Uitgerekend juni 2026

Ik had een week of twee geschreven dat ik (bijna) nergens last van had… nou kom ik daar even op terug. Ik ben op dit moment 24/7 misselijk en draaierig. Zelfs van het bewegen van de ruitenwissers in de auto ga ik over m’n nek. Ook als mijn man de koelkast opendoet word ik gek van misselijkheid in de woonkamer.

Dit is niet meer te doen. Iemand ook deze ervaring? (Met tips?)

Ik had een week of twee geschreven dat ik (bijna) nergens last van had… nou kom ik daar even op terug. Ik ben op dit moment 24/7 misselijk en draaierig. Zelfs van het bewegen van de ruitenwissers in de auto ga ik over m’n nek. Ook als mijn man de koelkast opendoet word ik gek van misselijkheid in de woonkamer.

Wat superkut .. ten eerste heel veel sterkte ermee! Ik heb een vriendin die uiteindelijk medicatie heeft gekregen van het ziekenhuis omdat ze niet kan functioneren en het gevaarlijk is voor haar gezondheid zonder. Ik weet dat vooral vaak iets eten en altijd crackertjes ofzo bij je hebben dingen zijn die vriendinnen doen/deden. Citroen (bv. in thee of water) heb ik vanwege de frisheid als aanrader gezien, maar ik heb verder ook echt geen spannende ideeën.

Hier ongeveer 9 weken zwanger! Niet gepland, maar altijd welkom. Ben moeder van 5 kids, 38 jaar en vorig jaar 2 keer geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het bijzondere was 2x aan dezelfde eileider terwijl die na de eerste keer weggehaald was. Bijzonder gevalletje volgens de arts. Omdat het de 2e keer eerst op een gewone zwangerschap leek heb ik deze zwangerschap de eerste weken enorme spanning gehad en ging er eigenlijk vanuit dat het mis zou gaan. Aanstaande donderdag weer een echo dus ben reuze benieuwd. Leuk om jullie verhalen te lezen. Want na 5 zwangerschappen sta ik weer verbaasd hoe je lichaam er weer anders op reageert als bij de rest. Kots en kotsmisselijk hier.. Nou afgelopen zomer heb ik alle babyspullen opgeruimd Want dacht na 2 operaties gaat het mij blijkbaar niet meer gebeuren. Te impulsief geweest...

Bel je huisarts! Helaas heb ik er ook zo'n last van. Emasafene is helaas momenteel niet verkrijgbaar maar andere middelen kunnen je misschien wat verlichting geven. Ik mocht nu Suprimal gaan gebruiken dat koop je gewoon bij de drogist. Schijfjes gember in gekookt water en aflaten koelen en steeds slokjes nemen verlicht hier ook wel iets. Maar ondanks dat lig ik ook veel op de bank de dagen te overleven. Sterkte ermee!

Wat leuk om dit allemaal te lezen en wat gun ik iedereen een fijne zwangerschap!

Ik ben 31 en nu iets meer dan 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik kwam er met de vroege test al ruim een week geleden achter en heb vandaag de VK gebeld. De eerste echo is op 17 november. Ik vind het allemaal zo spannend. We hebben het alleen met mijn zus gedeeld die toevallig gynaecoloog is maar nog niet met de rest van de familie. Hoe gaan de mensen die net zo ver zijn het vertellen of hebben jullie het al verteld? We willen nog even wachten tot de eerste echo

• Leuk
Waarderingen: -33-
Bel je huisarts! Helaas heb ik er ook zo'n last van. Emasafene is helaas momenteel niet verkrijgbaar maar andere middelen kunnen je misschien wat verlichting geven. Ik mocht nu Suprimal gaan gebruiken dat koop je gewoon bij de drogist. Schijfjes gember in gekookt water en aflaten koelen en steeds slokjes nemen verlicht hier ook wel iets. Maar ondanks dat lig ik ook veel op de bank de dagen te overleven. Sterkte ermee!
Oh wat ben ik ergens blij dat ik niet de enige ben. Wel voor jou uiteraard ook erg vervelend. Ik ben nu inderdaad naar de huisarts gegaan en daar kwam als snel uit dat ik dus asap moest beginnen met medicatie. Suprimal lijkt redelijk te werken nu. Geen wondermiddel maar het zorgt dat ik weer iets of wat binnenkrijg.

Ze zeggen wel dat je waarschijnlijk een heel sterk kindje aan het maken bent (iets met het goed ontwikkelen van de placenta) dus daar houden we maar aan vast.

Dus voorlopig de dagen voorbij zien gaan in ruststand hier.

• Leuk
Wat leuk om dit allemaal te lezen en wat gun ik iedereen een fijne zwangerschap!

Ik ben 31 en nu iets meer dan 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik kwam er met de vroege test al ruim een week geleden achter en heb vandaag de VK gebeld. De eerste echo is op 17 november. Ik vind het allemaal zo spannend. We hebben het alleen met mijn zus gedeeld die toevallig gynaecoloog is maar nog niet met de rest van de familie. Hoe gaan de mensen die net zo ver zijn het vertellen of hebben jullie het al verteld? We willen nog even wachten tot de eerste echo
Spannend inderdaad, maar natuurlijk gefeliciteerd! Wat leuk om het nieuws alvast te delen met jouw zus. Wij zijn vandaag 7 weken en hebben het met 5/5,5e week al aan onze beide ouders en onze broers/zussen verteld. Close vriendinnen willen we het na de eerste echo gaan vertellen, die hebben we op 5 november gepland staan. Ik vind het ook allemaal zo spannend..

• Leuk
Leuk om hier aan te sluiten, ik ben nu 7weken precies zwanger na een lang traject in het ziekenhuis met een ISCI traject. Inmiddels ben ik 40 en is het na een miskraam mijn tweede keer zwanger zijn. Heel spannend allemaal! En fijn om met jullie mee te lezen....

Terug
Bovenaan