Zoekresultaten

1. K

Niet genieten van de zwangerschap

Alsof ik dit zelf heb geschreven. Mijn eerste zwangerschap vond ik ook niet fijn. Ik vind zwanger zijn ook echt niet leuk. Ik zeg ook altijd tegen mijn man ik zou wel 10 kinderen willen maar dan wel met een draagmoeder. Ik ben enorm dankbaar dat ik nu voor een tweede keer zwanger mag zijn...
  2. K

Graag een 3e kindje

Wat verdrietig om te horen. Heeft je partner ook aangegeven waarom hij geen derde kindje wilt? Bijv. Angst voor miskraam en verdriet hiervan, financiële of opnieuw de babyfase? Misschien geeft het iets rust als je weet wat zijn reden hiervoor is en waarom hij het eerst wel voor jou kon doen en...
  3. K

Jongensnaam

Hoi iedereen, ik ben opzoek naar een niet te lastige jongensnaam (uitspreken zoals je hem schrijft). Weten jullie nog makkelijke niet heel veel voorkomende jongensnamen?<br />
  4. K

Afstuderen en zwanger worden

Ik heb dit gehad in mijn vorige zwangerschap van mijn zoontje ik was bezig met mijn scriptie en had twee banen (50 uur p.w.) wel op basis van 0 uren contract. Ik had veel last van overgeven dus op werk at en dronk ik bijna niets en tijdens het verdedigen van mijn scriptie was ik 11 weken. Zou...
  5. K

Tips voor een goed joggingpak/lekker zittend pak

Zouden deze ook elastisch zijn bij de buik? Ik ben namelijk zelf ook opzoek naar leuke setjes, die aankunnen tijdens en na de zwangerschap.
  6. K

Tips voor een goed joggingpak/lekker zittend pak

@Samsonn - Waar heb jij die flaired broeken besteld? Ik ben namelijk ook opzoek maar dan wel echt van die rekbare.
  7. K

Extreem moe en zwak

Helaas herkenbaar. Dinsdag 17 weken en kan nog steeds niks. Mijn advies is wel echt om contact op te nemen met je huisarts en verloskundige. Want vaak kan er wel een reden voor worden gevonden en een oplossing. En soms is een stap terug doen ook nodig om te herstellen. Maar het blijft heel...
  8. K

Geslacht - Nog een knul

Wij weten hier ook sinds kort dat ons zoontje nog een broertje krijgt. Ik zag mezelf altijd als een meisjesmoeder en kon uren dromen over een band als moeder en dochter in de serie Girlmore girls. Zelf ben ik echt heel close met mijn moeder en zag dit zelf altijd met een dochter voor mij. Ik...
  9. K

steken vagina/anus onderbuik

Ik had ook deze klachten. Eerst werd het gekoppeld aan mijn misselijkheid en overgeven. Nu krijg ik hulp van de fysio. Misschien helpt dit ook voor jou.
  10. K

Kiezen voor keizersnee of natuurlijk

@elsiejoy sterkte gewenst met het verlies. Mag ik vragen waarom er is gekozen voor een keizersnee met 41 weken? Meestal doen ze deze eerder dan de uitgerekende datum toch?
  11. K

@zazousep Ja inderdaad dat is een mooie manier om erin te staan. Bedankt voor je mooie woorden.
  12. K

Geen kwaaltjes

Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap!! Ik zelf heb dit niet, maar het kan altijd nog komen. Heb je een idee hoelang je zwanger bent? Misschien blijf je je wel gewoon goed voelen, dat is natuurlijk ook heel fijn. Hoeft niet te betekenen dat er iets mis is met het kindje.
  13. K

Ik had een vraagje, eigenlijk meer om andere hun idee te horen hierover.<br />Mijn eerste bevalling was helaas niet zo’n geweldige ervaring. Zoals voor vele natuurlijk. Ik ben ingeleid met 42 weken en ontsluiting ging niet verder dan 8 cm. Was niet heel prettig en duurde mega lang. Helaas...
  14. K

Brief UWV - 13 weken zwanger

Bedankt voor alle lieve reacties. Heel fijn om te lezen. Ik wacht het maar even af.
  15. K

Brief UWV - 13 weken zwanger

Ik heb mij met 7 weken ziek moeten melden omdat het mij niet meer lukte om zelfs vanuit huis te werken. Ik gaf tot vorige week extreem veel over (meerdere keren per uur) en kreeg ook andere klachten waardoor ik bijna of flauwval als ik te lang sta (dankzij een lage bloeddruk) en lopen enorm veel...
  16. K

Verwijderd

Ja dat begrijp ik. Ik vind het heel lastig om hieraan toe te geven. Daardoor lijkt het vaak alsof het wel gaat voor anderen, op degene die mij kennen na dan. Gelukkig heb ik goed gesprek met de verloskundige en dokter gehad en ben ik nu tot inzicht gekomen dat het anders moet. Dus ik heb mij...
  17. K

Verwijderd

Bedankt iedereen. Ik werk gelukkig vanuit huis, hier heb ik het tot nu toe goed weten te verbergen. Voor mijn werk is het belangrijk dat ik veel telefonisch contact heb met cliënten en instanties om tot een oplossing te komen. Dit zijn vaak complexe zaken. Ik heb het wel tegen mijn directe...
  18. K

Verwijderd

Verwijderd
  19. K

Positieve test! ?

Hey CoVo, wat heftig lijkt mij dat. Je eigen gevoel hier in volgen is heel belangrijk voor je eigen proces (klinkt beetje zweverig sorry). Maar de kans is ook groot dat het nu goed gaat, vergeet dat vooral niet. Dat blije gevoel mag ook zeker aanwezig zijn en gun dit jezelf. Ik denk dat een...
  20. K

Uitgerekend Sep 2021 nieuwe Facebook groep

Ik ben ook naar eigen berekening in september uitgerekend. Ik wil graag lid worden van FB pagina, maar is dat echt niet zichtbaar? Bij ons weet eigenlijk niemand het nog, vandaar.
  21. K

Avondklok en bevallen

Ik denk echt dat indien dit gebeurt er rekening wordt gehouden met de situatie. Geen avond klok, maar toen ik werd geboren heeft mijn moeder gebeld naar mijn vader dat hij moest komen omdat het zover was. Hij moest ongeveer 1.5 uur rijden om thuis te komen. Natuurlijk ging hij veel te snel...
  22. K

Positieve test! ?

Van harte gefeliciteerd met je kleine wonder. Is dit je eerste kindje? Je mag de verloskundige bellen wanneer jij wilt en goed voelt. Volgens mij raden ze het aan vanaf week 5/6. Een eerdere echo is vaak ook mogelijk met 7 weken, ik krijg deze zelf ook.
  23. K

Uitgerekend augustus september '21

Gefeliciteerd iedereen. Ik heb ook een positieve test en naar eigen berekening 5 weken zwanger. Nog twee weken en dan de eerste echo. Wij hebben al een zoontje van 2.5 jaar oud. Ben heel benieuwd hoe die overgang straks gaat zijn van 1 naar 2 kinderen. Vind ik toch best wel spannend. Maar ook...
Terug
Bovenaan