Zoekresultaten

1. M

Speen afleren: ervaringen?

Hey allemaal! We zijn sinds vandaag het speentje van onze dochter van 2,5 aan het afleren. Ze gebruikte het tot nu toe enkel nog in bed tijdens haar dutje en ‘s nachts. Nu heeft ze deze avond al 2 stevige huilbuien gehad waarbij ze echt zeker een halfuur of langer aan een stuk ontroostbaar...
  2. M

Windpokken jeuk

Dag iedereen! Onze oudste dochter van bijna 2,5 jaar moesten we gisteren gaan ophalen in de opvang wegens koorts en beginnende rode vlekjes. Vermoeden: windpokken. Ondertussen staat ze inderdaad vol rode vlekjes en blaasjes en ondervindt ze er duidelijk ook jeuk van. Ik heb haar al...
  3. M

Ervaringen tweede (of meer) keizersnede?

Dag allemaal! Ik ben momenteel 36,5 week zwanger van ons tweede dochtertje. Op 23 oktober staat de keizersnede gepland. Tijdens mijn vorige zwangerschap kwam de gynaecoloog erachter dat mijn bekken te smal is, waardoor de baby niet kan indalen (mijn ribben en middenrif zien op dit moment heel...
  4. M

Tweede naam

Hey iedereen! We hebben een kleine discussie hier thuis ivm de keuze voor een tweede naam voor onze tweede dochter. Onze eerste dochter heet officieel Nora Virginie, vernoemd naar mijn man zijn grootmoeder waarmee hij een goede band had. Nu zijn we opnieuw in verwachting van een meisje en wilde...
  5. M

Helpen bij klusjes

Even een topic uit nieuwsgierigheid ?. Onze kleine meid is bijna 16 maanden en wil de laatste tijd heel graag overal bij helpen (vaatwasser in- en uitladen, koken, …). Aan de andere kant is ze ook in een fase waarin ze zowat alles wat ze in haar handen krijgt met zoveel mogelijk kracht weggooit...
  6. M

Slaapregressie 8m al op 7m?

<p>Dag allemaal!</p><p>Ons meisje is nu 7 maanden oud. Ze slaapt al enige tijd door van 19-20u tot 6u15 ongeveer. Luxe, I know. Overdag doet ze meestal een drietal dutjes, variërend in lengte van 45 min tot 2 uur.</p><p>Nu slaapt ze sinds een week ongeveer erg...
  7. M

Veel teruggeven

<p>Onze kleine meid is 11 weken en geeft heel erg veel voeding terug, de hele dag door. Ze krijgt voornamelijk borstvoeding en nu ze naar de opvang gaat, maken we ook stilaan de overstap naar kunstvoeding. Van de 6 voedingen die ze krijgt, zal ze op dit moment dus ongeveer 3 voedingen bv...
  8. M

Zomervakantie met baby

<p>Dag allemaal!</p><p>Deze zomer zouden we op reis gaan met onze dochter. Zij zal dan tijdens de reis 9 maanden oud worden. Het plan is om met de auto naar het zuiden van Zweden te rijden. We zijn zelf van België dus wel een eindje rijden. We doen de reis dus sowieso in 2...
  9. M

Leestips?

<p>Dag allemaal!</p><p>Ik ben nu 25 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik wil me graag alvast wat voorbereiden op de bevalling en me onder andere hierover inlezen bij betrouwbare bronnen om een idee te krijgen van mijn opties en wat ik fijn zou kunnen vinden en dergelijke. Ik...
Terug
Bovenaan