Hoe is de relatie tussen man/vriend en kind, wat doet hij?

Hoi mama's!

Zoals de titel al zegt, hoe is de relatie van je man/vriend en je kind(eren)? Wat doet hij in de opvoeding? Helpt hij mee met het verschonen, douchen, aankleden, eten geven etc., of laat hij dat meer aan jouw over?

Mijn man heeft vanaf Tara's geboorte tot nu 3 keer haar luiers verschoont   hij geeft haar soms eten en als hij met haar speelt, dan is Tara anders dan als ze met mij speelt. Ze wordt ook wel sneller stil als mijn man zegt dat iets niet mag. Maar hij is dan ook soms streng en erg ongeduldig. Dus als Tara huilt, dan roept hij mij. Verder kleed ik Tara altijd aan (ik vind zijn kledingkeuze minder leuk, haha) en ga ik altijd met haar in bad. Ik weet het niet, maar ik vind het gewoon een raar idee dat papa met Tara in bad zal gaan. Ik bedoel, papa in zijn blootje, of met een zwembroek aan? Een mama met haar zoontje in bad vind ik nou weer anders, kweet niet waarom, haha.

Verder komt Tara vaker naar en bij mij dan haar vader, bijv,. als ze huilt of wilt spelen of opgetild wilt worden.

Ik was benieuwd hoe het bij jullie gaat!

Groetjes,
Shivana

Hoi Shivana,

Mijn man Jeroen doet héél veel met de kinderen. Zeker in het weekend, maar ook door de weeks als hij thuis is van zijn werk.
Eigenlijk kan mijn man alles met de kinderen. Ik zou zo een paar dagen weg kunnen zonder gemist te worden (op het praktische gebied dan).
Door de weeks brengen we alletwee één kindje naar bed. Dat doen we dan om en om. Op woensdag ben ik weg, dus dan brgent hij ze alletwee naar bed.

Aankleden kan hij ook prima, maar meestal leg ik dan wel de kleertjes klaar. Hij is niet zo goed in het maken van combi's .

Vooral mijn dochter (van 4) is een ech papa's-kindje. Zodra papa er is, ben ik niet meer in beeld. Dan wil ze alleen hem. Het 's nachts hebben we allebei ons eigen kind. Ik ga naar Bas als hij wakker is en Jeroen gaat naar Eva.

Even over dat samen in bad gaan. Ik zou daar absoluut geen problemen mee hebben. Mijn dochter ziet mijn man regelamatig bloot. We hebben geen bad, dus ze gaan niet samen in bad, maar wel eens samen onder de douche. Er schuilt helemaal niks achter, dus ik vind het niet erg.
Ik weet wel dat mijn man het in het begin lastig vond om mijn dochter goed te wassen 'daar beneden'. Daar hebben we het over gehad. Het is niks sexueels als hij haar daar wast. Er zitten niks geen bijbedoelingen bij. Zolang dat zo is, vind ik het volledig onschuldig.
Jeetje wat is dit lastig uitleggen, maar ik hoop dat je me begrijpt.

Groetjes, Karin

PS: Toen mijn dochter net begon te babbelen en ze mijn man een keer bloot zag zei ze zo mooi: "Die (wijzend naar zijn penis). Aai, aai?"  Ik heb mijn man nog nooit zo hard naar de douche zien lopen. Ik moest er vreselijk om lachen.

hoi
anouk komt als eerste naar mij toe als er wat is,maar dat komt denk ik ook omdat mn vriend er alleen weekends is.verder doet hij wel verschonen,wassen,eten geven,en gaat hij wel met anouk onder de douche.maar ik zoek de kleding klaar
ik merk wel dat hij niet erg lang met haar kan spelen,want anouk is zelf ook snel uit gekeken op een spelletje.ze gaat dan met iets anders bezig en laat ons gewoon links liggen.ik ben wel meestal degene die moet zeggen dat het etenstijd is en een boterham smeert bijv.
maar ja ik ben dan ook de hele week bij haar dus zit helemaal in het ritme.

gr petra

Hoi,

Mijn man(Martin) doet heel veel met ons dochtertje.Zodra hij thuis komt van zijn werk rollen ze nog net niet samen door het huis,zo druk zijn ze dan samen aan het spelen..En hoe blij fleur ook is als hij weer thuis komt,zo leuk!!
Het verschonen,eten geven,wassen doen we zoveel mogelijk om en om.Martin vind dat ook leuk om te doen!Alleen de kleertjes leg ik klaar wanneer hij haar aankleed,want die combi's die hij uitzoekt zet ik altijd mijn vraagtekens bij...
Als ze verdrietig is,dan is het maar net wie haar oppakt,het is niet zo dat ze dan speciaal naar mij of martin toegaat...

Groetjes Elma

Hoi,

mijn man doet heel veel met Stijn. Zodra Stijn ziet dat pappa er aan komt vliegt hij in zijn armen en het eerste wat ze doen is samen een beker drinken delen. Verder gaat hij regelmatig met Stijn onder de douche, maakt eten voor hem klaar en kleed hem aan en uit. Verschonen doen we, als pappa thuis is, samen want dan kan manlief Stijn afleiden en ik hem makkelijker verschonen. Ik vind altijd dat mijn man veel te veel doekjes gebruikt dus doe het liever zelf.

Met de oudste twee doet hij ook alles. Mijn man gaat ook gerust naar het cb, als dat zo uit komt. Afgelopen vrijdag gingen we samen. Verder is hij vorig jaar leesouder op school geweest en overblijfouder. Dit weekend heeft de oudste karatekamp en pappa gaat zondag heel de dag mee helpen.

groetjes van Marloes

hoi!

Mijn vriend doet ook erg veel met jayden eigenlijk! Als ik bv in het weekend moet werken, doet hij Jayden in bad en kleed hem aan, ook ik leg sochtends van te voren de kleertjesklaar, anders word het ook een drama. Maar verder eten geven,spelen,luiers verschonen doet ie ook! En s'nachts als Jayden wakker word, lopen we om en om naar hem toe.
En ook als jayden huilt gaat ie gewoon naar de 1e persoon toe ( ik of zn vader) die hij ziet.
En het uitzwaaien van papa sochtends vind ie geweldig en ook als papa thuis komt rent ie op m af!
En kijk ik doe verder alle huishoudelijke dingen maar qua verdeling wat betreft het kind; doen we alles samen!
En over dat samen douchen als je een meisje hebt en dan met haar vader erbij; vind ik ook zolang er geen sexuele gedachtens bijzitten maakt het toch helemaal niks uit!! Het zijn wel vader en dochter!

xxxjes

Hoi,

Mijn vent vind het geweldig om met Jennifer te spelen..   Ik lig ook vaak in een deuk want hij kan zo lekker 'gek' doen!! en verzint ook vaak nieuwe spelletjes..

Oke de practische zaken doe ik ook meer hoor..voor het eten zorgen, aankleden.. etc, maar zoals op maandag ga ik na het eten gelijk sporten en dan doet hij haar lekker in bad, nog ff gezellig gek doen en dan lekker in bed stoppen!!
En als ik zaterdag bv wat anders heb gaat hij gerust met Jennifer op pad hoor..lekker fietsen ofzo of bij iemand langs..tja en dat hij dan  vergeet verschoning mee te nemen ofzo..nou ja.hahaha....dan is ie snel weer thuis!!!! (practische zaken he!!)

Maar wel apart dat je het 'gek' vindt dat je man met Tara in bad gaat..Het is toch heel normaal?????? Heeft toch totaal niets met sex te maken!!!!!!!!!!

gr. Ilone

Hoi allemaal,

Hier begint het eindelijk verdeeld te raken, in het begin deed ik heel veel, maar dat had mijn man al aangegeven voordat de kleine geboren werd. Hij heeft veel moeite met baby's, hij kan nog niet met ze spelen en hij weet af en toe niet wat hij ermee aan moet. Dus ging ik altijd met m'n zoontje spelen, maar dan zorgde hij voor het eten. Hij deed wel de luiers! Nadat ik een keertje goed boos ben geworden, want hij flikte het steeds zo, dat hij ineens de deur uit moest of ineens aan het eten begon terwijl die kleine in een strontbroek zat. Nu is het vrede, als hij een broek heeft, er is geen discussie de ene keer heb ik hem, de andere keer hij.

Gisteren kom ik uit mijn werk, ik werk dus wisseldiensten dus ben niet altijd op tijd thuis...maar heb nu de griep dus kwam om half 5 binnen stappen, het was één slagveld in de woonkamer, dus ik vraag wat ze gedaan hadden, nou ze hadden even gespeeld en m'n kleine Jan de Bouvrie had dus de hele woonkamer verhuist. En mijn man is niet zo van het opruimen, dat komt straks wel.....dus heb ik dat maar gedaan. Daar kan ik me dan wel aan irriteren....want ik vind dat waar je niet meer mee speelt dat je dat moet opruimen.

Verder is Jesse wel zo, als hij niet lekker is, of hij valt, dan rent hij papa voorbij en komt hij als eerste naar mij toe! Ook 's nachts ben ik altijd de pineut, mijn man heeft er het geduld niet voor en gaat dan gauw schreeuwen.....tja en wat heb je dan...en kind die helemaal klaar wakker is. De laatste keer ging het wel beter, toen ik hem had uitgelegd dat hij heel zachtjes met hem moest praten en moest vertellen dat het allemaal goed was en dat hij lekker kon gaan slapen. Mijn man was verbaast toen dat dus wel werkte...en nu ik niet lekker ben al een paar dagen, gaat mijn man er steeds uit als hij wakker is. Gisteravond kwam mijn man lief vragen of ik wilde gaan, want hij bleef mijn man maar wegduwen. Kijk dat vind ik dan wel weer lief van me man....

Ik sport elke dinsdagavond en dan doet mijn man Jesse altijd in bad en naar bed. Verder werk ik altijd in het weekend en het weekend is ook altijd van papa....meestal gaat hij dan ook de deur uit, lekker naar opa of oma toe, of even de stad in. Soms houden ze pyjama dag, dan hangen ze lekker de hele dag op de bank of voor de buis!

Het enige wat mijn man absoluut niet mag doen, is kleren pakken voor de kleine...laatste had hij een broek aangedaan, waar dus achteraf gewoon het prijskaartje dus nog in zat!!! En een shirt erop, die er totaal niet bij stond....dus dat leg ik maar klaar. Wat is dat toch met onze mannen en hun combi's!

En daarnaast ga zowel ik als mijn man met Jesse in bad....ik heb er totaal geen problemen mee, ook niet als die kleine man over me heen klimt om aan de andere kant te komen. Ik heb zelf ook jaren m'n vader en moeder naakt gezien en ik heb er geen schade aan over gehouden hoor!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan