Vrouwen zwanger na corona vaccin?

Ik ben 21juni gevaccineerd met Pfizer. Op 1 juli een eerste cryo terugplaatsing gedaan nadat ik 15mnd geleden ben bevallen van mijn dochter (na ivf traject wat lang heeft geduurd). Dus ik ging er vanuit dat het niet zou lukken, maar blijk dus gewoon zwanger! Nog steeds bizar en niet te geloven.. maargoed ik heb a.s. maandag 26juli mijn 2e Pfizer prik gepland staan. Ik ben dan 6weken en 2dagen zwanger. Ik vind dat erg spannend omdat de onderzoeken eigenlijk van na 14wk zwangerschap zijn. Eerder is het advies in andere landen ook geweest het vaccin pas te nemen na 14wk en dus een eventuele 2e prik uit te stellen. Inmiddels zeggen volgens mij ook Amerikaanse sites dat je de prik niet moet verzetten en als je koorts krijgt als bijwerking je die moet verlagen door paracetamol te gebruiken. Dat vooral hoge koorts gevaarlijk zou kunnen zijn. Ik vind het lastig maar denk ook dat ik niet anders kan dan de 2 prik maandag te halen. Mijn dochter is in april 2020 geboren op de piek van de eerste coronagolf en het lijkt me vreselijk om nu nog 8maanden in de stress te moeten zitten "wat als ik corona krijg". Mijn vriend moet ook gewoon doorwerken in het voortgezet onderwijs dus kans blijft bestaan dat ik anders besmet raak met alle gevolgen van dien. Dus het voelt een beetje als kiezen tussen 2 kwaden, maar ik denk dat ik uiteindelijk de beste keuze maak als ik de 2e prik maandag haal. Wel benieuwd of er vrouwen zijn die tijdens een vroege zwangerschap gevaccineerd zijn en hoe het nu gaat met het kindje en de zwangerschap!
 
Bedankt allen voor het delen. Gefeliciteerd?. Moeilijke keuzes maar door elkaar hier op de hoogte te houden en dus je netwerk gebruiken (super!) helpen we wellicht elkaar om wat stress en onzekerheid te ontnemen. Ik zal voor jullie allemaal duimen. ?
 
Hier ook een update. Vandaag de termijn echo gehad en alles zat er goed uit! Helemaal blij met ons tweede wondertje
 
Yes. Zwanger na eerste vaccin. Zou eigenlijk komende week m'n tweede krijgen maar die verplaats ik toch naar het 2e trimester. Voelt toch iets fijner ?
 
Of het ermee te maken had zullen we nooit weten maar in mei mijn 1e vaccinatie gehad. Wist toen nog net niet dat ik zwanger was. Ik al op 15 juni mijn 2e vaccinatie en op 20 juni is uiteindelijk het hartje gestopt met kloppen. Ik was toen 9 a 10 weken zwanger. Ik heb overigens pfizer gehad.
 
Op 22 juni 1e vaccinatie gehad en ineens was mijn cyclus verkort met 10 dagen.. terwijl je de hele tijd hoort dat meiden juist een lange cyclus krijgen door vaccinatie.. die cyclus bleek ik zwanger op 18 juni helaas is dit een vroege miskraam geworden met 4,5 weken maar daar zal de vaccinatie wel niks mee te maken hebben. Nu ook de tweede vaccinatie gehad en ben daar wel blij mee.. nu net de eisprong weer gevonden en duimen maarrrrr. Ik heb Pfizer gehad.
 
Terug
Bovenaan