♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

Mijn kleine man gaat morgen ook wennen bij het kinderdagverblijf. Maandag is hij even een uurtje geweest. Morgen gaat hij 3 uurtjes. Het blijft altijd spannend. Gelukkig hebben zijn zussen hier ook gezeten, dus ik ken alle leidsters nog. 

@ lievesam

Zijn zus spuugde veel meer en rook daardoor altijd zuur, dus in dat opzicht valt het mee. Zij kon ook echt max 4 uur plat liggen in t begin. Dat kan deze spook wel. Ook het feit dat ik toen ik bij de oudste koemelkvrij ging eten ivm kma en het geve, van bv ik naar een bmi onder de 18,5 gong houdt mij toch iets tegen. Maar vandaag zo zielig echt na een tijd hoorde je t opkomen. Dus nu toch echt er mee aan de slag. Want dit werkt,ook niet. Slapen overdag lukte haast niet, doordat er wat op kwam. 
Ooo die eerste keer opvang is gewoon rot!heel veel sterkte! Meestal vind de kleine t wel prima. 

@MarJayLouDev hoe ging het de eerste keer bij het kdv?! 
Noé is morgen alweer 13 weekjes (maandag 3 maanden). Voor alsnog nog steeds geen signalen van sprong 3. ik vraag mij af of die uberhaupt nog komt :'). Het ritme hebben we al steeds beter te pakken. Ze drinkt nu flessen van 180+6 en van de 5 flessen die ze krijgt drinkt ze er zeker 3 leeg. Van die andere flessen laat ze soms tussen de 20 en 50 staan. Ze krijg nu om 0700 de fles, dan slaapt ze van 0730 tot 1100. Dan moeten wij haar wel wakker maken anders slaapt ze zo door tot 1130/1200. Dan weer om 1500, 1900 en om 2300. Elke 4 uur dus. En dan slaapt ze lekker door van 2300 tot 0700. Zelfs in deze hitte! vanaf 1100 tot 2300 is het wel een beetje aanmodderen met slaapjes en daar zit geen vast ritme in maar dat is prima. 
Hoe doen jullie kindjes het met deze hitte? ik heb d'r boxkleed vervangen voor een xxl hydrofiel, scheelt al een hoop! 

Wat een hitte hé mensen! Wij zweten hier ons huis uit helaas. Elke wakkertijd leg ik haar naakt voor de aircooler... Nouja cool er... Meer een ventilator in deze hitte.
Vannacht ook veel wakker geweest. Geen idee of dat door de hitte komt of doordat ze niet meer in een inbakerdoek ligt (dat is echt geen doen met dit weer). Beide waarschijnlijk.
Ik wens jullie allemaal succes nog de komende dagen?

@Lentekindje Het was goed gegaan bij de creche. Hij was vrolijk gelukkig. Daarna heeft hij heel lang geslapen door alle indrukken. 

ja wat is het warm he. Ik leg mijn kleine man niet voor de ventilator. Ben zo bang dat het niet goed is voor hem. ‘S nachts slaapt hij gelukkig wel gewoon goed. Maar wel lastig dat je ze niet kan toedekken. Ik deed normaal een lakentje strak over hem heen. Nu leg ik hem met alleen een romper in bed zonder lakentje ofzo. Dan nog heeft hij het heet

Die hitte is echt niet tof. Onze meid slaapt nu juist heel veel en ik moet dr dus echt wekken voor dr voeding. Ze drinkt ook niet echt denderend. Tja.. deze combi's zijn natuurlijk alle engredienten voor een bezorgde mama?. Nu ligt ze ook al vanaf 5u te slapen (18.37u) normaal slaapt ze van 4 tot 5 nog en dan is ze wakker tot 19.00 en beginnen we om 18.30 met dr slaapritueel. Nu zie ik dat t hier in brabant nog tot middennacht 30 graden blijft, dus als ze vanavond wakker wordt dan mag ze van mij ook best even wakker zijn. Dan ga ik niet meteen alles doen om dr terug in slaap te krijgen. Zorgen dat ze drinkt en afkoelt! T is op onze slaapkamers 28 graden helaas? en we hebben ook een airco in t appartement, maar er is niet op te boxen tegen de hitte.
Dinsdag weer aan t werk ladies... wie begint er ook weer? Ik heb me nog niet eerder zo dubbel gevoelt. Zin om aan t werk te gaan, maar 8uur lang van mn meisje verwijderd zijn is LANG! Daar zie ik tegen op..

@MarJayLouDev wat fijn! Hele geruststelling lijkt mij. Ondanks dat je vorige kindjes er ook zaten, is het dan nog maar de vraag of hij het er ook leuk vindt! 
@LieveSam de flessen zijn hier sinds gister ook drama opeens. Zit ik eergister nog heel trots te vertellen dat ze flessen van 180 drinkt, begint ze er prompt daarna mee te klieren. Wegduwen met haar tong, wegdraaien met haar hoofd noem maar op. Meestal ben ik wel wat makkelijker en denk ik "ach, ze heeft nog geen honger dan niet." Maar nu met die hitte moet ze van mij drinken. Pas als ze onder de 50cc zit en het lukt ècht niet meer het laatste beetje er in te krijgen, dan is het klaar. Pittig inderdaad om weer te gaan werken! Lijkt mij inderdaad ook heel dubbel, succes! Ik ben voorlopig nog niet aan het werk omdat ik eruit ben geknikkert tijdens mijn zwangerschap. Beter ook want door de corona is dat nog steeds gesloten nu. Eind augustus heb ik een sollicitatiegesprek, hopen dat dat wat oplevert! Dan zou ik pas eind september beginnen. Heerlijk nog eventjes genieten. Maar heb stiekem wel weer zin on te werken. 
van mij mag die hitte ook wel minder hoor. Haar kamertje is gelukkig nog het koelste van alle ruimtes in huis. Ventilator er in en het is prima te doen bij haar. Morgen (of eigenlijk straks on 1040) gaan wij naar het consultatiebureau en krijgt ze haar prikjes. Ik twijfel nog om te overleggen om het uit te stellen ivm eventuele koorts als bijwerking. En dan met deze hitte erbij.. ?. 

Hier gaat het eigenlijk wel prima ondanks de hitte. Nu wel 27 graden,binnen. Tot gisteren het 25 graden beneden kunnen houden. Hij had nog geen ritme en nu nog niet? dus dat wordt niet door elkaar gegooid. Snachts gaat eigelijk wel goed. 1 lang blok van 4 a 5 uur. Helemaal prima dus. Zelf ook weinig last er van. In de ochtend binnen en na middagslaap peuter in dr schaduw van het huis buiten. Prima te doen! Alhoewel ik die 24 a 25 graden wel lekkerder vind hoor. Dan kunnen we smorgens ook lekker naar buiten. 

Terug
Bovenaan