❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Hoi!
Leuk om van iedereen weer even een update te horen! Hier hebben we nog geen rustige week gehad eigenlijk. Ons meisje is nu 11 weken (1 augustus geboren) en de eerste weken waren heftig vanwege veel problemen met borstvoeding (borstontsteking 2x, nacht in ziekenhuis, aan de medicatie).
Toen dat 'klaar' was (over moeten stappen op kunstvoeding), kreeg ze heel erg eczeem, het leken wel brandwonden in haar gezichtje. Helaas moesten we pittige zalven gebruiken (hormoonzalf en antibioticazalf).
Toen dat 'rustiger' was, begonnen heel heftige drift/huilbuien. Daarvoor deze week naar de osteopaat geweest, die een blokkade in haar buikje bemerkte en haar heeft behandeld. Hij denkt dat het kan komen (naast de eczeem) door antibiotica via mij (toen ik borstontsteking had) en via die zalf. Ik ben benieuwd wat het doet. Hoop dat we snel eindelijk een rustige, vrolijke baby krijgen die meer lacht en niet zo overstuur is.
Gelukkig heb ik langer verlof (6 weken extra omdat ik in het onderwijs werk) - heb het gevoel dat ik die ook echt nodig heb.. ben er best wel moe en ook emotioneel van. Heb soms het gevoel dat het 'genieten' nog moet beginnen. Met die heftige buien van haar kwam ik soms de deur ook niet uit. Wat een rollercoaster..
Hoe gaat het met jullie?

Ik heb gelukkig ook nog extra verlof (ook onderwijs) dus ga pas halverwege januari aan het werk (ik zet ouderverlof in zodat ik de toetsweek aan mijn vervangster kan overlaten). Met onze zoon gaat alles prima. Net 9 weken geweest dus zou bijna klaar zijn met die tweede sprong, al heb ik er deze keer weinig van gemerkt. Hij glimlacht inmiddels en maakt zoveel leuke geluidjes! Papa en zoon zitten soms een hele tijd te 'kletsen'.

@anemoontje dat is ‘hypothese 2’ van de osteopaat. Het cb wist het niet goed (heb je soms toch weinig aan hoor..). We hebben besloten tot zondag te kijken of ze rustiger wordt na de osteopaat behandeling en de oefeningetjes die we met haar doen. Als het dan niet veranderd is, gaan we waarschijnlijk de voeding veranderen omdat het dan idd misschien koemelk kan zijn.. 
nu moet ik zeggen dat ze de dagen na de osteopaat (vandaag en gister) geen enkele bui heeft gehad. Zou het...?

@JenE leuk dat je een berichtje post. Hier gaat het ook super goed. Ons mannetje slaapt door van 22.00u tot 7.30u verder slaapt hij overdag ook nog wel veel. Ik moet half nov weer beginnen met werken. Hier nog geen prikjes ook pas 13 nov. Ben benieuwd.  
@lisetteaugustus oeii dat klinkt als een moeilijke tijd! Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat het genieten nog moet beginnen. Hopelijk gaat het nu na de behandeling vd osteopaat beter. Hier ook goed resultaat na 3 behandelingen vd osteopaat. 
Hoeveel voeding krijgen jullie kindjes nu? Hier kleine man van 12 aug. En krijgt 5x150+5 zijn gewicht was vorige week 5025gr 
Welteruste en fijn weekend!

Hoi hoi, 
Hier een update over onze kleine jongen. Geboren op 8 augustus. Momenteel krijgen we steeds meer ritme te pakken.  Hij heeft al een paar nachtjes door geslapen. We geven de laatste fles rond 21.30. Als deze leeg gedronken en wordt  komt hij rond 6.30/7.00 daarna slaapt hij vaak nog een uurtje verder. 
Ik maak flesjes 180 met 6 scheppen. Deze gaan niet altijd leeg, maar soms wel. Ik weet dat het veel is  maar als hij het nodig heeft, heeft hij het gewoon nodig. 
Binnenkort hier ook de eerste prikjes en bijna het verlof afgelopen. Dat zal ook wel weer wennen zijn! Ik ga minder uren werken zodat ik wel veel bij de kleine kan zijn  
De kleine is hier ook flink aan het brabbelen en lachen. Hij lacht ook wanneer hij mensen herkent, zo leuk!  Ook leuk om te zien dat zijn motoriek steeds beter wordt. Ik heb van die loopy rings. En deze pakt hij steeds vaker, stopt ze ook al lekker in zn mondje.  

Hier hebben we nu sinds een paar dagen te maken met een huiluurtje in de avond.. helaas. Hij was daarvoor ook altijd wel onrustiger in de avonduren maar nu is dat nog een stuk intenser. Vind het wel sneu voor mijn vriend want hij komt dan thuis van werk en heeft dan vooral te maken met een huilende baby.

Hoi Dames,

Ben even benieuwd hoe het met jullie en jullie kleintjes gaat. Iedereen inmiddels gewend aan alles?

Liefs.

Terug
Bovenaan