Zoekresultaten

1. M

Slaapjes 4 maanden

Onze zoon krijgt al vanaf het moment dat hij boven de 4 kg is geen nachtvoeding meer omdat dit juist zijn slaapritme verstoord (slaapt door snachts). Hij is nu 4,5 maand en zijn ritme ziet er ongeveer zo uit als we werken: Hij krijgt 5x 180 cc voeding en nu wat oefenhapjes groente.  Eerste...
  2. M

Schoonouders

Je moet juist vol trots achter die kinderwagen kunnen lopen en je niet schamen omdat je het eigenlijk een smerig ding vind. Daar ligt je meest kostbare bezit in en je moet er lang mee doen! Ik kan me voorstellen dat je misschien spullen overneemt van een vriendin, maar bepaalde dingen wil ik...
  3. M

Even teveel allemaal

Tip van mijn kraamverzorgster: 75% (of meer) pure chocolade en een flink stuk ervan in de ochtend. Dat haalt de scherpe randjes van dingen af.  Ik herken me heel goed hoe je je voelt. Ik ben zelfs nog langs de VK geweest omdat ik bang was dat t een postnatale depressie was, maar het waren idd de...
  4. M

Drama drama drama

Ik hoor dat veel ouders bij slaapproblemen naar een osteopaat gaan en dat er dan verbtering is. Heb hier zelf geen ervaring mee, maar misschien een optie? Je zegt dat t veranderd is sinds de voeding van 19.30 verschoven is.Onze zoon (4,5 maand) sliep ook veel slechter toen wij bijvoorbeeld een...
  5. M

hekel aan babyshowers

Ja precies dat! gewoon lekker met je vriendinnen kletsen, maar om me heen zie ik dat het alleen maar groter moet en dat er vooral veel focus ligt op het cadeau. Daar word dan ook meteen vanuit gegaan dat iedereen wel even lapt. Je geeft soms al iets kleins als iemand zwanger is, en sowieso als...
  6. M

hekel aan babyshowers

<p>Zijn er meer dames die echt een hekel hebben aan (traditionele) babyshowers? </p><p>Uiteraard vind ik het prima om dit heuglijke moment met iemand te vieren met bijv. een high tea of hapjes en een (alcoholvrij) drankje.</p><p>Maar wat ik echt niet snap zijn alle...
  7. M

Waar tankini kopen?

Ik heb die van mij bij de c&a gekocht. Helaas geen beugel echter de boel word wel goed op zn plaats gehouden. Succes!
  8. M

Zwanger en PDS

Hoi priscilla,  Ik heb ook pds en ben inmiddels 38+4 zwanger. Ik ken het gevoel wat je beschrijft, bij mij begint het vaak te kloppen en t kan heel heftig worden. Ik heb bij de VK aangegeven dat ik dit heb, maar ik weet zelf het beste hoe het voelt en kan daardoor zelf ook beter aangeven in...
  9. M

Pasgeboren baby mee naar verjaardagen?

Dankjewel voor jullie reacties! Ik ben idd van plan het even aan te kijken maar weet dat het vrij drukke verjaardagen zijn en wil niet dat iedereen meteen boven de kleine man hangt/ aan hem zit. Hoe goed bedoeld het ook is.  Misschien had ik toch een soort van bevestiging nodig dat het helemaal...
  10. M

De laatste loodjes

Hier ook slecht slapen. Ik ga dan naar de wc en ben ineens klaarwakker. Gelukkig ben ik soms zo uitgeput dat ik dan wel weer beter doorslaap. Heb trouwens ook soms echt honger snachts. Daarnaast krijg ik soms opgezwollen vingers van het vocht, of ineens pijnlijke steken bij mijn schaambeen. Dat...
  11. M

Pasgeboren baby mee naar verjaardagen?

<p>Hi, </p><p>Ik vroeg me af hoe jullie het doen met verjaardagen rond de kraamperiode. Ik ben nu 38+4 dagen en de uitnodigingen voor kinder verjaardagen (overdag dus) eind maart (42 weken) stromen binnen. Het is uiteraard afhankelijk van wanneer de kleine man werkelijk komt...
  12. M

Irritante opmerkingen gemaakt ove je zwangerschap

Ik werk binnen een mannenbedrijf (vrij groot) en er is een vrouw die al meerdere mensen (schoonmakers en receptionistes) heeft weggepest. Van andere collega's hoor ik altijd dat je beter uit haar buurt kunt blijven om die reden. Heb nooit iets met haar gehad en groet altijd iedereen, totdat ik...
  13. M

Ja dat heb ik dus ook. Om sommige dingen kan ik achteraf wel lachen, puur omdat het zo verschrikkelijk onbeschoft is, maar nu met 38 weken raak ik steeds meer geirriteerd. Toch even fijn om hier alles er uit te gooien!
  14. M

<p>Dag dames,</p><p>Ongetwijfeld geen nieuw topic maar ik ben zeer benieuwd wat voor irritante/ ongepaste opmerkingen /acties jullie inmiddels al hebben gekregen over/tijdens je zwangerschap. Gisteren was echt de druppel dus lijkt me heerlijk even met zn allen te...
  15. M

hormonen.

Hi! Hier ook enorm last van maar eigenlijk pas sinds 20 weken ( ben nu 22 weken). Om het minste of geringste kan ik over de emmer raken en de kleinste dingen blijven nachten lang in mn hoofd rondspoken. Mn buurvrouw is even ver en zei ook dat het bij haar nu pas begint. We hopen beiden dat het...
  16. M

hormonen.

Hi! Hier ook enorm last van maar eigenlijk pas sinds 20 weken ( ben nu 22 weken). Om het minste of geringste kan ik over de emmer raken en de kleinste dingen blijven nachten lang in mn hoofd rondspoken. Mn buurvrouw is even ver en zei ook dat het bij haar nu pas begint. We hopen beiden dat het...
  17. M

Wat vinden jullie van de naam?

Vind het een hele leuke naam! Ik heb hetzelfde: over meisjes namen waren we al lang uit. Jongensnamen zijn een stuk moeilijker omdat ik daar vanuit mijn vriend zijn vriendengroep een stuk meer associaties mee heb. Ik ken overigens wel een max maar daar word nooit een vergelijking mee gemaakt met...
Terug
Bovenaan