zwangerschapsuiker

hallo allemaal ,ik heb een vraag over suiker in de zwangerschap ik heb nu zwangerschapsuiker en moet nu ook insuline spuiten nu heb ik ook te horen gekregen dat mijn baby nu al te zwaar is ik ben nu pas 30 weken en paar dagen zwanger de baby moet nog 10 weken   blijven zitten maar ik maak me nu toch wel zorgen of de baby staraks niet te zwaar zal zijn zie daar erg tegen op ik heb al meerdere kinderen en dat waren maar kleintjes en lichte kindertjes wie heeft dit ook en zou daar wat meer over kunnen vertellen  groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,

Ik ben sandra en nu 33w1d zwanger van mijn derde kindje.
Ook ik heb last van zwangerschapsuiker en spuit ook insuline. Bij mij is het een kleine 2 maanden geleden ontdekt. Bij de andere 2 had ik er ook wel iets last van, maar een dieet was toen voldoende. Ook waren die 2 niet zo zwaar 3000 en 3100 gram.
Dit kleintje is nu ook gemiddeld op de groeicurve. De suikerwaardes zijn nu meestal wel prima. Ik ben wel wat afgevallen, zit nu 2 kg onder mijn begin gewicht. Maar ik kan wel wat missen.
De gyn. heeft mij verteld dat ze de kleine gaan halen met 38 wk. Heb je daar nog niets over gehoord?
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Op het augustus forum is er nog iemand die waarschijnlijk zwangerschapsuiker heeft. Dus daar kan je ook nog wat meer over mee lezen. Ik heb daar ook wat geschreven.
Laat even weten hoe het verder gaat.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra, Bedankt voor je reaktie ik heb ook even op die andere pagina gekeken die van augustus daar las ik dat zij suiker in de urine had   heb jij dat ook  gehad ik heb daar geen controle op gehad .Heb jij ook zo veel honger ik kan de hele dag wel eten ook wel slapen zo moe ben ik .En hoe hoog waren jou waarden van de suikers .Ik ga de volgende keer vragen of ik ook met 38 weken mag bevallen ik heb dat ook met mijn jongste gehad ben toen eerder ingeleid omdat de suiker   erg hoog was ben jij ook eerder ingeleid. groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,

Bij mijn vorige zwangerschappen ben ik niet ingeleid, dit wordt dus mijn eerste ervaring met inleiden. Bij mij waren de waardes rond de 9 of soms 10. Nu liggen ze mooi tussen de 4 en de 7. Soms iets boven de 7 na het middag eten, maar ik heb vandaag iets meer gespoten voor het eten dus ik ben benieuwd als ik zo moet controleren.
Ik spuit nu 13, 14 en 6 insuline hoeveelheden. Was begonnen met 2,2,2. Is dus toch wel wat opgelopen. Honger valt bij mij wel mee. Ik probeer me heel goed aan het dieet te houden. Heb wel gemerkt dat het bij mij 's morgens beter gaat met beschuit dan met brood. Ik eet nu 's morgens 2 beschuiten, meestal met kaas en een kopje thee.
Het moeilijkste vind ik wel ijsjes, vooral als het wat warmer is. Als mijn waardes het toelaten snoep ik af en toe wel een cornetto. Hier blijken wel veel koolhydraten in te zitten door het wafeltje wat er om heen zit. Vaak neem ik het dan als toetje na de warme maaltijd en dan zijn mijn waardes toch meestal wel in orde.
Het moe zijn begint nu weer te komen. Ik kan alleen 's morgen niet uitslapen, word altijd wel vroeg wakker. Vaak ook van kramp in mijn kuiten. Meestal probeer ik 's middags nog een uurtje te slapen, maar dat lukt niet altijd. Vooral nu mijn andere kids thuis zijn, die van 12 vermaakt haar eigen wel,maar m'n zoon van 7 maakt me nog wel eens wakker.
Hebben ze bij jou ook je hb nagekeken, als die te laag is kan je ook vermoeid zijn. Bij mij was die toen ook iets te laag en heb ik ijzertabletjes gekregen.
Loop je nu nog bij de vk of ben je al bij een gyn.?Ik liep al bij de gyn. en daar ben ik nu wel blij om, ze houden het nu goed in de gaten. De suiker werd bij mij in mijn bloed gecontroleerd en daarin dus gevonden.Verder moet ik nu ook naar de internist, diabetes verpleegkundige en ik ben 1 keer naar de dietiste geweest. Ik kom dus vrij vaak in het ziekenhuis de laatste tijd. Zijn bij jou de controles ook zo intensief?
Ben trouwens ook benieuwd hoe dat inleiden was bij jou. Mijn vorige zwangerschappen ben ik van nature vrij snel bevallen. De eerste in 5 uur en de tweede in 4 uur. Kan dat met inleiden ook zo snel gaan?
Hoop snel weer van je te horen.
Groetjes,
Sandra
 
hoi sandra, Ik heb 2 inleidingen gehad en 1 natuurlijke bevalling.Inleiden gaat heel snel ze voeren het steeds hoger op de weeen komen heel snel achter elkaar je hebt op het laatst geen pauze haast meer ik vond de inleidingen niet fijn maar ja als het niet anders kan dan moet je wel he .Je hebt veel dingen die ik ook heb is wel fijn    om met iemand te praten die ook dezelfde dingen heeft .Ik zit ook steeds met mijn waarden rond de 8.9 9.9 10.7 11.4 ik ben begonnen met 4 eenheden ik zit nu op 8 maar het blijft hoog de waarden moet weer wat meer spuiten .Ik loop al een paar weken ziekenhuis .internist.dieetiste verpleegkundige ik heb ook altijd bij een gynaecoloog gelopen ook van mijn andere kinderen ik heb ook een hele goeie controle nu krijg ook elke keer een echo krijg jij dat ook .groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Zeker leuk om met iemand te kletsen die dezelfde dingen meemaakt.
Bij mij gaan de middagwaardes momenteel niet zo lekker. Ik eet gewoon  2 boterhammen met meestal kipfilet en 1 met zoetigheid en een glas melk. Ik heb nu de laatste 2 dagen 14 gespoten ipv 13. Wil morgen toch 15 gaan spuiten, maar bel van tevoren toch nog maar even met de diabetes verpleegkundige om te overleggen.
's Avonds na het eten kan ik nog steeds rustig een ijsje nemen en dan nog zijn de waardes prima, net bv 5,5. Ik reageer dus heel sterk op brood. Raar eigenlijk he.Zullen de koolhydraten wel zijn.
Dinsdag moet ik weer naar de gyn. Hoop dan een datum vast te gaan zetten. Als het goed is zou ik met 35 weken, dus volgende week nog een echo krijgen. Vraag ik dus dinsdag gelijk even na.
Hoe oud zijn je andere kinderen eigenlijk? Ik had het dacht ik al eens eerder vermeld, een dochter van 12 en een zoon van 7. Nu dus een nakomertje, beetje onverwacht maar heel leuk hoor!! Bij de eerste 2 moest ik zwanger worden met behulp van hormooninjecties en deze kwam gewoon zonder medische hulp.
Hoop snel weer van je te horen.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra, Ik heb het ook na het brood eten dan zijn mijn warden ook hooger ik eet dan twee boterhamen en een kopje thee ik spuit nu s,morgens 10 ik mag het steeds zelf op voeren met 2 eenheden mag jij dat ook ?Mijn kinderen zijn 1 zoon van 15 en 1 zoon van 14 en nog een zoontje van 10 jaar .Krijg je ook elke keer een echo om te zien hoe het kindje groeit ,ik krijg bij elk bezoek een echo dat is wel heel fijn ze houden het nu ook goed in de gaten deden ze voor heen nooit ben daar wel blij om dan ben je ook niet zo ongerust .ik hoop snel weer van je te horen groetjes rebbeca
 
was nog vergeten te reageren op jullie nakomertje wat fijn dat deze baby zonder hormooninjecties is verwekt mijn nichtje heeft ook een kindje gekregen door hormoon injecties dat is ook geen pretje ,maar het is mooi dat het kan jullie hebben daar gelukkig 2 gezonde kindjes door gekregen en nu dan  1 spontaan zelf dat is toch geweldig groetjes rebbeca  
 
Terug
Bovenaan