Zoekresultaten

1. M

Pavlik Bandage Tips?

Mijn dochter is ook een zij slaper dus ik houd mn hart nog vast voor de nachten. Bij ons is de afwijking wel fors dus moet ze 23 uur per dag hem om ?
  2. M

Pavlik Bandage Tips?

Thanks! Dat klinkt bemoedigend! Mijn meisje is zo dol op omrollen en staan (met ondersteuning) en continu bewegen dat ik er echt even tegenop zie. Hopelijk mag ze snel naar een normale spreidbroek maar als ik de arts zo hoorde zal die Pavlik wel even blijven…
  3. M

Pavlik Bandage Tips?

Mijn meisje is nu 6 maanden. Het is die spreidbroek maar dan met die banden dus die wat heftigere… Ze moet totaal iets van een jaar een spreidbroekje in verschillende vormen dus we zijn nog wel even onderweg in dit traject ? Dus alle tips zijn welkom!
  4. M

Pavlik Bandage Tips?

Hoi, Mijn dochter krijgt dinsdag een Pavlik Bandage. Hebben jullie nog tips over hoe hiermee om te gaan en hoe je je kindje een beetje vermaakt nu kruipen enzo niet meer kan? Of andere nuttige tips? Bedankt ?
  5. M

Autostoeltje vooruit

Het schijnt ook te liggen aan het type autostoel. Hieronder kan je het duidelijk lezen: https://www.maxi-cosi.nl/c/wat-zijn-de-regels-voor-autostoeltjes-voor-voorwaarts-en-achterwaarts-reizen
  6. M

Baby nacht te vroeg?

Ik zou even wachten tot je de 4 maanden slaap regressie achter de rug hebt en het sprongetje van 19 weken (welkom in de hel ?) daarna kan je altijd nog z’n slaappatroon proberen op te schuiven maar daarvoor heb je hem misschien net om en dan begint die regressie en heb je weer onrust in de nacht….
  7. M

Flessen steriliseren of niet?

Hier gaan ze altijd gewoon in de vaatwasser ? kraamverzorgster zei dat dat tegenwoordig gewoon kan ?
  8. M

Onzeker door schoonmoeder

Sommige mensen hebben het in hun leven zo nodig om anderen naar beneden te halen om zich goed te voelen over zichzelf ?. Misschien dat ze ook moeite heeft met het feit dat ze voor haar zoon nu nog weer een stapje minder belangrijker is geworden. Jij en Melle zullen toch op 1 staan ipv zij...
  9. M

Kledinghangers baby of kind

Ja die van Ikea heb ik ook, zijn top en betaalbaar ?
  10. M

Misselijk misselijk en nog eens misselijk

Misschien heb je het allang gedaan, maar kijk anders ook eens naar je supplementen/vitamine pillen. Zelf bleek ik allergisch voor foliumzuur en omega 3 supplementen. Toen ik daar mee stopte voelde ik me binnen enkele dagen weer een heel stuk beter… sterkte ?
  11. M

Wie kan mij helpen/advies met de voeding?

Ken je die 150x z’n gewicht regel? 150x 4 kilo is bijv 600 dus dan moet hij 600 per dag aan voeding binnen krijgen. Die 90+3 is dan op de fles ergens rond de 100/110 door de poeder. Die indicatie gebruiken wij voor de hoeveelheid die wij onze dame minimaal dagelijks geven. Maar blije...
  12. M

Welke thee drinken jullie

Ik dronk zelf 2 espresso per dag dus hielt een daarom wel rekening mee in mn thee. Volgens mij mag je 4 kopjes koffie per dag, maar zwanger ben je dan toch weer liever iets te voorzichtig. Pickwick Honing Camille Munt thee (zakje of blaadjes) Gember thee (zakje of echte gember) Pickwick...
  13. M

Babykleding maten

Hoi, Ik zou weinig kopen van 44 en 50, je hebt zo wat bijgekocht en mits ze zichzelf niet onder poepen kan zo’n romper ook makkelijk meerdere dagen aan. Als ze geboren is kan je dan de juiste maat gewoon bijkopen wat je nodig hebt. Online is dat zo bezorgd en de Hema heeft ook altijd genoeg...
  14. M

Zweten in bed

Zou het aan zo’n anti doorlek mat voor op z’n matras kunnen liggen? De meeste daarvan zijn behoorlijk zweterig want dat is van dat plastic materiaal gemaakt… had er zelf zo eentje op mn bed in de laatste weken van mn zwangerschap en ik had ook opeens meerdere pyjama’s per nacht nodig….
  15. M

Teleurstelling en frustratie

Gefeliciteerd ? nu lekker genieten en weer aansterken!
  16. M

? hopelijk is ze inmiddels geboren en heb je een fijne bevalling achter de rug!
  17. M

Ohw bah maar wie weet begint de bevalling al uit zichzelf aangezien je al ontsluiting hebt… ik duim voor je!
  18. M

Heel veel succes! Hopelijk kan je je kleine meisje snel in je armen sluiten ?
  19. M

Ohw bah, nog even volhouden. Zo moe de bevalling in is ook een ramp. Vraag echt optijd om medicatie, ruggenprik duurde bij mij ca 1,5 uur voordat ik aan de beurt was… opwekken is nou eenmaal pijnlijker qua weeën dan normaal bevallen ?
  20. M

Hoi Lorain, Hoe gaat het nu met je? Ik ben eergisteren avond ingeleid en 26 uur later bevallen van een mooie dochter. Ik moet wel zeggen dat het inleiden heel heftig was voor ons allebei en dat de bevalling erdoor ook een heel stuk pijnlijker was. Dus mocht je het nog even volhouden dan zou...
  21. M

Beste With Love, ik denk dat het voor sommige van ons wel wat simpel is om te zeggen dat wat afleiding het oplost. Lorain klinkt er net zo of erger aan toe als ik en voor mij is het fysiek sinds ca week 30 niet meer mogelijk om langer dan 2 uur in een stoel te zitten (daarna moet je gewoon...
  22. M

Wat raar en sneu dat ze dan zo moeilijk doen met je een officiële datum voor inleiden geven ? en niet willen primen als je nog geen ontsluiting hebt… klinkt inderdaad alsof je het ook heeeel zwaar hebt en dan is het soms gewoon op… en met 39 weken is de kleine af. Ik duim voor je de 30e dat ze...
  23. M

Wat balen dat het einde dan nog niet in zicht is. Bij mij heeft de verloskundige het wel aanbevolen door oververmoeidheid. Moest ook eerst dingen doen zoals slaappillen (werkte niet) en zelfs nachtje in t ziekenhuis slapen met slaappil en pethidine (werkte ook niet) daarna werd oververmoeid...
  24. M

Aambei

Ik gebruik lidocaine vaseline tegen de pijn, werkt geweldig! Kun je bij de apotheek halen. En ik wissel af met sudocreme om ze te laten krimpen, voor krimpen schijn je een zalf met zink erin te moeten gebruiken, vandaar. Sterkte! Aambeien zijn echt ???
  25. M

Hoi Lorain, Ik snap je helemaal, heb hetzelfde probleem met mn ribben en slaap al weken amper nog. Ik mag nu met 39 weken wel de bevalling op laten wekken en zelfs primen met zo’n ballonnetje als er nog geen ontsluiting is… ik zou als ik jou was je arts daar toch nog eens naar vragen want ik...
  26. M

Coronavaccin

Hi, ik heb zelf in het tweede trimester mn vaccins gekregen (moderna). Inmiddels 35 weken zwanger en de kleine maakt het goed. Het blijft altijd een lastig besluit maar zelf vond ik het risico op corona tijdens je zwangerschap (en de baby dan mogelijk al halen met 28wkn) groter dan het...
  27. M

Vliegen 33 week

Hi, ik ben zelf piloot en met 22 weken gestopt met vliegen omdat het te zwaar werd ? als je gaat vliegen rond die tijd doe dan wel steunkousen/vliegsokken aan, dat helpt enorm tegen de vermoeidheid. Daarnaast is de lucht in die drukcabine erg droog dus let op dat je genoeg drinkt want je droogt...
  28. M

Pijn en nauwelijks slapen

Ik heb s nachts precies hetzelfde probleem en kan ook niet op mijn rug liggen ? Wat mij helpt (tip van de verloskundige) is om mn zijkanten voor het slapen in te smeren met magnesium olie. Dat helpt ook tegen rusteloze benen en pijn op die spier langs je ruggengraat. Sterkte!
Terug
Bovenaan