❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Hey MikkieX
Ik heb precies hetzelfde, mijn dochter is morgen 9 weken en komt opeens standaard om half 5. Dit was de afgelopen twee weken later..  dus een kleine terugval ;)
Ze krijgt laatste fles om 23u maar drinkt hier soms heel weinig van omdat ze in zo'n diepe slaap is. We maken haar wakker voor die voeding nl
Ik heb goede hoop dat ze die half 5 vanzelf weer oprekt naar de 6u/half 7 zoals voorheen
Ze lijkt deze week meer honger te hebben, heeft het een sprong gehad en een virusje waardoor ze slecht dronk, dus is misschien wat aan het inhalen?
Ik verwacht eigenlijk dat jouw situatie over 4 weken ook weer anders is en dat hij dan ook alweer wat later komt. Hoe lang doet ie dit nu steevast om 5u?

Hier komt Luuk ook weer vaker 's nachts. Kan het te maken hebben met het 2de sprongetje? Vanaf de uitgerekende datum nu 8 weken. De laatste dagen is hij weer heel erg aanhankelijk. Slaapt alleen overdag wanneer iemand hem vast heeft en dan het liefste wanneer ik hem vast heb. 
'S nachts slaapt hij gelukkig wel in zijn bedje alleen komt hij dus weer om de 3 uur. Vorige week kwam hij nog maar 1x in de nacht. 
Ach.. hopelijk volgende week weer anders.  

Merken jullie de sprongetjes goed ? 

Onze luuk is 7,5week nu! Sprongetje 2 is wel te merken maar valt nog mee. Alleen overdag wil hij niet zoveel slapen maar lekker bij ons zijn. Drinken dort hij heel goed.  Krijgt 5x150 (170cc dus) dat gaat prima . Laatste flesje rond 22.30u en dan om 5u ?daarna gaat hij nog lekker slapen tot 7/8u. 
@MikkieX onze kleine man kan zijn hoofdje ook al super goed omhoog houden! Wij oefenen het niet zovaak alleen met in bad gaan en als hij bij ons ligt doet hij dat zelf met zijn hoofdje omhoog.

Sprongetje 2 hebben wij ook wel gemerkt, gewoon lastiger met naar bed brengen s avonds en sneller overstuur, maar sprong 1 vond ik een stuk heftiger ?.
I-G Dat van 5 uur zit er al een hele tijd in hier, weet niet precies hoe lang.. maar we gaan nu proberen ook wakker te maken voor de laatste fles om 23u, en dan daarna om 7 (vaak slaapt hij dan dus ook nog door de nachtvoeding). En dan hopen we dat hij daar aan gewend raakt ??. Als hij dan nog s nachts komt is het prima, maar dan is het gewoon een (extra) nachtvoeding en niet een soort halve nacht-vervroegde ochtendvoeding haha.
Het blijft beetje zoeken hoor! 
Miesi oefenen met hoofd omhoog houden in bad, hoe doe je dat? Sep vindt het badje niet zo geweldig ? dus wij douchen vooral met hem. Maar probeer hem ook wel toch in bad te doen de laatste tijd, want ook weer met het oog op werken straks is het fijn als hij gewoon s avonds in bad kan ipv s ochtends mee onder de douche. Maar misschien vindt ie ‘oefenen’ in bad wel leuk ;)

Goedemorgen Dames,
Hoe gaat het met jullie kleintjes? Hier gaat alles heel goed met de kleine man.
Even een vraagje, wat hebben jullie met de kaartjes die jullie hebben gekregen gedaan? Ik wil ze denk ik gaan inplakken, maar misschien dat iemand anders ook een leuk idee heeft? Ze liggen nu in een bak, en dat vind ik ook zo zonde.

Liefs.

Hoi mama’s van augustus! 
Vraagje. Onze dochter is nu 2,5 week oud daar zijn jullie al voorbij:). Waar slaapt jullie kleintje overdag vroeg ik mij af? De ene zegt in de box is prima, de ander zegt een box is alleen om te slapen.. ga zo maar door! Ik wil haar nu het middag slaapje in bed laten doen omdat de nachten nog niet denderend zijn. Wie weet helpt dat. Hoe zijn jullie hier mee omgegaan?

Hoi Anemoontje, gefeliciteerd met jullie dochter! 
Onze zoon sliep in het begin (die tijd dat hij bijna alleen maar sliep als hij niet at ?) in de box. Op een gegeven moment merkte ik dat hij meer wakker was en toen zijn mijn vriend en ik begonnen met hem overdag ook in het bedje laten slapen (als het lukte). Denk dat dat zo rond 3-4 weken was (?). Zeg er wel bij dat het echt niet direct lukte (en nog steeds niet altijd lukt) dus vaak eindigde hij uiteindelijk alsnog op één van ons of in de box. Nu slaapt hij eigenlijk altijd in zijn bedje, of als hij niet kan slapen slaapt hij in bij mij of mijn vriend. Maar dat is dus vanzelf steeds ietsje beter gegaan. Hij is nu 9 weken.

Trouwens nog even dit: ik was er zelf heel veel mee bezig op een gegeven moment, dat hij op de goede plek ‘moest’ slapen en daaraan ‘moest’ wennen etc. En iedereen zei tegen mij dat dat vanzelf wel kwam. Niet dat ik nu alles weet met mijn 9 weken ervaring - wij zijn met heel veel dingen ook nog zoekende ? - maar eigenlijk had iedereen wel enigszins gelijk ;). Je kunt haar in haar bedje proberen te laten slapen, maar als het niet lukt zou ik niet (zoals ikzelf wel neigde te doen) gaan stressen of gefrustreerd raken. Want hiervan weet ik dus inmiddels wél dat het idd vanzelf komt - of in ieder geval vanzelf beter gaat! Je kunt haar natuurlijk wel in bed leggen en haar aan die plek proberen te laten wennen, dat kan sowieso geen kwaad. 

Terug
Bovenaan