♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

Hoe laat gaan jullie kindjes in de avond naar bed en maken jullie ze dan nog wakker voor een voeding of wachten jullie tot ze zelf komen?
Ik geef zelf om 20:00 uur de fles, dan ligt hij rond 20:30 uur in bed. Dan laat ik hem slapen tot hij zelf komt en dat is de laatste paar dagen rond 3-4 uur. 

Hoi hoi!
Nou er is een eind gekomen aan het hysterische drinken. Doen nu een klein beetje jbpm bij de voeding dus misschien toch verborgen reflux.... Onze nachtjes zijn van 00:00 tot ongeveer 06:30. Hij krijgt in de avond om 20:30 een fles en gaat dan naar bed. Als we hem laten liggen word hij ongeveer 03:00 wakker dus voor ons eigen gemak geven we 00:00 nog een fles. Ook omdat zijn grote broer om 08:00 wakker word en een gebroken nacht erbij best pittig is! Deze maand krijgt hij zijn eerste vaccinatie pas omdat 8k met 22 weken de prik heb gehaald. Scheelt toch weer een maand! En hier wel heel veel humor maar nog geen schaterlach. Duurt ook niet meer lang denk ik ;-)

@MaryJayLouDev bij ons slaapt ze heel veel in de box, maar wil nu wel beginnen met haar s'avonds in bed te leggen. Gister kreeg ze de laatste fles om 8 uur en na wat knuffelen ging ze om half 9 naar bed en om 9 uur sliep ze. Het verschilt wel hoelaat. Zoals vandaag heeft ze de fles om 7 uur gehad ipv 8 uur.  
Ik heb haar daarna niet meer wakker gemaakt, terwijl ze daarvoor altijd nig de fles kreeg rond 11/12 uur. Toen kwam ze om 3 uur s'nachts en heeft ze daarna nog doorgeslapen tot 9 en daarna weer van 10 tot 1.

@Peff wat fijn dat dat helpt! Wij gaven inderdaad ook rond 11/12 de fles en dan sliep ze ook door tot 0600/0700. Gister heb ik die fles weggelaten en werd ze inderdaad ook wakker om 3 uur. Ik zit nog even te denken wat ik hiermee ga doen. Of toch weer de fles om 11/12 geven, of gewoon weglaten en afwachten wanneer ze doorslaapt. Want ze wordt er niet speciaal wakker voor, dus wanneer maak je de keuze die fles weg te laten? Heel lastig.

@Lentekindje ja lastig blijft dat he. Ik heb nu net om half 7 de fles gegeven en hij ging rond half 8 slapen. Ik ga hem straks om 10 uur wakker maken en kijken tot hoe laat hij dan blijft slapen. Het is allemaal een beetje zoeken nog. Ik ga zelf meestal rond half 11 slapen, dus dan vind ik het niet fijn om dan om 12 uur weer eruit te moeten. Vandaar dat ik hem altijd laat slapen tot hij zelf komt. Het liefst geef ik de laatste fles om 10 en dat hij dan tot 6 doorslaapt. Maar ja ik mag nog niet te veel verwachten met bijna 10 weekjes. 

Zo wat slapen die van jullie goed 's nachts! Onze spook doet dat niet hoor. Net zo'n spook als,zijn zus. Die nu met bijna 3 ook echt,niet altijd door slaapt. Maar hij huilt bijna niet en,een,huiluurtje kennen we hier niet?
Van de week gewandeld,met de fietskar meneer vond het reuze interessant, maar slapen nee hoor. Slapen dat doen alleen kleine baby's?  van een ritme is hier nog lang geen sprake. Komt vast wel. Hoe gaat bij jullie de buikligtijd? Meneer gaat dan vooral chillen op zijn buik, niet zo zeer zijn,hoofd omhoog doen? maar zijn hoofd op,je schouder leggen, doet hij niet. Dus zo worden hij ook. 
Hij is helaas ook steeds meer gaan spugen en last van boeren. Toch maar eens kijken waar dat vandaan komt. Gelukkig ging vorige warme dag goed met al die warme dagen op komst!

@MamaJ ik vind dat ritme krijgen ook echt een dingetje ?. En het helpt ook niet zo goed als papa dat ritme door de war schopt ?. Buikligtijd doe ik eigenlijk te weinig maar haar nekje is wel al super sterk. Ze kan al volledig zelfstandig haar hoofd omhoog houden en als we haar vast hebben zet ze zichzelf met haar armpjes af zodat ze helemaal recht omhoog is zodat ze lekker in het rond kan kijken. Maar echt op dr buik leggen doen we denk ik te weinig. 
Gister wilde mevrouw echt niet slapen om 8 uur, ben wel een uur bezig geweest. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en haar weer mee naar beneden genomen. Toen heeft ze liggen rusten in de box. Is toch lastig want je wilt eigenlijk het liefst dat ze gewoon in haar bedje slaapt maar je kan zo'n babytje moeilijk dwingen. Maar je hebt ook geen zin om er 2 uur mee bezig te zijn. We hebben toch maar besloten om die fles van 11 uur te blijven geven. Daarna gaan wij ook slapen, dus wakker zijn we toch al en het scheelt een gebroken nacht. Vanmorgen werd ze pas om 0700 wakker! Meestal mekkert ze om 0430/0500 om haar speen of heeft ze krampjes, maar zelfs dat niet! 

Wat fijn dat ze doorslaapt @Lentekindje! Heerlijk zeg!
@MamaJ: zou je kleintje geen reflux kunnen hebben?
Hier nog geen aan eengesloten nachten. Vannacht kwam ze maar 1x gelukkig! Nacht ervoor kwam ze serieus ieder uur??. Verschil wat ik nu heb gedaan: ik heb haar om 23 en om 03.00u 2 borsten aangeboden. Vannacht dus 1 borst, valt ze in slaap: hup luier verschonen. Daar wordt ze half wakker van, wakker genoeg voor de 2e borst. En toen heeft ze geslapen tot 06.30 vanmorgen? jeeej! Dus ik denk dat ik dat er maar in houd ?. Eerst gaf ik maar 1 borst ivm overproductie maar ik denk dat alles is gestabiliseerd. Fijn hoor.
Hier is slapen overdag ook een dingetje. We zijn daar wel echt rete consequent in, maar je merkt dat ze vooral bij de middag slaapjes, blijft mopperen. Gisteren ben ik er bv naast gaan zitten tot ze sliep. Normaal ben ik wel van t uit bed pakken met huilen, maar nu dacht ik: nee, ik ga je proberen te troosten in bed. Het lukte.
Ze slaapt hier met ieder slaapje maar 1 slaapcyclus. 1 uurtje en dan is t klaar. Dus zo'n 4 slaapjes op een dag nog. Wakkertijd meegerekend. Als ze dus 1 slaapje langer zou maken zouden het 3 slaapjes worden, maar dat doet ze niet en ze is na 1 tot 1.5uur wakker zijn echt weer toe aan dr bed.
Morgen gaat ze voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Ik vind t toch kut dames! Hahaha! T komt vast goed, maar t idee dat er iemand anders voor mn meisje gaat zorgen.?.. mn man en ik gaan morgen lunchen als afleiding. Ben benieuwd!

Terug
Bovenaan