Zoekresultaten

1. F

Opgezette tepels baby

hallo dames, ik heb sinds vanmiddag ontdekt dat dochtertje van 9 maanden een dikkere tepel heeft. je ziet duidelijk verschil in tepels. lijkt alsof ze een mini borst heeft. geen verkleuring, geen vocht en doet geen pijn. als ik het voel is het wel wat harder. nu weet ik dat het bij pasgeboren...
  2. F

Koemelkallergie of niet?

Ik zou eerste intantie langs een osteopaat en een mesoloog gaan. Mesoloog kan gelijk zien op welke voedingen reageert. En eigenlijk gelijk starten met baby probiotica. We hebben soortgelijke meegemaakt en pepti was een drama hier uiteindelijk voor geitenmelk gekozen dat was enige waar ze nog...
  3. F

Advies nodig

Lieve Mama’s Even een vraagje omdat iets mij niet lekker zit. Dochtertje van 4 vandaag opgehaald van school en ik schrok even hoe ze naar buiten liep. Ze had een haar lievelingsjurk aan ( met drukknopen ) en had vandaag gym. Ze heeft het snel koud dus ook een ondershirtje. Ze kwam naar...
  4. F

Rug baby vuurrood

Dag dames, Ons dochtertje van net 4 maanden heeft plots een vuurrode rug. Vanaf haar nek tot net boven haar luier. Oudste had eczeem maar ik herken dit niet terug. Toevallig iemand hier bekend mee? Dacht zelf aan een reactie maar kan het niet plaatsen omdat we alles natuurlijk gebruiken.
  5. F

Verbouwing

Weet even niet wat ik ermee moet. We zijn begin dit jaar begonnen met een verbouwing. Helaas was de aannemer minder enthousiast en is er halverwege verbouwing mee gekapt. Waardoor we zelf alles moesten regelen om er nog een bewoonbaar huis van te maken. Heeft ontzettend veel tijd en geduld...
  6. F

Moet ff mijn verhaal kwijt ..Zesde ziekte ????

<p>Mijn dochtertje van bijna 8 maanden is al een week niet lekker. Afgelopen weekend had ze 40 graden koorts..langs hap geweest..bleek dat ze oorontsteking heeft. Sinds gisteren heeft ze gelukkig geen koorts meer maar nu zit ze onder de vlekjes. De romp, armen, nek en sinds vanochtend...
  7. F

Verkouden

Mijn dochtertje heeft sindsgeboorte ( nu 7 maanden ) neusverkoudheid. Nosefrida is echt een aanrader. Ziet er een beetje raar uit. Maar in combi met otrivindruppels ( geen spray ) werkt het echt top!
  8. F

Vraagje over koorts

Vlekjes trekken inderderdaad weg. Ze heeft er nu echt best veel. De romp, nek en een aantal op haar gezicht. Ze heeft eigenlijk nooit heel dik aan. Romper+ puckababy. Ik gebruik idd pc zetpillen. bedankt voor jullie reacties! 
  9. F

Vraagje over koorts

<p>Dag dames,</p><p>mijn dochter van bijna 8 maanden heeft oorontsteking. Ze heeft twee dagen lang 39+ koorts gehad. Nu 38.4 . Zag zojuist tijdens verschonen dat ze op de romp allemaal rode puntjes heeft en op haar nek heeft ze wat. Heb de ha gebeld die zei dat het normaal is...
  10. F

Ons kleine meisje 9 maanden heeft elke keer wat

Wat echt helpt is! Nosefrida. Mijn dochter heeft sinds geboorte al een verstopte neus, we hebben echt van alles gehad. Maar zo’n nosefrida helpt echt. Otrivin druppels even wachten en leegzuigen ?Waardoor ze ook sneller kan herstellen. 
  11. F

Tips doorkomende tandjes

<p>Heeft er iemand tips tegen doorkomende tandjes? Iets wat helpt en verkoeling kan geven. </p><p>Alvast bedankt!</p>
  12. F

Piek krampjes

Je kleintje dagelijks probiotica geven doet echt wonderen. Mijn dochter heeft amper last gehad van krampjes! Succes
  13. F

Baby eczeem

Mijn dochtertje heeft ook eczeem. Is begonnen rond 4 maanden. Ze is inmiddels 6 maanden geworden en wij hebben t zo goed als onder controle. Ook hebben wij een hormoonzalf gekregen. Ik heb t minimaal gebruikt, niet als reden dat haar huid er dunner van wordt maar meer om redenen dat ik t niet...
  14. F

Koemelkallergie?

Misschien is het handig om langs een mesoloog te gaan. Die kan voor je checken of je baby gevoelig is voor koemelk. Succes
  15. F

Tips voor een goede osteopaat?

In Amsterdam is Jop mur een goeie!! Helaas wel snel volgeboekt. Wij hebben eind deze maand een afspraak staan. Stel nou je komt er niet snel tussen laat t even weten dan annuleer ik afspr van ons  kan jij langs met de kleine. Wij gaan eigenlijk alleen voor extra check dus geen probleem als t...
  16. F

Koemelk/geitenmelk overstap ??

<p>Zijn er meerdere baby’s die van koemelk overgestapt zijn op geitenmelk? </p><p>Wij zijn inmiddels 10 dagen terug overgestapt wegens eczeem en darmproblemen ( verder doet ze het heel goed ) dus koemekallergie zal t niet zijn evt dat ze er gevoelig voor is. Vandaar overstap op...
  17. F

Wat trek je aan? Of juist niet?

Wat echt heel fijn is..bamboo shirtjes van de hema. Betaalbaar en heel fijn omdat het van bamboo is. Weet alleen niet tot welke maat ze verkocht worden. 
  18. F

Ontlasting baby 17 weken, is dit normaal?

Fijn om te horen. Zeker een geruststelling! Ik wacht t nog even af. Gelukkig is zij verder wel hartstikke vrolijk en lijkt er niet op dat ze veel krampjes heeft. 
  19. F

Slapen met puckababy schopt dekens weg

Hi hier zelfde verhaal. Alleen heb ik niet t gevoel dat ze t koud heeft. Wel heb ik voor de zekerheid mini teddy aangeschaft  
  20. F

Bedankt voor je berichtje!  Is die ook zo donkergroen ? Kan dus geen kwaad? Weetje zo hoe lang t maken aanhouden? Zij heeft 3x een poepluier gehad sinds zondag en alle drie groen. Maar die van vanochtend was echt donkergroen. 
  21. F

<p>Hallo,</p><p>afgelopen weekend zijn we bij de huisartsenpost geweest omdat mijn dochtertje nogal onder eczeem zat ( voornamelijk op de romp) sinds haar geboorte spuugt ze best veel. Volgens de arts kon het toch zijn dat ze allergisch is tegen koemelk ( ik geef momenteel...
  22. F

Baby 2 weken scheeuwd longen uit lijf tijdens poepen

Denk inderdaad dat een osteopaat een oplossing kan zijn! Succes
  23. F

Baby eet veel te weinig en heeft rare symptomen

Wij hebben eigenlijk zelfse symtonen alleen drinkt mijn dochter wel oké! Nou niet altijd hele fles in 1x maar ik verdeel het altijd. Wellicht heb je er wat aan,,wat bij ons hielp was toch een andere fles. Ik gebruikte dr brown flessen maar ben overgestapt naar avent fles ook omdat ie dubbele...
  24. F

Baby 19 weken drinkt slecht

Hier zelfde verhaal..wel is mijn dochter 17 weken. Denk idd dat t gewoon weer een fase is. Ze is ook absoluut niet te vreden. Kwa plasluiers inderdaad minder als voorheen. Maar zolang ze gewoon wel plast maak ik me niet al te veel zorgen, aangezien de ha toch weer gaat zeggen ‘ wacht het even af...
  25. F

Elke dag spuitluier... Help!

Puckababy heeft anti lek rompers, wellicht dat het kan helpen. Heb er verder geen ervaring mee. Succes x
  26. F

Help ik bloed :(

Zolang je niet heel veel bloed verliest en geen buikpijn hebt hoef je niet bang te zijn. Eerste weken van je zwangerschap kan het innestelingsbloeding zijn. En dat is heel normaal! Probeer niet veel te stressen want dat is juist niet goed voor jou en je wondertje!  heb er vertrouwen in!!! X
  27. F

Baby drinkt en eet slecht, ondertussen ben ik radeloos.

Hi, wat moeilijk dit!  Al langs een mesoloog geweest? de mesoloog kan kijken of de spijsvertering goed verloopt, of er overmatige reacties zijn op voeding of dat er een tekort is aan (belangrijke)stoffen. Dat kan allemaal redenen zijn waarom ze geen trek heeft.
  28. F

Baby 5 weken ziek..?!

Ook al is zijn neustje open, gebruik toch een neusspray helpt tegen slijm. Die van vsm is ook goed. Toch voor de zekerheid een halve ui naast zijn hoofdje tijdens t slapen. Kan hem verlichting geven. Neem je idd niet kwalijk baby’s zijn eenmaal snel en vaak verkouden. Zolang je kleintje geen...
  29. F

(Verborgen) reflux of toch iets anders?

Om zeker van te zijn of hij koemelkallergie heeft is het beste om langs te gaan bij een mesoloog. Misschien heeft hij veel lucht in de darmpjes, vaak worden de kleine dingen al snel overgeslagen.dan kan een osteopaat veel voor je betekenen.  Wat evt ook kan is, dat hij het gewoon niet lekker...
  30. F

Hoe werkt het met flesvoeding?

Inderdaad een dikke wow!!! Mijn dochter is 14 weken en komt nog 2 voor nachtvoeding *huil*. Lijkt mij idd ook beter om kleinere porties te geven en vaker aanbieden om de 3 uur is idd te lang vandaar ook dat ie alles opdrinkt. Je moet het natuurlijk zelf weten, elk kind is weer anders. Succes!
Terug
Bovenaan