♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

Zoo flessen van 180ml. Ik vind ze groot. Dat drinkt mijn peuter nog geen eens achter elkaar? hier zijn ze van de steeds kleine beetjes drinken.
@ lieve sam. Wil jouw ukkie ook niet vaker een beetje drinken, nu met die warmte? Zelf drink je ook wat vaker neem ik aan. 

Hoi hoi! Leuk om te lezen hoe het met jullie kindjes gaat! Heel herkenbaar allemaal! Mijn zoontje is 12 weken en is ook echt niet meer die kleine, pasgeboren baby van eerder. Lacht heel veel, maakt veel geluidjes, is langer wakker, is graag bij ons in de buurt en vindt z'n handjes ook erg interessant ? Ik had niet gedacht dat er nu al wat ritme zou zijn, maar meneer doet het heel netjes, wordt tussen 6:30-7:30 wakker en drinkt en zo om de 3,5 a 4 uur. Nu met die hitte ligt dat natuurlijk helemaal overhoop, maar dat is maar goed ook, want vaker drinken is belangrijk met deze temperaturen. Morgen weer voor het eerst werken en dat ervaar ik ook wel dubbel ja: leuk om weer te gaan werken, maar het thuis zijn bevalt me ook erg goed! Lekker rustig aan doen, niks moeten en niet hoeven haasten ?
Heel veel succes allemaal met die warmte ☀️ Nog even volhouden en doorbikkelen! Nu al zin in wat koelere temperaturen ?️

Wat een hitte he dames ?

Hier krijgt die 5 flessen van 180+6 maar moet zeggen met dit warme weer krijgt die ze ook niet  allemaal op hoor. 
Verder zoeken we veel verkoeling in het zwembadje. 

Volgende week begin ik alweer met hapjes.   Heb er wel heel veel zin in. Ben benieuwd war die ervan vind .

En wat vliegt de tijd toch voorbij ?
Over 2 weekjes ook weer aan het werk

Hoe gaat het nu hier ?! 
Mijn dochtertje is volgende week 4 maanden en ik kan zeggen dat het èchte genieten nu pas begint. Ondanks dat mijn dochtertje heel makkelijk is een hele goede slaper s'nachts, merk ik nu (achteraf) dat ik het toch pittig vond en maar wat aanmodderde. Nu hebben we echt een vast ritme, haar slaapjes overdag gaan goed want dat was eerst ook nogal zoeken. Is natuurlijk ook logisch. Maar nu ben ik nog verliefder dan ik al was. 
Zijn jullie al begonnen met oefenhapjes? Wij gaan binnenkort beginnen,  heb er zoveel zin in! Hoe doen jullie het nu met voedingen? Mijn dochtertje krijgt 5 keer 180+6. Elke 4 uur. Maar gister kwam ze na nog geen 3 uur al. Ik probeerde het nog een half uurtje te rekken maar dat was niet te doen. ik vraag mij af of 210+7 niet teveel is. En of ik dan terug moet gaan van 5 naar 4 flessen. 

Hier nog steeds een erg wisselend ritme, snachts gelukkig wel vaak,blokje van 5 uur achter elkaar. :) dat ritme komt ooit wel. Hij is erg tevreden, lacht veel, klets veel, pakt vanalles enz. Erg tevreden, zolang er maar wat om,hem heen gebeurd. Anders gaat meneer mopperen. 
Wij starten pas in november met vast voedsel. Dus dat duurt nog even!  

Hee meiden! 
Hier gaat het ook nog wel wat rommelig. 9 van de 10 keer slaapt ie de nachten nu door alleen dan wel in de nacht 4x eruit om speentje te geven. Wij doen hier 3x 180+6 en de laatste fles 210+7. Dus we zitten op 4 flessen overdag. Vorige week moesten we naar het cb voor zijn "eerste prikjes" (heb de 22 weken prik gehad dus eigenlijk tweede) en die heeft hij perfect doorstaan. 2 Seconde gehuild en klaar. En ongeveer 24 uur niet lekker geweest en koortsig maar meer niet. Ohja, hij weegt ook gewoon al 7,7 kilo..... Schrok me kapot! Over 2 weken is hij 4 maanden en we kunnen niet wachten om te beginnen met hapjes! Tijdens het avondeten zit hij in zn wipstoel te bedelen gewoon... Dus hij kan ook niet wachten. Ik moet zeggen dat ik het nu nog steeds pittig vind hoor. Helemaal met zijn broer van 2 erbij. Die gaat binnenkort dan wel naar de peuterspeelzaal dus dat scheelt 1 ochtend. Ik merk wel dat het steeds iets makkelijker word omdat zijn broer hem nu ook bezig kan houden met speelgoedjes en gekke bekken trekken. Ik ben benieuwd hoe het bij derest van de mama's gaat! 

@MamaJ ja joh, dat ritme komt wel! Leuk is dat he. Nu is het echt een "mensje" ofzo?. Toch was die newborn fase ook wel heel leuk hoor. Is zo snel voorbij gegaan. 
@Peff wat goed dat hij die prikjes zo goed doorstaan heeft zeg! Kan mij voorstellen dat het best pittig is. Voor mij is het pas de eerste dus ik heb makkelijk praten ?. Kom er (hopelijk) ooit nog wel op terug hahaha. 
wat is het stil hier! Wij zijn van de week begonnen met een oefenhapje. Ging in eerste instantie goed maar na 24 uur toch een gespannen buikje en huilen. Dus ik denk dat we het nog even een maandje uitstellen. Aankomende week begin ik ook weer met werken, heel spannend. En inderdaad dubbel ?. Ze is nu veel aan het kwijlen en dingen in haar mond aan het stoppen. Ook heeft ze sinds 3 dagen meerdere keren per dag dunne, zure ontlasting waardoor ze nu luieruitslag krijgt. Was al preventief aan het smeren, maar helaas. Er valt nog niks te bekennen qua tandjes, dus ik hou het even in de gaten.

@peff misschien kan je een hydrofiel Spuugdoekjes aan het speentje maken. Die van mij kan daardoor af en toe zelf al het speentje terugvinden hierdoor. Werkte bij mijn dochter in ieder geval goed in het verleden. Mijn zoontje heeft hem vaak al niet nodig.
ik vind het met mijn dochtertje van 2,5 ook vrij pittig met haar driftbuien maar inderdaad scheelt het wel een hoop omdat zij af en toe als recreatieteam aan de slag is. Erg prettig tijdens het koken haha.

hier nu net aan de oefenhapjes begonnen. Hij wil al erg veel en wordt echt boos als ik het genoeg vind. Hij had alleen op m'n borstvoeding soms 10 dagen geen ontlasting en sinds de oefenhapjes soms 2x op een dag. Dat is weer even wennen ?

Terug
Bovenaan