ZWANGURRRR!!!!!!

Hoi Margot,
Wa, klinkt eng...een verschoven spiraaltje, nee hoor, maar wel raar, want waarborgt hij dan nog wel waar hij voor staat?Ik zit er ook aan te denken een spiraaltje te laten zetten na dit kindje.Kijk er nu al tegen op, want heb het eerder al eens geprobeerd te laten doen, maar mijn buikspieren werkten niet mee, was zooo gespannen!Kreeg zelfs een recept voor valium mee!!!Toen heb ik er vanaf gezien.
Enfin, balen he, dat griepvirus...hier zijn we alle 5 aan de beurt geweest.Met kerst was de 1e ziek, ze overlapten elkaar keurig en de  laatste is net pas een week weer beter.
Ik begrijp best dat het misschien wel erg snel zou zijn als je nu al zwanger zou zijn, maar je teleurstelling ook.Toen wij het hadden besloten wilde ik eigenlijk meteen zwanger zijn.Heb nu 3 kindjes, ben zwanger van de 4e en heb 3 miskramen gehad, van die 7 zwangerschappen 5 keer in 1 keer zwanger....Hoe is het mogelijk he...Maar je wordt er wel verwend van hoor, probeer dan ook goed voor ogen te houden dat het heel speciaal is en dat er mensen zijn die er heel lang op moeten wachten...Ook door die 3 miskramen zorgt dat ik redelijk met beide benen op de grond blijf staan.Merk dat ik wel nog erg bang ben, hoop dat het snel 20 maart is!Ben ik 3 maanden...
Voel nog niet veel van de zwangerschap, en da's de 1e keer!Anders was ik met 4 weken (ben nu bijna 6   weken) ontzettend misselijk.Nu alleen erg pijnlijke borsten, erg moe en o ik ben zo emotioneel.Zit om alles te janken...
Enfin, succes dan maandag, hoop dat het spiraaltje goed te vinden is, en dat het daarna snel raak is bij jullie.Hoe 'snel' ben jij altijd zwanger?(Ha ha, of je een patroon ziet!)
Groetjes Roos.

Nou, Roos, hopelijk gaat alles goed, wat zal je blij zijn als je die 12 weken grens voorbij bent! Ik ken het hoor, 4 kindjes, maar ook 7 zwangerschappen, dan ben je wel enorm blij als je de 'gevarentijd' door bent.......! Ik duim superhard voor je. Vind je het zwaar zo met nog 3 kindjes die rondlopen? Wel erg leuk zeg voor Lenthe straks, nog zo'n ukkepuk om mee te spelen....

He Roos,

Wat een geweldig nieuws !
Ik hoop voor je dat alles goed mag gaan en dat jullie er een gezond kindje bij mogen krijgen. Heb je nu 3 dochters of heb ik het mis ?

Ik duim voor je en hou je wel in de gaten hier

Liefs, Sophie

Hoi Sophie, ik heb inderdaad 3 dochters nu.(7 jaar, 4,5 jaar en bijna 1 jaar; 24-02)
Ben benieuwd wat er nu in mijn buik zwemt!Ons maakt het totaal niet uit, vroeger hoopte ik wel op minstens 1 meisje, maar die wens isgoed in vervulling gegaan, mijn man vind noh een meisje geweldig...we zien wel, zie een jongen nu als een uitdaging.Word dan vast overladen met aandacht van de 3 gote zussen.
We zien het wel, wel al uitgerekend dat eind mei ik 20 weken ben(voor de echo) .Dus nog effe wachten voordat we het zien!!!!
Groetjes Roos.

He Roos,

Wat heerlijk zeg om weer een kindje te krijgen ! En een klein jochie zou inderdaad wel een hele uitdaging zijn ! Geen idee hoe het voor zo'n mannetje  zou zijn,  3 grote zussen die de baas over je willen spelen

Maar wie weet is het een meisje en heb je een echt meiden gezin.
Ook erg leuk ! Als het maar allemaal goed mag gaan en het een gezond kindje is, toch ?
Wil je van te voren weten wat het is of wacht je het maar gewoon af ?

Hoe voel je je verder ? Geen last van misselijkheid en dat soort kwaaltjes ?

Groetjes, Sophie

Hoi Sophie,
Nee, tot nu toe nog bijna nergens last van.Alleen gevoelige borsten en erg moe, maar (nog) niet misselijk.Snap er niks van, even afkloppen...was bij m'n andere 3 kids vanaf week 1 kotsmisselijk...Zal vast nog wel komen...
Ja, we willen wel graag weten wat het wordt.We wisten bij alle drie de kinderen wat het geslacht was voordat ze werden geboren.Daar ben ik heel stellig in, ik (trouwens, manlief ook) zou echt noooooit 9 maanden kunnen wachten eer we erachter komen wat we krijgen....Erg he!En nu helemaal, straks krijgen we een jongetje, krijgt hij echt bijna alleen maar rose kleertjes aan ha ha!Het heeft ons nooit wat uitgemaakt wat we zouden krijgen, wilde vroeger wel graag op z'n minst 1 meisje, daar mijn zusje is overleden en ik haar naam graag door wilde geven.Maar bij ons 1e kindje is die wens al in vervulling gegaan, dus onze 1e dochter haar 2e naam is de naam van mijn zus.Daarna maakte het mij niks uit wat we kregen...Moet zeggen, nog een meisje...lig ik echt helemaal in een deuk!Lijkt me fantastisch!Meisjesnamen hebben we gelukkig altijd op voorraad hier!Een jongen lijkt me echt nieuw, een uitdaging, spannend ook!Benieuwd hoe de meisjes daar op reageren.
We zien wel, weet je, ik wil wel graag het geslacht weten tijdens de zwangerschap, maar zou bijv. nooit een 3D echo laten maken, want dan is er al zo veel bekend, dat koppie wil ik echt als verassing houden, maar ja, zo heeft iedereen zijn eigen redenen...
Jij al toe aan een (2e) kindje?
Groetjes Roos.

He Roos,

Om maar even met je laatste vraag te beginnen, we hebben al  3 kids, Lotte heeft al 2 grote broers. Dus als er hier nog eentje bij komt, zou dat ook voor ons de vierde zijn.
Ik vind het wel een lastige keuze, voor zover je er een keuze in hebt natuurlijk.
Aan de ene kant zou ik het dolgraag nog een keer allemaal willenmeemaken, aan de andere kant ben ik bang dat dat gevoel blijft en dan zou het toch wel wat vol worden in huis.
We zijn er dus niet helemaal uit. Op het moment voelt dit wel goed, maar je weet nooit hoe het loopt. Het zou in ieder geval meer dan welkom zijn.

Wat heerlijk dat je ( nog ) niet misselijk bent ! En slim dat je in de ochtend even gaat liggen, gelijk met Lenthe. Ik doe het ook weleens, als ik avonddienst heb gehad, even nog een uurtje terug. Je knapt er toch van op.

Jullie willen dus graag weten wat het wordt. Ik kan me het wel voorstellen. Zelf heb ik het nooit geweten, maar dat was soms wel lastig vol te houden. Zeker met Lot, toen ik 3 weken ervoor bij de gyn kwam die een echo maakte. Hij vroeg of ik het ECHT niet wilde weten.... toen had ik zoiets van, ik heb het al die tijd volgehouden, nu nog ff doorzetten !! Het was wel erg leuk toen er toch een klein meisje op mijn buik werd gelegd.

Wat je vertelde van die namen herken ik wel een beetje. Dat was voor mij ook de enige reden waarom ik graag ooit een meisje wilde. Wij hebben haar naar mijn   moeder genoemd, die jong is overleden.

Heb je nu al een naam of zijn jullie nog hard aan het verzinnnen ? En heb je het al aan de meiden verteld ? Of wacht je tot na de echo ?

Nou,ik hou het hier even bij. Er ligt nog een hele berg was te wachten...

Groetjes, Sophie

Hoi Sophie,
Als eerste maar even:Sorry!!Ik dacht dat je nu 1 kindje had!O, wat erg!Ik heb het gevoel dat het merendeel van de moeders van dit fotum 1 of 2 kindjes hebben, vandaar...
O, dus wij zijn beiden 'die hards' ha ha!!
Ik moet zeggen, wij wilden altijd graag 2 kindjes, en hebben dan ook pas na 3,5 jaar besloten dat we nog een 3e kindje wilden.Maar dat zou dan ook ECHT de laatste zijn...enfin, waren wer zo verkocht aan zo'n kleintje...
We hebben inderdaad al een naam voor een jongen en een meisje.
Onze meiden vertellen we voorlopig nog niets, want die weten ook niet dat wij uberhaupt nog een kindje willen.Willen wachten tot de 12 weken echo.Is eind maart.
Heel raar, maar heb het eigenlijk nog niemand vertelt, terwijl ik de vorge keren keihard naar mijn moeder rende om het uit te gillen...Ik denk dat we het met 9 weken gaan vertellen, dan is Lenthe jarig, is over 2 weken, zijn mijn ouders toch hier, mooi moment dacht ik zo!!Heb dan net een 9 weken echo gehad, dit omdat ik een paar maanden geleden een miskraam heb gehad en graag wat eerder dan 12 weken een echo wil.Ik denkdat door die miskraam ik nog niet echt van de daken gil dat ik zwanger ben.
Moet ook eerlijk zijn....klinkt heel stom, maar ben ook een beetje bang voor de reacties...een vriendin van mij is nu ook zwanger van de 4e, en krijgt alleen maar negatieve reacties.Tuurlijk zal iedereen leuk reageren als haar kindje is geboren, maar ze zegt dat de standaard 1e reactie is:"Jemig, waar begin jij aan?!"Of :"Waarom 4?"....Doet haar zoveel pijn!En ik ben daar ook een beetje bang voor..Moet wel erbij zeggen, ik sta natuurlijk voor 100 % achter onze keuze voor dit lieve 4e kindje!!!Laat dat duidelijk zijn, maar ja,  ik ben nu zwanger en echt hoor, alles doet me nu veel, alles raakt me momenteel, dus  daarom ben ik nu al  een beetje bang voor  1e negatieve reacties en hoe lang dat vervolgens in mijn hoofd blijft hangen..
Ik denk altijd...de een  heeft een eigen bedrijf en werkt 60 of 70 uur per week,  en ik heb straks 4 kinderen, oftewel ook  een eigen bedrijf ha ha!!!Ben dus ook wel zo'n 70 uur per week in de weer...'t is gewoon maar waar je interesses en behoeftes liggen.Kijk, zit mezelf al te verdedigen, maar moet er niet aan denken dit iedereen met een negatieve reactie naar mij te moeten vertellen....
Hoe oud zijn jouw zoontjes?En hoe vinden zij jullie jongste telg?Hier is Lenthe echt het omkleedpopje!We noemen haar ook wel de nieuwe babyborn pop!!!En mevrouw zelf geniet er volop van!!!
Groetjes Roos.      

Terug
Bovenaan