Zoekresultaten

1. E

In paniek

Ah bah zeg. Gewoon tegen haar zeggen dat ze haar handen moet wassen en dat je daarom dat broodje niet wil eten. Smerig toch. Goh zou dit misschien één van de redenen kunnen zijn dat de COVID besmettingen zo snel opliepen in de verpleeghuizen in de eerste golf....
  2. E

Zware blaasontsteking 11+4 weken zwanger

Linvdv schreef: Ik heb Furadantine 50mg gekregen en moet het 4x per dag 5 dagen lang gebruiken. Ik merk nu al wel verschil het doet niet meer zon pijn gelukkig. Cranberrysap ga ik eens halen en kijken of dat wel te drinken is bedankt. Dat is hetzelfde als nitrofurantoine en moet 7 dagen...
  3. E

Zware blaasontsteking 11+4 weken zwanger

Ooh wat vervelend zeg! Veel drinken en goed uitplassen, paracetamol nemen voor t ongemak en meer kan je niet doen helaas ben ik bang. Na 24 uur begint de antibiotica te werken. Welke heb je gekregen? Want ik meen me te herinneren dat nitrofurantoine 7 dagen gegeven moet worden in de zwangerschap...
  4. E

Twijfel jongensnaam

Haha ja die associatie snap ik. We zijn echter niet kak ;). Thanks!
  5. E

Twijfel jongensnaam

Ik ben bijna 38 weken zwanger en we zijn er nog niet uit wat de naam gaat worden! We hadden een poos Laurens als naam, maar nu zei ik van de week dat ik Thomas ook een leuke naam vind en zitten we beiden weer te twijfelen. Grote zus heet Julia. Welke vinden jullie er bij passen? Vind t zo...
  6. E

Baby teruggetrokken als hij ziek is

Is dit een serieuze vraag? ? Ja is logisch toch? Als je zelf ziek bent ga je toch ook niet gezellig op visite en wil je toch ook t liefst rustig in je bed liggen?
  7. E

Boosterprik tijdens zwangerschap

Hey goeieavond. Ik heb precies hetzelfde. Ben nu 30 weken zwanger en idd in januari de eerste prik gehad. Na veel twijfelen wel besloten de boosterprik te nemen. Ook omdat de besmettingen zo toenemen, en je toch kwetsbaar bent door de zwangerschap. Daarnaast is het natuurlijk al bijna een jaar...
  8. E

Balon plaatsen

Het plaatsen doet geen zeer, voel je wel wat maar met ontspannen prima te doen. Ballon viel er na een dik uur al uit. Hele nacht krampen en rugweeen gehad en dit zette door, begin van de middag bevallen. Geen weeënpwekkers gehad maar m'n vliezen waren al wel meer dan 48 uur gebroken (hoge...
  9. E

Corona en werkzaam in onderwijs.

Gebruiker10238483 schreef: Nooit geweten, ik werk bij kaakchirurgie en dus gewoon gewerkt tot 36 weken Geld gek genoeg alleen voor het onderwijs…. Als je in het ziekenhuis werkt of andere intramurale zorginstelling dan moet je ook na 28 weken gewoon je werkzaamheden blijven doen behalve dan...
  10. E

Vrouwen zwanger na corona vaccin?

Hier ook een update. Vandaag de termijn echo gehad en alles zat er goed uit! Helemaal blij met ons tweede wondertje
  11. E

Vrouwen zwanger na corona vaccin?

Ik heb in januari en februari de eerste en tweede pfizer vaccinatie gehad. Ben nu 7 weken zwanger. Was meteen raak! Had ik niet verwacht aangezien we er met onze dochter bijna een half jaar er over gedaan hadden. Geen zorgen maken dus om t vaccin. Geeft geen enkel probleem wbt vruchtbaarheid...
  12. E

Dreumes lacht (en bijt) aan de borst

Ah super fijn! Niet zo gezellig alleen maarja dat is dat bijten ook niet ;). Hopelijk blijft het goed gaan
  13. E

Dreumes lacht (en bijt) aan de borst

Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod. Je "hebt" niet nog voor een bepaald aantal keer melk. Je hebt zoveel melk als dat er regelmatig gevraagd wordt door je kindje. Persoonlijk denk ik ook dat t een beetje gek is om koemelk te geven (dus melk van de koe voor haar kalfje) dan voor de...
  14. E

Ochtendvoeding baby

Als je kindje rond 7u nog slaapt lekker zelf er uit gaan en klaarmaken. Daarna met je andere kindje naar beneden en als je baby wakker wordt maar voeden aan de ontbijttafel... Denk dat je op het moment maar steeds moet bekijken wat het beste werkt! Wel lastig opeens zo'n overgang van één naar 2...
  15. E

Lekschalen? Ook zonder bh?

Je hebt van die voedingstopjes met een ingebouwde "bh". Dit is gewoon een stukje extra stof die over je borsten gaat. Misschien dat dat een optie is? Geen idee tot welke maat die gaan. Te koop bij de H&M.
  16. E

Baby tranen

Onze dochter had in de eerste week ook al traantjes ja! Kraamzorg zei idd ook dat het vroeg was maar kan dus zeker al wel
  17. E

Corona vaccinatie bijwerkingen

In januari de eerste en februari de tweede van pfizer. Idd een erg pijnlijke arm maar verder geen klachten! De prik zelf voel je bijna niet trouwens dus geen zorgen
  18. E

Klein hoofd 20 weken echo

Hier precies hetzelfde. Benen lang op de +1 buik gemiddeld en hoofd -1. Ik heb zelf ook een klein hoofd dus zei al gekscherend tegen m'n vriend van te voren dat ze vast het hoofd opnieuw zouden willen meten met de echo. En idd dat was waar haha! Nadat ze helemaal klaar was en alles goedgekeurd...
  19. E

Hoe begon jouw bevalling?

Met 38+4 opeens wat vocht verliest. Dacht eerst afscheiding dus gewoon de middag verder gegaan en gaan slapen. Vriend volgende dag gewoon naar werk gegaan. Ik wel naar de verloskundige en waren m’n vliezen die gebroken waren (had eigenlijk achteraf al wel zo’n gevoel) doorgestuurd naar het zkh...
  20. E

Zwanger en corona

Snap dat je het heel spannend vind! Hopelijk blijft het bij milde klachten en idd je kleintje krijgt op deze manier antistoffen mee! Probeer je aan die gedachte vast te houden en goed uitzieken. Bij toename van je klachten zou ik laagdrempelig contact opnemen met je huisarts. Goed uitzieken en...
  21. E

Aerosleep hoeslaken

Helemaal nooit. Grote geldklopperij die aerosleep. Lekker op een normaal hoeslakentje laten slapen als je niet zoveel geld kwijt wil zijn
  22. E

Middagslaap

Oh hier hetzelfde! Dochter 18 maanden en sinds een week plots niet meer willen slapen. Dutjes ligt ze maar te kletsen en te klooien. Haal haar na 2 uur maar uit bed of ze slaapt dan pas. En voor de nacht ligt ze ook nog erg lang te kletsen of te huilen. Behalve idd op het kdv. Daar slaapt ze...
  23. E

Hoofdbonken

Zou ook aan oorontsteking denken
  24. E

Pap 's ochtends en borstvoeding

Nooit pap gegeven. Eten we zelf ook nooit dus zit ook niet in ons systeem. Gewoon lekker bv geven 's ochtends. Is al klaar en meteen op goeie temperatuur, en een lekker rust momentje! En als je kindje meer trek krijgt kan je een boterham geven als hij/zij daar aan toe is
  25. E

Nacht afkolven en stuwing

Ja je hebt idd kans dat je er wakker van wordt. Maar denk dan alsnog dat je langer slaapt dan drie uur. Je kan het proberen en kijken hoelaat je wakker wordt door de stuwing. Hopelijk op een moment dat je kleintje weer wil drinken en anders toch een beetje zelf de druk er af kolven. Zelf had...
  26. E

Niet durven plassen zonder luier

Ikzelf zou stoppen ermee nu. Klinkt alsof hij er nog niet klaar voor is en vind het echt super sneu als ik dit zo lees... Gewoon eventjes wachten en idd proberen als het mooier weer is? Dan kan hij lekker bloot rondlopen en komt het hopelijk wat meer vanzelf. Succes!
  27. E

Stoere korte jongensnaam gezocht!!!

Mats. Brenn. Uhmm kan ff niks meer bedenken
  28. E

gezondheidsangst en zwanger zijn

Precies wat je huisarts zegt ja! Lijkt me heerlijk eigenlijk om eens geen verstand te hebben van medische dingen ;) haha. Ik snap echt dat je bedoelt dat je steeds bang bent om iets te hebben. Hopelijk lukt het weer om daar vanaf te stappen en onbezonnen te zijn. Ik heb inmiddels een...
  29. E

gezondheidsangst en zwanger zijn

Hoi. Wat vervelend dat je dit zo hebt zeg. Lukt op deze manier moeilijk om van je zwangerschap te genieten of niet? Ik ken het zelf wel een beetje. Ben zelf ook verpleegkundige en had tijdens de zwangerschap ook dat ik wat "hypochondriesch" kon zijn. Kon het echter prima van me wegschuiven en...
  30. E

Hechtingen zorgen

Wat vervelend dat je zo bent ingescheurd. Hopelijk heb je er geen last meer van? De hechtingen lossen zelf op, kan best zijn dat je die nog een tijdje voelt. Niet aan peuteren. Maar als je je zo zorgen maakt kan je gewoon je verloskundige of huisarts bellen hoor! Die kijken er dan maar en daar...
Terug
Bovenaan