zwangerschapsuiker

Hoi Rebbeca,
Heb je het 's morgens al eens geprobeerd met beschuit.Bij mij hielp dat heel goed.
Mijn gyn. maakt tegenwoordig niet zelf de echo's meer, alleen als er iets is komt hij wel kijken.Degene die de echo's maakt zit wel in een kamer naast hem. Maar de vorige keer was het zo moeilijk een afspraak daar te krijgen dat ik naar een ander ziekenhuis moest voor de echo. Achteraf was dat niet zo erg, want de vrouw die daar de echo deed was veel vriendelijker en legde veel meer uit. Vooral aan mijn kids die ook mee waren gegaan.
Dus jij hebt al 3 grote zonen!! Hoop je nu niet stiekem op een meisje? Het belangrijkste is natuurlijk dat de kleine gezond is. Ik heb dus al een zoon en een dochter, weet nu niet wat het wordt. Ik vind het leukste om dat pas bij de bevalling te horen. Ben nu wel erg nieuwsgierig hoor. Mijn man heeft wel alweer een idee en bij de vorige 2 had hij het ook goed, dus denk ik nu maar met hem mee. Het gaat niet zover dat ik alleen maar roze of blauwe kleertje gekocht heb, die heb ik nog maar neutraal gehouden.
Meestal verhoog ik de insuline in overleg met de diabetes verpleegkundige, vooral in het begin. Nu zat ik al een paar weken op hetzelfde. Ik heb nu dus problemen met de middagwaardes en heb ze net geprobeerd te bellen, maar krijg niemand te pakken. Ik had het de afgelopen dagen wel al verhoogd met 1 en doe er nu vandaag nog 1 bij. Meestal vind ik het toch fijner om het met hen te overleggen, gewoonte denk ik. Maar als ik ze niet te pakken krijg moet ik het toch maar doen. Als ik ga bevallen is het toch belangrijk dat de waardes goed zijn.
Zo dat was weer een heel verhaal! Morgen weer naar de gyn. misschien heb ik dan wat meer nieuws. Je hoort dus weer van me.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra,Ik heb ook al beschuiten gegeten maar dat hielp ook niet echt ,maar ik ga het wel weer proberen ik had nu 10 gespoten en nu was is 11.3 snap het niet lijkt wel of i e alleen maar omhoog gaat inplaats van na beneden ,ik moet ook maar weer eens bellen hoe dat nu moet .wat grappig dat jou man voorspelt heeft wat jullie krijgen en dat het ook nog uitkomt ,mij maakt het niet uit wat het word het heeft me nog nooit uitgemaakt wat het word ik zeg inderdaad ook altijd als het maar gezond is en dat vind ik ook echt het belangrijkste zou heel leuk zijn een meisje maar een jongen is net zo mooi .Ik wens je morgen veel succes bij de gyn en ik hoop weer van je te horen groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Net ook weer een domper. Heb vanmiddag 15 gespoten en net gemeten heb ik 8,9. Dat is dus ook niet de bedoeling. Snap er ook niets meer van.
Ben benieuwd of ik morgen zwaarder ben geworden, daar kan het misschien ook aan liggen. De kleine groeit nu natuurlijk ook harder. Wil toch ook echt wel volgende week een echo om dat te laten controleren.
Gelukkig morgenochtend al naar de gyn. kan ik al m'n vragen stellen.
Je hoort weer van me.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra, Wat vervelend dat je dat nu weer hebt het ging zo goed met je hopen dat het gauw weer goed komt en dat je waarden weer stabiel blijven ,gelukkig dat je morgen naar de gyn kan kan ie even naar het kindje kijken hopen dat ie niet te hard groeit ,ik wens je morgen veel sterkte en hoop dan heel snel weer wat van je te horen   veel succes   groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,

Ben ik weer, moest vanmiddag echt even bijkomen. Was vanmorgen al vroeg met m'n dochter naar het inloopspreekuur van een huisarts geweest, die van ons was natuurlijk weer eens op vakantie. Meestal als we die nodig hebben.
Daarna dus naar de gyn. geweest. De datum van het inleiden is nu vast gezet. Het gaat gebeuren als ik 38w1d ben.Wel raar hoor om nu al te weten. Ik vertelde hem dat ik al veel krampen heb. Toen zei hij nog misschien komt het nog eerder. Ik hoop het eigenlijk niet, moet nog wat dingetjes doen eigenlijk. Heb wel gisteren snel wat spulletjes uitgewassen, want je weet nooit. Vandaag ook al weer zoveel krampen gehad en erg moe.
Met de suiker gaat het dus ook helemaal niet lekker. Vanmiddag weer 10,2 na het spuiten van 15. Morgen moet ik dus echt de diabetes verpleegkundige te spreken krijgen. De rest van de dag gaat het wel goed.
En o,ja ik was 0,5 kg afgevallen. Had dit niet verwacht, was echt verbaasd.Ben nu in totaal 5,5 kg onder mijn begin gewicht. Hoorde vandaag van de gyn. dat ik nog 3kg zwaarder was  in het begin  dan ik dacht. Hij heeft het zwart op wit staan dus zal wel gelijk hebben. Ben hier wel erg blij mee, ben benieuwd welke kledingmaat ik straks over hou. Ik zat aan de 44 soms 46, dus dat mag echt wel iets minder.
Bij de gyn. heb ik het verder nog gehad over mijn dochter, zij zal nu zeker bij de bevalling zijn. Ik wilde dit toch eerst met de gyn. bespreken. Mijn man vertelde dat hij het bij de eerste best heftig vond om te zien. Voor mij is dat lastig inschatten, want ik heb nooit een bevalling van iemand anders "live" meegemaakt. Maar de gyn. vroeg aan haar of zij het echt wilde, natuurlijk zei ze ja en hij noteerde het direct in de computer. Dus gaat ze nu gewoon mee. Ik vind het zo wel extra spannend, ben erg benieuwd hoe ze het gaat beleven.
Moet nu over 2 weken weer voor controle, jammergenoeg niet bij mijn eigen gyn.
Hij gaat dan inwendig onderzoek doen naar de ligging van de kleine. Verder niets meer gehoord over een echo. Was ik ook weer helemaal vergeten te vragen. Ik heb een aardige gyn., maar het lijkt of hij altijd haast heeft dus zo vergeet je weleens wat.
Het voordeel is weer dat hij wel altijd op tijd is, het spreekuur loopt echt bijna nooit uit.
Zo toch weer een heel verhaal geschreven. Ga nu nog even verder kijken op het forum en voor de rest niet veel meer doen vandaag. Ben echt errug moe!!!
Hoor wel weer van je!
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra, Het is inderdaad een heel verhaal je hebt ook weer een drukke dag achter de rug kan me voorstellen dat je nu heel erg moe bent kost ook veel energie allemaal .Wat fijn dat je nu weet waneer je ingeleid word het schiet nu al op je kan nu gaan uit zien naar je kindje geweldig is dat het is inderdaad een heel gek idee dat je nu al weet waneer je kindje komt .Je bent gelukkig niet meer gegroeit zoals je had gedacht dat scheelt ook weer een heel stuk alleen dat je suiker nu zo rommelt is niet fijn .Wat spannend dat je dochter bij de bevalling is lijkt het haar niet eng? Heb je ook steeds last van harde buiken en kan je s,nachts wel slapen ,ik kan s,nachts haast niet slapen ben dus overdag dan ook zo moe .Volgens mij groei ik te veel ik was voordat ik zwanger was 60 kilo ben nu ik zwanger ben 81 kilo is vreselijk ben nog nooit zo zwaar geweest in mijn zwangerschappen daarom kan ik haast niks meer en ik voel dus ookj alleen maar top zwaar de baby zal ook wel weer gegroeit zijn ,ik hoor dat gelukkig volgende week wel weer moet dan naar de gyn .ik hoop snel weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,

Ben ik weer. Vandaag dus inderdaad de diabetes verpleegkundige te pakken gehad. Alleen had ik volgens mij een vakantie invalkracht o.i.d. Ik mijn verhaal gedaan en ze zou overleggen en terug bellen. Belt ze terug en zegt u kunt 14(dus 1 meer), 15(zelfde dus),6(ook zelfde) spuiten. Maar ik had haar al heel goed uitgelegd dat ik al 2 dagen 15 spuit 's middags. Lekker snugger dus. O, maak er dan maar 17 van zei ze toen. Ja dat had ik dus ook al gedacht. Je kan dus inderdaad beter zelf veranderen.
Ze had wel een goede tip voor 's middags, 2 boterhammen en 1 beschuit. Ga ik dus maar proberen. Ben benieuwd morgen.
Jij bent wel aardig wat aangekomen las ik. Kan me voorstellen dat je moeite hebt met bewegen.Zit het echt allemaal in je buik of ben je op andere plaatsen ook gegroeid?  Je bent nog wel steeds minder zwaar dan ik hoor! Ik ben nu 87 kg, maar was 93 kg voor ik zwanger werd.
Last van harde buiken heb ik ook, ook veel krampen. Gisteren leek het wel heel snel achter elkaar te komen. Maar nadat ik gisteravond en vandaag iets rustiger aan heb gedaan, is het wel iets gezakt. 's Nachts slaap ik nog wel aardig, alleen heel vroeg wakker. En dat in de vakantie.
M'n dochter kijkt erg uit naar de bevalling. Ik denk niet dat ze het eng gaat vinden, alleen maar heel spannend. Wel zei ze dat ze niet de navelstreng durft door te knippen. Vandeweek bij bevallingsverhalen zagen we dat een jongetje van 3,4 jaar de navelstreng bij zijn moeder doorknipte, nou dat leek haar niets.
Hoeft van mij ook niet hoor, papa is er ook nog hoor die heeft inmiddels al wat ervaring. Ben wel erg benieuwd nu hoe de bevalling zal gaan, zo met man en dochter erbij. Echt errug spannend dus.
Hoor wel weer van je!!
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra ,Leuk om weer wat van je te horen .Je trof het niet echt met die invaller die hebben ze er ook zomaar neer gezet van je verzint maar wat ,je kan inderdaad beter zelf beslissen of je meer gaat spuiten hebben ze tegen mij ook gezegt ik mocht het gewoon met elke keer 2 een heden op hogen ,heb jij ook moeite met het spuiten ik vind het vreselijk. Jij bent dus afgevallen in de zwangerschap dat hoor je wel vaker dat dat gebeurt he ,ik ben alleen maar gegroeit en het zit echt allemaal in mijn buik ik kan haast   niet meer lopen heb steeds zo,n stekkende buikpijn baal daar best van .Jij hebt krampen zijn dat al weeen of gewone krampen ja wat is gewoon niks dus.Ik kan me voorstellen dat het nu spannenender is met je dochter erbij lijkt me een hele mooie belevenis voor haar en jou ook natuurlijk ,en het schiet ook al op voor jou je hoeft niet zo lang meer je kan er nu naar uitkijken spannend allemaal .ik hoop weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Terug
Bovenaan