zwangerschapsuiker

Hoi Rebbeca,
Ben ik weer. De krampen die ik heb kan ik niet goed plaatsen. Of het nou voorween zijn of van de banden. Ik merk wel dat het erger wordt zodra ik iets meer gedaan heb. Dus ik probeer mijn eigen zo rustig mogelijk te houden. Wil het toch nog volhouden tot de geplande datum. Ben nog wat laatste dingetjes aan het klaar maken. Ben vandaag b.v. het baby-beddengoed aan het wassen. Vanavond dus weer gezellig strijken . Ook ben ik nog steeds aan het ruimen in huis.Niet zo handig met die 2 kids thuis.Raar eigenlijk, ik wil nu alles perfect hebben, maar verstandelijk weet ik dat, dat zeer onredelijk is. In een huis waar geleefd wordt, vooral in vakantietijd is het toch meestal wel iets rommelig.Ik probeer me er dus maar niet te druk om te maken.Maar ja, die nesteldrang hè.
Verder wel last van de hitte. Probeer 's avonds als het wat afgekoeld is wat meer te doen, of 's morgensvroeg. Kan toch niet uitslapen, word elke ochtend wakker van de kramp in mijn kuiten. Vannacht had ik er zeer veel last van, toen begon het al om een uurtje of 3. Was ik klaarwakker ! Een uurtje maar naar beneden gegaan en wat gelezen, daarna toch nog even geslapen, tot de volgende krampen om 7:30 uur.
Het insuline spuiten waar doe jij dat trouwens, ook in je benen? Af en toe is het best pijnlijk. Ook het in mijn vinger prikken om te meten vind ik nog steeds een gemeen prikje.Ik heb even nagekeken in mijn boekje en ik maak nu al 7,5 week dagcurves. Dus heb inmiddels al heel wat prikken gehad.
Hoop ook snel weer van je te horen !
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra,Je hebt het nogal druk ja het valt niet mee als je ook nog 2 kids hebt rondlopen je wilt alles klaar hebben voor dat het zo ver is maar dat valt niet mee is best wel zwaar en nu vooral het zo warm is dan kan je ook haast niks doen overdag het beste is dan s,avonds wat te doen .ga je ook nog wat dingetjes doen in de vakantie?Die kuitkramp is erggg he ik heb steeds last van wandel benen al de hele zwangerschap heb dat in de andere zwangerschappen nooit zo gehad wel eens een keertje maar daar bleef het dan wel bij nu is dat heel erg heb het gewoon elke dag en het enigste wat ik dan wil is op bed languit liggen ben helemaal geen bed ligger .Ik spuit in mijn armen ik heb zo,n hekel aan naalden word er al raar van als ik er naar moet kijken nu ik meer spuit gaat mijn suiker hoger heb jij dat ook ,ik spuit en prik nu 5weken en prik mijn vingers ook helemaal beurs doet op het laats echt pijn he zijn  echt van die pijnlijke plekken maar ja het moet allemaal we hebben geen keus he kindje en jezelf zijn toch ook belangrijk zo denk ik dan .hoop weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Dus jij spuit in je arm. Doe je dat in je bovenarm dan? Kan je dan in beide armen prikken ? Als ik in mijn vingers prik, pak ik meestal de zelfde hand. De andere kant vind ik lastig prikken.
Ik moest kiezen tussen mijn benen of mijn buik. Nou, mijn buik vond ik een beetje eng, dus dat werden mijn bovenbenen.
Deze vakantie gaan we niet meer weg.  We konden nog een weekje weg, precies deze week. Maar ik had er echt de puf niet voor. Al dat voorbereiden, hou me liever bezig hier in huis met voorbereiden.Zelfs mijn dochter had niet zoveel zin om te gaan.Mijn man kon ook niet mee, kon geen vrij krijgen. Dus dat werd niets.
Voor de kinderen staat er een aardig badje in de tuin. 2.55 m. doorsnede en 80 cm diep. Ik lig er zelf ook regelmatig in, koelt echt lekker af en is ontzettend relaxend.
Met mijn waardes gaat het weer wat beter. Gisteren niet boven de 7 uitgekomen. Het is wel zo dat de insuline behoefte steeds gaat toenemen naarmate de zwangerschap vorderd. Vandaar dat je dus steeds meer moet gaan spuiten. Ze hadden mij in het begin gezegd dat, dat heel snel kon gaan. Ik had dus een paar weken stil gestaan, maar nu gaat het dus weer aardig omhoog met die insuline. Maar het helpt gelukkig, da's het belangrijkste.
Maak me overigens nog steeds wel zorgen om die kleine. Zou blij zijn wanneer het geboren is en nagekeken is door de kinderarts en volledig gezond verklaart word.
Nog 3,5 weekjes geduld hebben nu, schiet al op gelukkig.
Jij moest deze week toch weer naar de gyn.? Ben benieuwd of ze je ook gaan zeggen dat ze het al eerder gaan inleiden. Ik hoor wel weer van je!
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra, Ja ik spuit in allebijde armen maar het begint nu steeds te branden ik ga nu ook proberen in mijn benen te spuiten ik mocht zelf kiezen wat ik wou armen buik of benen buik durfde ik ook niet vind dat ook te eng heb daarom voor de armen gekozen jij spuit alleen maar in je benen toch?Ik kan me voorstellen dat je nu ook liever thuis bent je hebt nog veel te doen zei je al dus in de tuin in het bad is ook heerlijk ontspannend kan je soms nog meer van genieten in plaats van een weekje weg te gaan .Ik weet dat de suiker in de zwangerschap steeds hoger word maar het gaat wel heel snel omhoog en dat spuiten is vreselijk vind jij dat niet erg dan! Voor jou is het aftellen echt begonnen 3,5 dat is al vlug ,jij hebt straks je kleine in de armen en ik kan me voor stellen dat je je zorgen maakt doe ik ook heel erg ik hoop dat alles straks goed is met de kleine je weet dat nooit he mijn eerste zoon had wel suiker en dat was ook wel te zien die had een heel groot hoofd dat trok wel weer bij toen ie ouder werd maar dat is wel even schrikken dan en ook vooral omdat het de eerste dan is ,maar ze worden gelukkig goed onderzocht en dat is wel heel erg fijn .Ik moet woensdag naar de gyn ik hoop dat ik dan te horen krijg of ik ook eerder ingeleid kan worden .ik hoop je gauw weer te spreken .groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Ben ik weer. Ben ook erg benieuwd wat je woensdag te horen gaat krijgen.
Vanavond was mijn waarde iets aan de hoge kant. Maar wat wil je we waren uit eten geweest. Chinees, je kon er je eten laten wokken, grillen of gewoon chinees buffet pakken. Alles was erg lekker en ook het ijs kon je pakken zoveel je wil, met lekkere vruchten, slagroom en heerlijke chocoladesaus. Na het eten toen ik thuis meette was het 10,8. Net heb ik alweer gemeten en het was alweer gezakt naar 6,8. Dus dat is weer iets beter. Dit was echt mijn enige uitspatting die ik gehad heb in een week of 8. Heb nu ook het gevoel of ik deze hele week niets meer hoeft te eten, zit echt zo vol.
Ik spuit alleen in mijn benen en heb al verschillende blauwe plekken. Af en toe is het ook behoorlijk pijnlijk dat prikken. Soms komt er ook bloed uit. Het is zeker vervelend, maar ja wat je zegt we moeten wel. Aanstaande donderdag moet ik weer naar de diabetes verpleegkundige en internist. Volgende week weer naar de gyn.
Het mag van mij nu wel opschieten hoor. Heb vandaag het bedje ook al opgemaakt. Deze week gaat ook mijn bed omhoog en doe ik het zeil uit het kraampakket maar op mijn matras. Ik ben nog nooit eerst mijn vruchtwater verloren, maar je weet nooit.
Vandaag las ik op het augustus forum dat er al iemand aan het bevallen was. Lees je daar trouwens ook wel eens? Je bent toch ook in augustus uitgerekend of is het september?
Zo, ik ga mijn bedje maar eens opzoeken. Het is al behoorlijk laat aan het worden, kan morgenochtend wel uitslapen, maar dat lukt mij niet.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra ,Ik ben ook benieuwd naar wat de gyn te vertellen heeft hopen dat de baby niet te veel gegroeid is maar dat horen we dan wel .Dat wokken is best wel leuk ik heb het voor 4 weken terug gedaan je kan nemen wat je wilt er is zo keus je kan je helemaal vol eten is ook heel gezellig.Ik hoop dat je suiker nu goed blijft   dat het niet te veel omhoog gaat vooral omdat je al op het laatst loopt .het spuiten van de insuline is wel vreselijk vind ik en word ook niet beter het is net wat jij zegt blauwe plekken bloeden en dikke bulten ik heb het gevoel dat het begint te bijten heb jij dat ook ?ik ben 11 september uitgerekent en jij in augustus dan!      groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Van dat bijten gevoel heb ik geen last. Alleen het prikken doet af en toe wel pijn.Een keer hield ik de naald er niet goed in bij het spuiten, het meeste spoot ernaast. Heb ik maar opnieuw geprikt.
Vanmorgen weer flink last gehad van nesteldrang, flink aan de schoonmaak geweest. Voel ik nu dus ook wel weer. Vandaag doe ik dus niet veel meer.
Vanmorgen had ik nuchter trouwens nog 6.8 aardig hoog voor mij. Normaal tussen de 4.5 en 5.8 ofzo. Waarschijnlijk nog een uitwerking van gisteren. Na het ontbijt was 'ie weer 5.8 dus netjes.
11 september ben je dus uitgerekent. Ik ga 11 augustus ingeleid worden. Scheelt dus precies een maand. Maar bij jou zal  het toch ook wel eerder komen of ingeleid worden.
Hoor wel weer van je.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra, Heb je baby kamer ook al klaar of moet je nog wat dingetjes doen.Je hebt dus nu al last van nesteldrang dat hoort er allemaal bij he moet je nu om de week naar  de gyn of nog steeds om de 2 weken en 11 augustus dat is al hellemaal snel ben je ook al zenuwachtig of valt dat mee en hoe is je dochter eronder ziet ze er naar uit wel spannend voor jullie allemaal .Ik hoop dat ik ook met 38 weken ingeleid kan worden dat zou ik heel fijn vinden maar dat wacht ik nog maar even af even zien of de baby nog veel gegroeid is ,we zouden   dan   inderdaad een maand schelen wel spannend allemaal en ook maar hopen dat de suiker snel   verdwijnt naar de bevalling dan kan het normale leven weer op gepakt worden duimen dus .ik hoop snel weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Terug
Bovenaan