog verderaf of net al dichterbij is.
Toen ik de teststrips uit de tester wou uitwerpen zag ik wel streepjes op alle teststrips. Duidelijker bij de roze streepjes (sensitest, die positief aangaf) en iets lichter bij de blauwe streepjes (clearblue, die nog negatief aangaf). Ik steek er even een foto bij van de streepjes op de teststrip van de negatieve clearblue en een foto van alle vier de teststrips (roze streepjes gaven positief aan, de blauwe streepjes een leeg rondje).
Verwarrend allemaal dit. Het zou kunnen betekenen dat mijn vorige bloeding toch een menstruatie was, zij het op een heel raar tijdstip in de cyclus. Of dat alles een 'reset' kreeg door de bloeding. Met het ontpillen weet je nooit natuurlijk en kan je nergens een logica in vinden. Maar het vruchtbaar slijm + gevoelige tepels, zeurend gevoel in baarmoeder/rug liegen er ook niet om... Ik doe morgen nog een nieuwe ovulatietest en blijf zwangerschapstesten doen om de 3 dagen ofzo tot ik ongi word...
Hopelijk krijg ik dan wat meer duidelijkheid in een nieuwe cyclus. Hopen maar dat ik nu niet net als de vorige keer na mijn positieve ovulatietest een bloeding krijg. Dan snap ik absoluut niks meer van die timing. Het is wat dat ontpillen :')
https://www.mupload.nl/img/9kxvj3m2e2c.16.10.png
https://www.mupload.nl/img/3onj4r.16.20.png

Oh oké, ik heb enkel nog maar digitale gebruikt, de eerste keer dat ik er een uithaal en die van sensitest had maar 1 lijntje. Is ook niet echt de bedoeling natuurlijk om ze eruit te halen. De senistest testte vanmiddag weer positief en de clearblue weer negatief (deze ochtend was met ochtendurine). Met symptomen erbij ga ik toch uit van vruchtbaarheid waarbij de clearblue het (nog) niet oppikt door mindere gevoeligheid. Geeft me iig wat rust rond niet doorkomen van regels. Ik laat het nu maar allemaal zn gangetje gaan! 

Terug
Bovenaan